Toon posts:

mIRC op netwerk met WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet connecten in mIRC op geen van beide PC's in mijn netwerkje. Beide PC's gebruiken WinXP. Alles werkt behalve mIRC (ICQ, MSN, IE, FTP,... werken). Voordat ik de netwerk-setup-wizard van Windows uitvoerde om ze beiden online te krijgen ging het wel (op 1 PC uiteraard). Heeft het enkel met mIRC instellingen te maken? Zoja:welke? Kan er iemand mij helpen??

Verwijderd

Topicstarter
Kan er mij niemand helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Bestanden sturen met MSN Messenger lukt ook niet!
Heeft er niemand ooit deze problemen gehad?
HELP !!!!!!!

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Gelieve je topic niet zo omhoog te schoppen,
dit levert je een waarschuwing op.</font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zet er ook eens bij hoe je netwerkconfig eruit ziet...
Dus hoe je de routing regelt enzo (gebruik je windows' ICS, of heb je een externe router, ...?)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uit de [topic=152460]:
:? Wat te doen voordat ik een vraag stel?

De volgende informatie is behoorlijk essentieel zodat anderen zich een beeld kunnen vormen van jouw netwerk, en dit voorkomt dat er in een nieuwe draad als eerste 20 postings komen om achter al die gegevens te komen. Zorg dus dat je deze gegevens bij de hand hebt voordat je een nieuwe thread maakt.
  • <li> Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.) <li> Wat voor bekabeling gebruik je ? (UTP, Coax, Token Ring, enz.) <li> Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.) <li> Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ? <li> Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..) <li> Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz) <li> Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ? <li> Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ?
Aangezien de meeste vragen met betrekking tot troubleshooting vaak betrekking hebben tot TCP/IP, is het handig om eerst de volgende zaken te checken voordat je een vraag stelt met betrekking op TCP/IP.
  • <li> Kunnen de machines elkaar pingen ? (Ook al zien ze elkaar bijvoorbeeld niet in Network Neighborhood) <li> Kun je de localhost pingen ? ( 127.0.0.1 / machinenaam) De volgende die je pingt is de IP van je eigen machine, en daarna probeer je de rest van het netwerk. (Zo kun je verifiëren of je TP/IP stack goed geladen is.) <li> Zitten de machines wel in dezelfde IP-range ?
Voorbeeld van een goede en een foute configuratie:

PC1= 192.168.1.1 / 255.255.255.0 en
PC2= 192.168.1.2 / 255.255.255.0 is goed,
PC1 = 192.168.2.1 / 255.255.255.0 en
PC2 = 110.168.1.1 / 255.255.255.0 is niet goed, die gaan elkaar niet zien
  • <li> Zorg dat je altijd je volledige IP adressen [b]en[/b] subnetmaskers post, deze info is erg belangrijk.
Kortom: meer informatie, op deze manier is je vraag niet (goed) te beantwoorden.

Lees verder ook [topic=184484] eens door, want ik heb het vermoedde dat dit probleem daar wel eens mee te maken zou kunnen hebben.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

En btw... Mirc heeft geen probs met XP hoor... het zal wel een kleinigheidje zijn

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer informatie?
TCP/IP, UTP kabels, WinXP
PC1: 192.168.0.1
PC2: 192.168.0.2
2 netwerkkaartjes in deze PC1, eentje in PC2.
er zit ook een hub tussen
ik heb het netwerkje geïnstalleerd met de wizard van WinXP
ik gebruik geen proxyserver

mIRC en KaZaA werken niet
ICQ, MSN, IE, ... werken wel

dus mij lijkt het of windows ergens bepaalde poorten blokkeert, maar dat zie ik nergens.

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Eigenschappen van je netwerkkaart, advanced, staat daar de XP Firewall aan?

Zo ja, op settings drukken en instellen, zo nee, kijken of er een prog op je PC staat dat het zaakje blokkeert....

Verwijderd

Topicstarter
Die firewall stond idd aan ja.
Mag ik die gewoon uitzetten met het vinkje ervoor?
Dan werkt het!!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

nee dat mag niet |:(

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Pagina: 1