Toon posts:

text uit <td> halen (DHTML)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waddup'

vraagje : met welke methode (DHTML) haal ik de text uit een bepaalde td ( is het wel mogelijk ??)'

De bedoeling is dat ik een uit een table een bepaalde td selecteer en die waarde in een inputfield zet. Op zich kan het wel door die td een value te geven die het gelijk is aan wat erin staat, en dan een getValue te doen. Maar met het oog op de onderhoudbaarheid vroeg me toch af of het mogelijk was om de text uit een td te halen.

Verwijderd

Bedoel je dat de inhoud van een cel in een inputfield moet wanneer er op die td geklikt wordt?

In dat geval kan je het met JavaScript proberen. <td onclick='blabla()'> en dan moet je in de javascriptfunctie de inhoud doorgeven aan het inputfield.

Wat je dus doet is niet de inhoud van een cel in een inputfield plaatsen, maar door een klik op de td een functie aanroepen die een bepaalde tekst in een inputfield zet.

Ik denk dat dit wel werkt, zo even net uit mijn duimpje gezogen. Succes!

Verwijderd

Maar ik lees jouw vraag net nog een keer goed door en op zich is dit net zo moeilijk onderhoudbaar als jouw optie.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

vraag 1: waar voor dient deze oplossing? (misschien is andere makkelijker :))
vraag/opmerking 2: als je nou de waarde van de td uit een db haalt (met bhv php of zo :)) dan is onderhoudbaarheid geen probleem.

Don't mind Rick

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Op dinsdag 25 september 2001 09:47 schreef rickmans het volgende:
waar voor dient deze oplossing? (misschien is andere makkelijker)
ja als je de tekst gwoon moet hebben dan kan je het met IE of NS openen en met je muis selecteren :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het ff duidelijker proberen te maken ..
ik ben een handmatige dropdown box aan het maken i.v.m. de style .. windows ding ziet er niet uit.

dus heb ik een div met een inputfld, een div met een gifje, en een div met een table met de opties uit de dropdownbox.

de optie die geselecteerd worden in de table moeten dan in die inputfld komen te staan die vervolgens gesubmit kunnen worden. dit lukt ook. het probleem is wel dat ik nu 2 keer de waarde van de td's ( dus de opties van de drpdown ) moet invullen : nl. 1x als text <td>optie_1<td> en 1 keer als value (OF als parameter in de fuctieaanroep)<td value="optie_1">optie_1</td>

ik probeer dus een manier te vinden op ALLEEN die waarde tussen <td></td< optehalen en weer te geven in die inputfld.

Verwijderd

Topicstarter
gasten bedankt voor de hulp maar ik ben eruit ..

nl. y.innertext that's da method .. gewoon bij de fuctie aanroep deze td meetegeven (this) en van die td de innertext op te halen ..

in 1 keer .. dus .. *D

Verwijderd

In dat geval kan je mijn ideetje skippen...
Pagina: 1