Bewaren digitale foto's; hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik schiet regelmatig een heel aantal foto's met m'n digitale fotocamera. Die pleur ik dan allemaal op m'n harde schijf, en wil ze vervolgens gaan bewerken.
Nou is mijn vraag hoe men dit hier doet; alle foto's laten zoals ze zijn op de geschoten resolutie, of alle foto's backuppen op cd, en de kopieën bewerken, bijv. resolutie verlagen.

Maw: Wie heeft een aantal standaardhandelingen nadat hij digitale foto's in z'n computer pompt?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45
Ik bewaar in ieder geval de 'originelen' op minimaal 2 PC's en eens in de zoveel tijd brand ik ze op CD. Bewerken doe ik ze niet echt tot nu toe, hooguit wat bijknippen om ze te laten ontwikkelen bij kruidvat.nl

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Gooi ze gewoon in een map. Als het een goede foto is mogen ze in de bonus map. Bonus map staat altijd op de PC en de andere word een som de paar honderd MB op een CDtje gegooid.

Beetje rare vraag. Gadget oid?

|{ brrr }] |

• Tom
  • Niet online

Tom

Naar aanleiding van deze thread:
[topic=236859/1/25]

graag ook even zeggen met welke software het makkelijk kan. Ik heb die andere maar gesloten omdat ze zo erg op elkaar lijken... dus kan ook in 1 thread :)

Verwijderd

Alle foto's op de HD zetten zoals ze van de camera komen (hoge res. bv. +- 1200x900) en die vervolgens allemaal schalen naar 1024x760, deze geschaalde/aangepaste pics bewaar ik op mn hd de rest pleur ik weg. That's it.

• sverzijl
zonde.. als je ze nu eens wil laten afdrukken bij hema/kruidvat/dixons/etc verlies je aan kwaliteit.

• Femme
  • Laatst online: 00:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ga pleur ze van m'n cardreader op de harddisk en haal dan met ACDSee de slechte of dubbele/niet-optimale foto's eruit. De foto's die ik in Photoshop bewerk komen in een apart directory, maar ik bewaar alle originelen. Backups maak ik op een tweede harddisk en op tape.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb zelf de neiging om alles te bewaren. Maar ben erachter dat dat ook niet werkt. Wil nog een keer een leuk stukje software vinden wat een mooi archief bij kan houden en er ook een backup van kan draaien. Zoiets wat ik ook voor mun mp3's heb (en het dan beter bijhouden). Blijft anders een hoop zoeken als je een specifieke foto zoekt.

offtopic:
[quote]
Ä FMail Personal Mail (112:123/1.4) ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ECHO_PERSONAL (KLETS.028) Ä
Msg : 420 of 1848 Rcv
From : Simon Verzijl 2:285/300.90 Sun 22 Jan 95 13:14
To : Oscar Rottink
Subj : Oooooooohhhhh... wat fijn!
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Hello Oscar!

Ziggy says there is a 96.4% chance that on 19 Jan 95, Oscar Rottink wrote to
Riemer Reinalda about the following :

RR>> Als je 8meg intern hebt, kun je beter OS/2 warp draaien.
RR>> Draait beter en sneller ;-)

OR> Ben blij dat je er een knipoog achter had gezet, anders zou ik
OR> bijna na de 4MB extra nog een poging doen :)

NIET DOEN! Vooral niet doen!

(tenzij je natuurlijk een gelukkige PC-gebruiker wilt worden, maar ja, wie wil
dat nu tegenwoordig ?)

It's leaping time, Simon

--- FMail 0.96â
* Origin: The night is my companion, solitude my guide.. (2:285/300.90)
[/quote]

sverzijl==Simon? Dat zou lachen zijn.. iemand tegenkomen naar 6,5 jaar :) En dat ik mijn achief zo goed voor elkaar heb dat het ook te vinden is ;) Ik neem trouwens aan dat je geen OS/2 meer draait :D

ps. Voor de jeugd: De quote is afkomstig uit echomail, een soort van GoT alleen dan via BBSen en een hoop DOS-proggies :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• sverzijl
Op woensdag 26 september 2001 08:07 schreef OzBoz het volgende:

sverzijl==Simon? Dat zou lachen zijn.. iemand tegenkomen naar 6,5 jaar :) En dat ik mijn achief zo goed voor elkaar heb dat het ook te vinden is ;) Ik neem trouwens aan dat je geen OS/2 meer draait :D
haha, niet te geloven zeg! Inderdaad, dat ben ik :) Long time no see.

Jij hebt je archieven zeker goed in orde, zo lang heb ik volgens mij nog nooit iets kunnen bewaren. ([on topic] maar ik ga nu wel een poging doen vwb mn digitale foto's :) )

OS/2 draai ik inderdaad al lang niet meer:) Tegenwoordig alleen nog maar NT/Win2K/XP
ps. Voor de jeugd: De quote is afkomstig uit echomail, een soort van GoT alleen dan via BBSen en een hoop DOS-proggies :)
Those were the days ;)

• MRic3
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

[ontopic]
  • uit de camera halen met ACDsee
  • slechte foto's selecteren en verwijderen met ACDsee
  • Serie hernoemen en hernummeren met ACDsee
  • map kopieren op andere computer met ACDsee
  • map kopieren op CD-rewritable
  • werk map aanaken met kopie van orginelen met ACDsee
  • werk foto's verkleinen tot 40-80K met ACDsee
  • HTML album generator eroverheen laten gaan (van ACDsee)
  • de indexpagina beetje aanpassen met Homesite
  • vrij webspace zoeken en fotosite uploaden met CuteFTP
  • URL rond melen naar alle betrokkenen
Tijd bezig 1 a 2 uur (excl. downloaden uit camera)
en je kan wel zien welk programma je echt nodig hebt he...
...Windows 2000 ;) .... en ACDsee.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben nu ook even bezig een digiale foto-album op cd te maken.

Alleen ietsie ambiteuzer. Het is een vcd-album geworden, zodat ik het aan iemand kan geven en die kan het op tv dan zien.

WinOnCD werkt ok, maar veelste traag, omdat ie ook nog even een html-based album maakt, zodat je op je comp kan kijken. Maar deze kan wel met geluid afspelen.

Nero is sneller en werkt net zo goed vind ik, hoewel zonder geluid.
Moet wel handmatig even een html-album maken mbv ACDsee en een of ander editor (dus je kan net zo mooi maken als je wilt) en ook nog een autorun bestandje aanmaken.

Iemad nog betere ideeen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1