Toon posts:

YES, MIJN ADSL IS GEDEELD!! INTERNETTEN!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, het is me gelukt. *D
Ik heb ADSL gedeelt via mijn netwerk. De oplossing was (voor mijn situatie) simpeler dan ik dacht.
Ik heb dus een netwerkje van 2 computers die via een crossed utp gekoppeld zijn. Op 1 van deze pc's (IP: 192.168.0.10) heb ik een ADSL aansluiting via een USB-modem.
Het enige wat je nu hoeft te doen is op deze pc (de Host) Internet sharing te installen (Config.scherm > software > windows setup > internet werkset > delen van internetverbinding) Dit is onder win98!! ME werkt ook hoor.
Dan maakt ie een diskette aan die je vervolgens ff in de gastcomputer moet installeren. Hierna hoef je alleen maar bij de TCP-instellingen van je Netwerkkaart (op de gastcomputer) bij gateway en DNS het ip-nummer van de host in te vullen (bij mij dus 192.168.0.10) en klaar is kees!!
;) ADSL-en met z'n allen tegelijk zal ik maar zeggen!!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

wrom nou weer je caps gebruikt in topic titel >:)
en gefeliciteerd :)

Tweakers Discord

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Hmm, als ik bij mij Internet Connection Sharing instel dan krijg de PC waarop ik dat instel automatisch IP adres 192.168.0.1. Het voordeel is nu wel dat je ook een DHCP-servertje hebt draaien. Je hoeft dus niet meer om te kijken naar de IP-adressen van de andere computers. Deze verkrijgen nu automatisch een IP-adres en DNS toegewezen.

<wijziging>Damn, mijn spelling ;) </wijziging>

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Volgens mij weet 85% van de tweakers al hoe dit werkt.

PS: Hoe zit het met je firewall ?

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:06

AlexAuto

Parttime Tweaker

Nou ook gefeliciteerd hoor :P ;)

Verwijderd

Lekker wakker worden, weer een happy Tweaker onder ons :Y)

Gefeliciteerd dat het gelukt is man ;)

Verwijderd

Volgens mij is hier een behoorlijke tijd terug op tweakers.net al een tuturial over geweest. Maar het werkt idd heel simpel, alhoewel ik moet zeggen dat ik het wel een onoverzichtelijke teringzooi vind bij win98 en ME in het netwerk config menu. Bij windows 2k en Xp vind ik het lekkerder werken :P!

Verwijderd

We zijn allemaal heel blij voor je, maar dit staat gewoon in de NT FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.