Toon posts:

Mainboard welke chipset 761 , KT266 en merk ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mainboard welke chipset 761 , KT266 en merk ??
1e welke chipset (merk)is het beste en waar moet ik op letten bij aankoop van het moederbord.
2e ik heb al door dat het DDR geheugen 2100 moet zijn , maar hoe herken ik 2100 geheugen of beter geheugen.
3e welk merk is het beste zit nu te denken aan ASUS M761

alvast bedankt :?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dit moment is de AMD 760 chipset nog de snelste.
Dan heb je nog de SIS 735 en de VIA 266 (met de nieuwe VIA 266A opkomst)
Het beste is wat je zelf het beste vind. Iedereen zal met andere antwoorden komen waar je toch niets aan hebt.
DDR geheugen kun je herkennen doordat er maar een gleufje in zit onderaan en SDRAM twee.
Welk merk het beste is komt neer op dezelfde vraag (zie antwoord hierboven)
Alle merken zijn wel goed en hebben betere en mindere boarden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Lees anders eerst ff een paar reviews over de verschillende moederborden, daar heb je IMO veel meer aan dan het hier je vragen te posten ..

hier en hier staat vast wel wat bruikbare info tussen ..

Succes..

Verwijderd

ik moet zeggen dat die KT266 heel erg snel en stabiel is :)

Verwijderd

ik zou die gewoon nemen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 25 september 2001 12:47 schreef Kayser het volgende:
ik moet zeggen dat die KT266 heel erg snel en stabiel is :)
De AMD 760 en SiS 735 zijn sneller, en de nieuwe KT266A is helemaal een stuk sneller. De AMD 760 is ook erg stabiel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

sneller dat moet ik nog zien
ga binnen kort nog een pc erbij halen met een sis chipset dus dan zal ik het verschil wel zien, ik hou jullie op de hoogte

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ben zelf ook nog aan zoeken of ik nou de amd, sis of via moet nemen, op dit moment denk ik dat ik de via neem, vraag me alleen niet waarom :)

Heeft iemand nog revies tussen de mobo's??

Eppie

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 25 september 2001 15:35 schreef Kayser het volgende:
sneller dat moet ik nog zien
Lees dit maar eens door :
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1528&p=1

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

bullshit :)
het hangt van de gebruiker af :)

Verwijderd

en wat zijn die paar procentjes nou je merkt toch geen verschil tegenwoordig met dat nieuwe spul

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 25 september 2001 17:47 schreef Kayser het volgende:
bullshit :)
het hangt van de gebruiker af :)
Een snellere computer is een snellere computer, onafhankelijk van de gebruiker. Onzin dus, want de KT266 is in bijna elk opzicht trager dan de andere DDR chipsets.

En ik heb een tip voor je : Gebruik de Edit knop eens (die met dat potloodje) ipv elke keer een paar messages achter elkaar te plaatsen. Met de Edit functie kunnen je dingen toevoegen als je nog wat te zeggen hebt.

Pagina: 1