Hercules Fortissimo 2 probleem in WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Alle geluiden die vanuit windows (of games) worden gestuurd worden omgevormt tot gekraak en gepiep. Wanneer ik de Windows net opnieuw heb opgestart gaat het wel goed, en na een kwartier is het weer een grote puinhoop. MP3's en andere geluidsbronnen waarvan ik opdracht geef ze te spelen gaan in 9 van de 10 gevallen wel goed. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

=( Protected by witchcraft )=

• Dryw.Filtiarn
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Het gaat dus om de CS4624 chipset van Cirrus Logic. Misschien dat er ook andere kaarten zijn met dit probleem?

Verwijderd

welke games???
CS zeker, probeer A3d eens uit te zetten

• Dryw.Filtiarn
Maakt niet uit welke game! Alles van mijnenveger tot Max Paine. Ook de standaard windows geluiden hebben dit probleem.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

er stond in een review op tom's hardware dat de drivers voor XP van de Fortissimo nog niet uitwaren (was gister)

dus gewoon ff afw88 tot ze uitkomen

* Stacium heeft btw de Fortissimo 2 besteld :) en draait ook XP, maar ja dat zien we dan nog wel :D

It seemed like a good idea at the time

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
ik heb dus hetzelfde probleem. ik zag vandaag dat er nieuwe yamaha drivers uitwaren voor xp ( ook voor de fortissimo ) maar nu deze eropstaan nogsteeds hetzelde, heeft iemand wel goed werkende drivers :? :? :?

• desmoquattro
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Fortissimo word niet meer door hercules ondersteund dus hou er maar over op en koop voor 100,- piek een terratec of zo !

LOL

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
das gelul, heb officiele mail gekregen dat rond 25 Oktober drivers voor XP zouden komen!

Dat wou ik ff kwijt (misschien dat het voor de Fortissimo 1 wel geld??)

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
Op woensdag 10 oktober 2001 20:18 schreef Chickendorp het volgende:
das gelul, heb officiele mail gekregen dat rond 25 Oktober drivers voor XP zouden komen!

Dat wou ik ff kwijt (misschien dat het voor de Fortissimo 1 wel geld??)
ik had trouwens wel op tweakers.net gelezen :
Yamaha's new drivers for their DS-XG products which are based on these chips: YMF724, YMF740, YMF744, YMF754. The version number is 5.12.01.5244.

Yamaha based soundcards:
Hoontech, Aopen, Guillemots Fortissimo (Hercules) and Addonics
die nieuwe drivers heb ik er nu op staan, maar blijf dezelfde problemen houden :(
maar als er rond 25 officiele xp drivers komen , ga ik maar hopen dat die dan wel gaan werken >:)

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 14:23
Ik heb dezelfde problemen met m'n fortissimo 2. De nieuwe drivers zijn nu uit en ik heb ze geinstalleerd. Gister direct na installatie deed'ie het de hele avond goed, maar nu is het weer allemaal gekraak en irritant hoog gepiep.

Ik al een update zien staan op de microsoft site voor geluidsproblemen. Iemand die dit (succesvol) geprobeerd heeft ? Of heeft er iemand een oplossing ?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15

markvt

Peppi Cola

drivers van hercules.com plukken > niet europa op de andere america ofzo staat versie 1.02 of 1.2 kweenie meer maar die doen het hier wel onder XP

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1