Toon posts:

Via ide performance drivers... Wordt het sneller??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IDE performance drivers. If you use an IDE zip drive or CD-rewriter this file is not recommended.

filename: 580_3012.zip

kun je downloaden van viatech.com

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Als je de via4in1 al hebt geinstalleerd zul je geen performance verbetering merken. Dit is namelijk gewoon een losse VIA-ide driver..

Als je helemaal geen via drivers hebt geinstalleerd: Installeer gewoon de 4in1 dingen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
net getest..
geen Sandra disk performance winst W2K SP2 t.o.v. 4in1 4.33.
Wel vage read errors bij verify van vers gebrande CD (maar de CD lijkt verder prima in orde.
Nog vager: met deze drivers is mijn W2K boot-time gehalveerd :) van iets meer dan een minuut naar 30 sec :?
Oja KT133 bordje (geen Raid)
Ik weet het nog niet zo...

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 09:52 schreef suprguard het volgende:
IDE performance drivers. If you use an IDE zip drive or CD-rewriter this file is not recommended.

filename: 580_3012.zip

kun je downloaden van viatech.com
De uitleg van Via is wat vaag daarover, maar wat ze hier bedoelen is dat je de normale IDE drivers *niet* mag gebruiken als je een interne ZIP hebt. Er is 1 bepaalde versie van IDE drivers die ervoor zorgt dat je interne ZIP wel goed werkt. Al de andere versies geven write errors en andere problemen...

Ben er zelf ook achter gekomen na 4 dagen zoeken waarom een interne ZIP niet wilde onder 2000...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 11:45 schreef Twynn het volgende:
Als je de via4in1 al hebt geinstalleerd zul je geen performance verbetering merken. Dit is namelijk gewoon een losse VIA-ide driver..
WRONG!
Het is een nieuwere versie van de IDE drivers die 'vroeger' in 4in1 zaten. (Dus een nieuwere van iets ouds.)
Als je helemaal geen via drivers hebt geinstalleerd: Installeer gewoon de 4in1 dingen.
Dat kan je idd veel beter doen, maar dan krijg je dus hele andere IDE-drivers, wel iets langzamer (met HD's, maar daar is promise/highpoint voor *D). Zoals al gezegd: met die IDE uit de 4in1 werken CD-R(W)/ZIP wel (en ze zijn ook nog eens WHQL).

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:00

MartNL

Kan je deze ook installeren onder winxp of is dat geen goed idee? :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 15:15 schreef MartNL het volgende:
Kan je deze ook installeren onder winxp of is dat geen goed idee? :)
Dat lijkt mij een extreem slecht idee...
but feel free to try >:)

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Op dinsdag 25 september 2001 11:45 schreef Twynn het volgende:
Nou echt wel. Ik heb de 3.12 beta ide driver net toevallig gisteren is geinstalleerd, en een behoorlijke snelheidswinst is het gevolg, booten gaat sneller, Counterstrike gaat wel 10 keer zo snel laden enz.
Dat van niet gebruiken bij cd writers heb ik niet gelezen, ik zal het even nalezen bij viahardware en dan even een cd tje branden ter controle >:)

/edit bij viahardware http://www.viahardware.com/download/index.shtm staat er dit vermeld:

3.12 BETA - These new BETA IDE drivers from VIA are optimized for use on the new P4X and KT, as well as the 233CF ATA133 southbridge. These are currently not included in any 4-1 service pack and may improve previous IDE problems on VIA chipsets also.

dus niks over cdbrander troubles.
Pagina: 1