Toon posts:

[oc] verhogen 3.3V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn 3.3V instelling naar 3.4V gezet. Eerst wilde mijn pc wel op 151 MHz FSB, maar niet geheel stabiel. Dus had ik hem tijdelijk ff op 146MHz FSB gezet :(

Nu met die 3.4V gaatie zonder problemen naar de 150. Verder moet ik nog ff proberen, nadat ik ff naar de temps en de stabiliteit over een lange tijd (12 uur ofzo) heb gekeken.

/me weer op de 2x 900 MHz *D

Tot hoever zou ik kunnen gaan met deze 3.3V verhoging, het maximaal van het mobo is 3.6V :?

Verwijderd

In principe kun je zover gaan als je wil... je kunt em ook op het maximum zetten. Je moet hierbij alleen de temp in de gaten houden. Als die een beetje binnen de perken blijft is er nix aan de hand.

Maar als het nu lekker draait zal ik het zeker zo laten staan.

Verwijderd

kheb het zelfs hiero op 3,7 staan, echt waar geen prob en je chipset word hooguit een paar graadjes warmer.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is om ergens boven in de 900 MHz te eindigen, ik denk dat 1000MHz net iets teveel is voor de koeling die ik erin heb hangen.

Alhoewel mijn processoren nu op 901MHz 36 graden stressed zijn :) , gewoon ff gedult hebben en kleine stappies tegelijk doen.

edit:

SETI O+ FSB :)

van 9 naar 8 uur per pakketje

Verwijderd

Topicstarter
Shit, alles boven de 150 FSB geeft instabiliteit. Ik denk dat dit het maximum van mijn noname geheugen is :(

901 is op dit moment dus het maximum voor een stabiel systeem.

edit:

ikke net gereplied op een topic, en zit te denken..... auw! ;)

zou het ook mijn voeding (250W Aopen) kunnen zijn, omdatie gewoon vastslaat zodat je muis en keyboard niet meer kan gebruiken. En het maakt niet uit hoe hoog de voltages staan.

Verwijderd

hoe staat jouwn devider dan voor je pci ??

1/4 = 150 : 4 = 37,5 mhz
1/3 = 150 : 3 = 50,0 mhz

Lijkt me dus dat je pci/agp op 37,5 mhz loopt..... mischien is dat wel te veel ( KAN ).
Er hoeft maar 1 pci-kaart die er niet tegen kan.

Of probeer es je mem op Hostclock-pci-clock = 150 - 37.5 = 112.
Tis te proberen.

Of je proc wil niet hoger....
edit:

Mischien te heet ???

PS : Mijn pci staat op 41 :P ( omdat mijn gfd stuk is heb ik nu : 7x124. )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 14:47 schreef stanley het volgende:
hoe staat jouwn devider dan voor je pci ??

1/4 = 150 : 4 = 37,5 mhz
1/3 = 150 : 3 = 50,0 mhz

Lijkt me dus dat je pci/agp op 37,5 mhz loopt..... mischien is dat wel te veel ( KAN ).
Er hoeft maar 1 pci-kaart die er niet tegen kan.

Of probeer es je mem op Hostclock-pci-clock = 150 - 37.5 = 112.
Tis te proberen.

Of je proc wil niet hoger....
edit:

Mischien te heet ???

PS : Mijn pci staat op 41 :P ( omdat mijn gfd stuk is heb ik nu : 7x124. )
divider is 1/4, en temps zijn niet het probleem. Want op 900MHz (6*150) en de vcore op 1,9 draaien ze nog maar 39 graden (io = 3,6V). Maar loopt nog steeds af en toe vast :(

en op 6*148 (888MHz) en de vcore op 1,75 (standaard) istie wel stabiel met 37 graden (io = 3,4V). Ik denk toch dat m'n voeding het een beetje zwaar heeft.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 10:04

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op donderdag 27 september 2001 13:29 schreef pdb het volgende:

[..]

divider is 1/4, en temps zijn niet het probleem. Want op 900MHz (6*150) en de vcore op 1,9 draaien ze nog maar 39 graden (io = 3,6V). Maar loopt nog steeds af en toe vast :(

en op 6*148 (888MHz) en de vcore op 1,75 (standaard) istie wel stabiel met 37 graden (io = 3,4V). Ik denk toch dat m'n voeding het een beetje zwaar heeft.
Waarom zet jeje Cpu voltage niet ff op 2,0 oid?
Die kan wel tot 2,3 volt (Soms), dusssss.

systeem specs

Pagina: 1