creatieve opl voor telewerken kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:05
ik heb nu analoog + ADSL en wil naar ISDN + analoog. De bestaande lijn omgooien is nogal problematisch, zie een eerder topic van mij..

maar vanuit het ISRA punt komen vele lijnen bij ons binnen. 2 daarvan zijn nu voor de analoge lijn.
ISDN betekend meerdere lijnen. zou ik nu voor de kosten van ISDN die analoge lijn kunnen laten liggen en de ISDN lijn over 2 andere draden kunnen laten lopen?
de KPN-muts roept bij voorbaad nee.
maar zou ik het zo kunnen redden?

edit; typo

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01

Pogostokje

* twiet *

Euh, en nu nog een keertje maar iets duidelijker? Ik begrijp het maar half. :)
Wat heb je en waar wil je naar toe?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• the noise
Op dinsdag 25 september 2001 09:31 schreef Pogostokje het volgende:
Euh, en nu nog een keertje maar iets duidelijker? Ik begrijp het maar half. :)
Wat heb je en waar wil je naar toe?
ik heb nu analoog + ADSL
ik wil nu gaan telewerken voor mijn werk, daarvoor heb ik 1 aparte lijn nodig met een eigen nummer.
een oplossing zou dan ISDN zijn, ware het niet dat ik dan veel ellende op m'n hals haal.
ISDN aanleggen valt dus niet mee.
1 aparte analoge lijn kost iets van 30,- / mnd, IDSN lijn kost 16,- / mnd -> liever ISDN om dit feit.

vraag: zou ik nu voor de kosten van ISDN die analoge lijn kunnen laten liggen en de ISDN lijn over 2 andere draden kunnen laten lopen?

tnx!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Op dinsdag 25 september 2001 10:22 schreef the noise het volgende:

ik heb nu analoog + ADSL
ik wil nu gaan telewerken voor mijn werk, daarvoor heb ik 1 aparte lijn nodig met een eigen nummer.
Dit is duidelijk. Je hebt 1 lijn met ADSL add-on en voor telewerken heb je een (extra) lijn nodig. Right?
een oplossing zou dan ISDN zijn, ware het niet dat ik dan veel ellende op m'n hals haal.
Je bedoelt ivm je ADSL aansluiting? Of om andere redenen?
vraag: zou ik nu voor de kosten van ISDN die analoge lijn kunnen laten liggen en de ISDN lijn over 2 andere draden kunnen laten lopen?
Tsja, je gaf al aan dat je op je ISRA genoeg kabels hebt zitten. Als daar nog vrije aderparen bij zitten (ISDN is 2 aderig voor de S0-bus) dan kan je ISDN daar over laten binnenkomen. Dan hou je wel je analoge aansluiting en betaal je dus dubbel. Is dat wat je wil?

Ik weet niet of je ISRA groot of klein is, dus of dit om een normaal huis gaat of om iets anders. KPN weet echter welke aderparen in gebruik zijn en ze kunnen daar heus wel wat mee, kwestie van in de centrale het andere aderpaar aansluiten. :) Bij huizen doen ze alleen vaak wat lastiger dan bij bedrijven met ISRA punten met tientallen vooraf afgewerkte aansluitingen.

Misschien begrijp ik je probleem niet helemaal, maar vooralsnog heb je geen probleen volgens mij. *D

• the noise
Op dinsdag 25 september 2001 11:09 schreef Pogostokje het volgende:

Misschien begrijp ik je probleem niet helemaal, maar vooralsnog heb je geen probleen volgens mij. *D
nou, zoals ik al zei: van analoog+ADSL naar ISDN+ADSL= veel ellende, zie ander topic van mij.

2) dubbel betalen is ook geen oplossing.

vraag: wat is jouw oplossing dan omdat je geen probleem ziet :?

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ah, oke. Kwartje valt. :)

Je wilt niet je analoge aansluting naar ISDN omzetten ivm ADSL gedonder, maar je wilt toch naar ISDN toe.

Je kan KPN vragen of je in deze uitzonderlijke situatie je analoge lijn willen omzetten naar een belbudget ofzo, dat is dacht ik iets van 2 tientjes per maand zolang je er niet zelf mee belt. Normaal kan dat niet samen met ADSL, maar je neemt er wel een ISDN lijn bij.

Hm, toch wel een probleem. ;(

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Gewoon even bellen met kpn, en dan laten navragen of er nog een beschikbaar ader paar is (omdat je de 1ste al gebruikt), en als je nog een paar beschikbaar hebt (zoals in de meeste huizen) dan kun je daar meteen een isdn lijn op laten zetten.
Dat van die aderparen kunnen ze zo nazien in de computer (zit een erg fijne database achter met alle aansluitingen van alle gebouwen in nederland)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• the noise
resultaat na bellen met alle mogelijke KPN nummers:
het komt er op neer dat van analoog+ADSL naar ISDN+ADSL een echte ramp is vanwege bureaucratie bij de KPN.
Het verhaal wat ik beschreven heb kom ik domweg niet onderuit. Daarnaast heb ik de kans voorlopig (paar mnd tot 1/2 jaar) mijn ADSL kwijt te zijn.
overzicht:
1) migreren analoog -> ISDN-> 190,- ex
2) quattrofox -> 319,- ex
3) aanleggen door KPN (verplicht IVM de situatie?!)) 72,- ex
4) klein materiaal is geschat -> 100,- ex
5) nieuwe ADSL apparatuur -> 350,- ex

totaal: 1031 + 19% = 1226.89
Conclusie: forget it!

bij buurman van analoog naar ISDN:
1) migreren van naloog naar ISDN, incl. NT1 -> 75,- incl
2) omvormer,als voorbeeld de tiptelcentrale -> 189,- incl
totaal incl 19% btw = 264,-

dan kost de lijn 10,- extra per maand.

trek je conclusies..
ik pleit er dus voor dat in een nieuwbouwwijk altijd eerst riolering wordt aangelegd;
vervolgens kun je teminste vrijelijk over je nek gaan van de KPN :r
Pagina: 1