[PHP Boek] PHP 4 Het complete handboek

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09
Hey mensen,

ik wou dus ff een boek kopen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/236216/1?limit=25) waar alles uitgelegt word over PHP. Na de search te gebruiken (jah er zijn ook mensen die 't wel gebruiken :+ ) bleek al snel dat er veel mensen het boek;

PHP 4 Het complete handboek
Afbeeldingslocatie: http://193.67.237.102/proxy/www.boeknet.nl/boeknet/coverpics/03/90395161.jpg

hadden gekocht, deze beviel veel mensen goed.
Ik krijg hem vrijdag binnen :9
Maar euh mijn vraag;

Deze topic was al een tijd geleden. (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/101844/1?limit=25)
Dus veel mensen hebben hem al gelezen lijkt me....
Hoe is ie bevallen en wat hebben jullie ermee kunnen maken ?

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Het is een heel fijn boek, veel in gekeken, 1x beetje doorgebladerd.. daarna echt als naslagwerk.

Top boek!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik heb een content site gebouwd ala Tweakers.net, en ook een compleet forum software pakket. Dit boek was mn eerste kennismaking met PHP.

Verwijderd

Ik heb het boek ook, viel me een beetje tegen. Maar het is een goed boek voor beginners. Onderwerpen als XML mogelijkheden werden niet echt uitgediept, maar dat komt omdat het meer een boek voor beginners is. _heel_ soms zoek ik er wel eens wat in op, meestal gebruik ik echter gewoon de online php manual.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb em ook. Voor de 90 piek hadden ze wel wat beter kunnen controleren voor foutjes! want die zitten er in.

• Dennis
  • Laatst online: 22:14
Op dinsdag 25 september 2001 08:06 schreef Zef het volgende:
Ik heb het boek ook, viel me een beetje tegen. Maar het is een goed boek voor beginners. Onderwerpen als XML mogelijkheden werden niet echt uitgediept, maar dat komt omdat het meer een boek voor beginners is. _heel_ soms zoek ik er wel eens wat in op, meestal gebruik ik echter gewoon de online php manual.
Daarvoor is XML - Het complete handboek *D

Verwijderd

Prima boek, heb het hier naast me liggen voor als ik ff ben vergeten wat welke functie doet / zou moeten doen en voor evt. vliegen die me in de weg zitten.
Het is een goede reference naast je toetsenbord of als voetensteuntje :)

• Ariejan
  • Laatst online: 02-09 16:31
Heel goed boek, zeker als naslagwerk. Vooral voor de beginnende PHP-Hacker. Als je wat meer ervaren raakt, dan kijk je er wat minder in. Maar soms is 't nog steeds best handig om wat dingetjes op te zoeken.

Ik heb 't boek ook vooral gebruikt als naslagwerk dus.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

www.php.org -> manual :) Ook goed naslagwerk :D

• M@NIC
Hm... nou ik ben een n00b met PHP. }:O
Maar een inlog systeem, form, news script ect. zijn wel te maken met dit boek :?
Hoop maar dat ie F89,95 waard is ... :9

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 23:38
Boek rox, en jah dat kan je er zeker mee maken.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• M@NIC
Joepie Joepie!

Gaat wel lang duren voor ik het door heb zeker :Z :?

Verwijderd

ik w8 met smart op dit boek (is ook in bestelling)
vandaag of morgen moet ie er zijn...

wat is uberhaupt de gemiddelde tijd die je nodig hebt om aan de hand van dit boek redelijk in staat bent php te begrijpen en zelf scripts schrijven ? :? :? :?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
3 minuten, afhankelijk van je programmeer ervaring.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 13:37 schreef Nielsz het volgende:
3 minuten, afhankelijk van je programmeer ervaring.
0

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op woensdag 26 september 2001 15:12 schreef emp1re het volgende:

[..]

0
iets langer dus :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 15:13 schreef D2k het volgende:

[..]

iets langer dus :)
1 ding scheelt we zijn vandaag weer aardig behulpzaam *D *D

• D2k

D2k

Op woensdag 26 september 2001 15:17 schreef emp1re het volgende:

[..]

1 ding scheelt we zijn vandaag weer aardig behulpzaam *D *D
absoluut
(dat ben ik bijna altijd *kuch* )

kijk dan ook ff hier
[topic=152278/1/25]
daar staan tutorials enz enz over php

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 15:18 schreef D2k het volgende:

[..]

absoluut
(dat ben ik bijna altijd *kuch* )

kijk dan ook ff hier
[topic=152278/1/25]
daar staan tutorials enz enz over php
ja daar was ik al geweest, maar daar staat niet de gemiddelde tijd om php te leren (dat je redelijk zelfstandig kan werken) uit het leerboek. en dat was de vraag. :'(

• M@NIC
Okay dit dan:

Ik moet voor Maart 2002 m'n site compleet in PHP hebben.
Poll, forms en nieuwsscript (misschien login)

Zou dit lukken :?
PHP ken ik niet maar HTML & DHTML ect wel.
(Boek krijg ik vrijdag avond dus *D )

• D2k

D2k

Op woensdag 26 september 2001 15:41 schreef Manic het volgende:
Okay dit dan:

Ik moet voor Maart 2002 m'n site compleet in PHP hebben.
Poll, forms en nieuwsscript (misschien login)

Zou dit lukken :?
PHP ken ik niet maar HTML & DHTML ect wel.
(Boek krijg ik vrijdag avond dus *D )
tuurlijk lukt dat
als je maar doorzettingsvermogen(& GoT) hebt als coder lukt alles
Op woensdag 26 september 2001 15:23 schreef emp1re het volgende:

[..]

ja daar was ik al geweest, maar daar staat niet de gemiddelde tijd om php te leren (dat je redelijk zelfstandig kan werken) uit het leerboek. en dat was de vraag. :'(
mwoah phpfreakz is redelijk simpel en nederlandstalig
(geen flames over de kwaliteit, je moet ergens beginnen)

• FireFoz
heeft iemand trouwens PhotoShop 6.0 bible?
Ik zit te dubben of ik deze zal kopen, maar ik heb zo mn twijfels. kijk, toen ik de php bible kocht, wist ik nog niks van php. ik was dus gedwongen om op pagina 1 te beginnen. PS weet ik al wel een beetje, dus ik van die makkelijke dingen sla ik snel over. Dus jah, ik weet niet echt of ik er wel wat van leer omdat het eigenlijk allemaal een combinatie van is...als je begrijpt wat ik bedoel :P

Maargoed, voor degene die die al hebben, zijn de functies in het engels of in het nederlands? (het is een vertaald boek.ik bedoel, staat er "file" of "bestand" bij het menu. of "edit" of "bewerken".) dat is namelijk wel in de php bible zo.

• M@NIC
Op woensdag 26 september 2001 15:45 schreef FireFoz het volgende:
heeft iemand trouwens PhotoShop 6.0 bible?
Ik zit te dubben of ik deze zal kopen, maar ik heb zo mn twijfels. kijk, toen ik de php bible kocht, wist ik nog niks van php. ik was dus gedwongen om op pagina 1 te beginnen. PS weet ik al wel een beetje, dus ik van die makkelijke dingen sla ik snel over. Dus jah, ik weet niet echt of ik er wel wat van leer omdat het eigenlijk allemaal een combinatie van is...als je begrijpt wat ik bedoel :P

Maargoed, voor degene die die al hebben, zijn de functies in het engels of in het nederlands? (het is een vertaald boek.ik bedoel, staat er "file" of "bestand" bij het menu. of "edit" of "bewerken".) dat is namelijk wel in de php bible zo.
Fotosoepen kon ik voor geen ene meter.
Na bijna alles tutorials op het internet te hebben gedaan.....ken ik al heel wat maken. *D

Mijn advies --> geen boek kopen maar opzoek naar tutorials (ik heb wel een paar sites)

• BitProcessor
  • Laatst online: 11-09 11:52
Het het boek ook, is een goed naslagwerk voor mij. Ik had al wat C voorkennis, en het grootste deel van de info die ik nodig had, vond ik ook wel op i'net. Maar bepaalde dingen leer je nog altijd makkelijker uit een boek in je eigen taal vind ik :) Ook de voorbeelden die er in staan zijn dikwijls interessant.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• M@NIC
Heb al op het Wereld wijde web rond gekeken maar ik vind die tutorials erg onduidelijk en het word niet vanaf het begin uit gelegt. En dat is hem juist ik moet gewoon helemaal bij het begin beginnen. :o

• FireFoz
Op woensdag 26 september 2001 15:48 schreef Manic het volgende:

[..]

Fotosoepen kon ik voor geen ene meter.
Na bijna alles tutorials op het internet te hebben gedaan.....ken ik al heel wat maken. *D

Mijn advies --> geen boek kopen maar opzoek naar tutorials (ik heb wel een paar sites)
zou je een paar urls kunnen geven? hier of op icq ofzo.. tnx!

• BierPul
  • Laatst online: 10:04

BierPul

2 koffie graag

Het boek is echt top alles wordt eigenlijk wel goed uitgelegd ook wat je allemaal niet wil weten , maar ja dat sla je lekker over :9

Ja man

Verwijderd

wel maniac, dat worden 2 php-ers in spe, es ff zien of we dan wat potten kenne breken :)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Op woensdag 26 september 2001 15:48 schreef Manic het volgende:
Das ook mijn advies voor php, ik heb ook een php boek gekocht (toen nog php3), heb de eerste paar hoofdstukken gedaan en sindsdien staat die in de kast, alleen de appendix waar elke html tag in staat met mogelijkheden gebruik ik nog wel eens.

• M@NIC
Op woensdag 26 september 2001 16:23 schreef FireFoz het volgende:

[..]

zou je een paar urls kunnen geven? hier of op icq ofzo.. tnx!
Helaas zit nu op stage plek, als ik vanavond thuis kom en eraan denk stuur ik een paar *D
Op woensdag 26 september 2001 16:40 schreef emp1re het volgende:
wel maniac, dat worden 2 php-ers in spe, es ff zien of we dan wat potten kenne breken :)
Waarom noemt iedereen me nou Maniac :? ;(
Euh thja misschien Fisico fan ? Kunnen we samen iets doen >:)
Op woensdag 26 september 2001 16:48 schreef Ritch het volgende:

Das ook mijn advies voor php, ik heb ook een php boek gekocht (toen nog php3), heb de eerste paar hoofdstukken gedaan en sindsdien staat die in de kast, alleen de appendix waar elke html tag in staat met mogelijkheden gebruik ik nog wel eens.
Ben niet echt te spreken over de tutorials op het www. :r
Onduidelijk en slecht... nee dit boek lijkt me het beste :+

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
hmmz, ik heb hem ook, tis een aardig boek, maar niet echt wat ik toen (als echte newbie) wilde hebben. Het neemt je niet echt aan je handje mee door de wondere wereld van php, de dingen die je wilt maken moet je echt helemaal zelf uit gaan denken (al is dat natuurlijk ook wel goed :) )

Nu gebruik ik hem eigenlijk nooit meer, de online manual is een stuk sneller :)

• M@NIC
Op woensdag 26 september 2001 16:56 schreef PlayR het volgende:
hmmz, ik heb hem ook, tis een aardig boek, maar niet echt wat ik toen (als echte newbie) wilde hebben. Het neemt je niet echt aan je handje mee door de wondere wereld van php, de dingen die je wilt maken moet je echt helemaal zelf uit gaan denken (al is dat natuurlijk ook wel goed :) )

Nu gebruik ik hem eigenlijk nooit meer, de online manual is een stuk sneller :)
Wil je zeggen dat fotosoep.nl van jou is :?

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Dit boek heb ik ook ja, erg goed voor de beginner (like me ;) en in het nederlands. Alleen sommige onderdelen worden haast niet uitgelicht (reg-ex) maar daar heb je internet voor :)

Under Construction

• M@NIC
Joepie! Ik heb hem .... :+

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 19:27 schreef Manic het volgende:
Joepie! Ik heb hem .... :+
Enjoy ;)
Pagina: 1