Welk bordje met een 1.5Ghz en geen budget?

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Het komt eens in de 22 jaar voor en nu is het zo ver. Ik heb even wat centjes over en wil dus het vetste moederbordje in combinatie met een snelle processor.
Omdat de Intel CPU's in de tests nogal tegenvallen wordt het dus een AMD processor. Ik zie alleen door de moederborden het bos niet meer en heb totaal geen verstand van mobo's en processoren...

Dus stel: Je hebt geen budget en kan een goed moederbord uitzoeken om die 1.5 Ghz Athlon op te prikken, welke zou je dan nemen? Wat ik er mee bedoelde: geen budget
zoals in geen beperkingen, het mag "alles" kosten. (rond de 3000 piek te besteden)

Zelf heb ik zitten kijken naar de Asus A7V266, 266Mhz SocketA maar heb geen idee of dat nu de goede keuze zal zijn. Dus wat zou jij doen als het geld even niet uitmaakte en je een nieuw mobo plus 1.5 Ghz processor ging kopen?!?

Met de PC zal ik veel zware multimedia producties maken, gamen doe ik niet. Ik moet genoeg mogelijkheden voor uitbreiding hebben qua kaartjes enzovoorts. Ook een idee van de upgradability, niet dat ik over een jaar met een mobo zit dat al aan zijn max zit en waar geen snellere processor in kan. Van DDR geheugen ben ik niet erg gecharmeerd omdat het duur is en ik hier nog 512MB normaal heb liggen.

Tweakers, help me aub met een zinnig advies :)

edit:
ik had het nogal vaag uitgelegd qua budget enzo dus dat is nu veranderd en om het extreem duidelijk te maken heb ik er een bedrag aangeplakt...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Hmmm... kun je niet beter een snel mobo kopen en een iets minder als 1.5 Ghz proc.... als je toch geen budget hebt....

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Okay dat was wazig van me uitgelegd (de nick heeft dus een echte oorsprong >:) ).

Wat ik er mee bedoelde: geen budget

zoals in geen beperkingen, het mag "alles" kosten.

Ik heb 3000 pieken te besteden en wil daar een vet mobo en processor voor. DE vetste zelfs. DE meest uitgebreide, de snelste, de beste etc etc...

Komt niet vaak voor dat ik in deze luxe positie bivakkeer en het geld hoeft ook niet allemaal op, maar ik d8 hier och wel een heel eind mee te komen en dan nog wat centjes over te hebben voor wat biertjes.

Sorry voor de vage uitleg :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38

Ruudjah

2022

ECS K75SA moederbord 220
2x 256 MB DDR PC2100 220
Athlon 1.4 Ghz 350

Sorry, ik kan het niet duurder maken. Dit is op dit moment echt wel de hardware die EN het snelst is, EN het voordeligst. Bovendien kan je over en jaartje voor 300 piek upgraden naar 2 GB geheugen met een 2.8 Ghz processor. Koop er een 22" monitor bij, of een SCSI harde schijf. Ik denk dat je beter in zoiets kan investeren, op het moment.

TweakBlog

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar -> [forum=7] :).

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Die ECS K7S5A is echt een aanrader. Heb m nu zelf ook draaien. Was altijd een beetje tegen SiS en budget merken zoals ECS. Ik zweerde bij Asus.

Ik heb dit board nu 3 weken draaien en niets dan lof :9~ Gewoon super stabiel:9 Heb nu al een uptime van bijna 9 dagen, onder intensief gebruik. Met mijn Asus A7V133-R haalde ik hoguit 4 dagen, maar meestal 1-2 dagen :( Met dezelfde hardware.

Als je m koopt, doe er dan wel meteen goed geheugen in. 2x256 MB Kingston PC2100 ofzo. Geheugen en moederboard zijn het belangrijkste van je pc.

webOS all the way!

Verwijderd

Als je toch geld hebt en zware apps gaat draaien dan kan je beter een dual athlon systeem nemen met 2 athlon MP processoren. Denk wel dat voor video bewerking je wel better een Intel proc kan nemen.
Tyan Tiger is hier perfect.
Waar je wel goed over moet nadenken is DDR geheugen, deze is niet meer duur voor 130 piek heb je al 256 mb.
http://www.dualathlon.com

Verwijderd

Ik zou een asus mobo kiezen.
En een hele goede koeler voor een amd 1,5Ghz.(Kan je niet beter een 1,4 kopen en die naar 1,5 overclocken? Dat scheelt weer wat geld)
Pagina: 1