Toon posts:

Hercules GameTheater XP vs Creative SB Audigy eX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is de Creative SoundBlaster Audigy Platinum eX te krijgen in Nederland. Supergeluidskaart met externe breakoutbox voor de stevige prijs van fl 699,- (pricewatch).

Maar al een tijdje is de Hercules GameTheater XP met breakoutbox te krijgen, voor iets meer dan de helft van de prijs. En binnenkort komt hier ook een 6.1-versie van uit.

Wat vinden jullie? Betaal je die 300 gulden extra alleen omdat er "SoundBlaster" op staat, of is de Audigy eX echt het geld waard?

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:25
Ik ben zelf aan het kijken naar die Hercules.

Waarom? Ik heb nu een aantal Creative kaarten gehad waarover ik iedere keer eigenlijk net niet tevreden was.

Altijd ellende met op lage volumes verschil in volume links en rechts, geruis etc... Je zou dan kunnen zeggen, koop dan eens andere speakers (been there, done that, got the T-shirt)

Verwijderd

Geef mij maar Hercules... Creative slaagt er altijd in om het "net niet" goed te doen met hun kaarten en hun drivers voor Win2k zijn bagger (en hebben 8 maanden op zich laten wachten, dat belooft voor WinXP).
Ik heb nu een Game Theater (huidge model) en ik heb niet meer terug gekeken.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb ook al eens eraan gedacht om die gametheater te kopen ipv van de SBLive 5.1 die ik nu heb. Ik ben er niet echt blij mee met die geluidskaart. Echter ik wacht nog even op de reviews van de 6.1 gametheater en meer reviews van de Audigy. De audigy lijkt me toch een interessante kaart, maar op het moment neig ik toch naar de gametheater.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik vind die GameTheater dus ook wel een erg interessant kaartje. Kheb nu een Live! Platinum (de enige kaart die ik kon vinden met zo'n frontje/breakoutbox), maar erg onder de indruk ben ik eigenlijk niet.

Creative belooft een hoop met dr Audigy eX, maar kheb een beetje het idee dat 'ie niet zoveel beter dan de Live! is.

En dan heeft Hercules wel een erg interessant kaartje MET breakoutbox en MET A3D-support, voor de helft van de prijs :)

Nog fanatieke Creative-fans in da house? Anders wordt het voor mij een Hercules.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Flexx, kom 'es vertellen waarom ik een Audigy eX moet hebben ipv een Hercules GameTheaterXP 6.1 :)

Verwijderd

geen sb maar een sterke hercules <de naam zegt het al :) >
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en het is een perfect kaartje vooral de bijgeleverde rack is makkelijk.
met vier usb ingangen 5.1 techniek enz enz ik ga er nog een paar versterkers achterzetten zodat ik bij counter-strike iemandkan horen scheiten als ik kom >:) .
Maar voor de restde moeite waard en een perfect ding!!

dit verhelderende bericht is verzorgt door:
matthijs

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Problemen met de Hercules:
- Na installatie van de bijgeleverde DVD software en Yamaha SYXG driver startte Windows XP niet meer op.
- Na herinstallatie van XP nog steeds problemen met de ingebouwde usb hub. Mijn Sony digitale camera wordt niet herkend als hij aangesloten is op de usb hub. Sluit ik hem direct op het moederbord aan, dan werkt het prima. Het is een bekend probleem. Kijk maar eens op het hercules forum (www.hercules.com)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand wat links met reviews van die hercules?
Ik wil ook een nieuwe geluidskaart kopen, (heb nu een live 1024 in combinatie met asus a7v266, maar ik wordtr gek van het gekraak etc) maar ik zit nog te twijfelen tussen de hercules en de audigy.

Die hercules lijkt al aantrekkelijker omdat ie een heel mooi breakout boxje heeft, de audigy heeft alleen een 5.25 versie voor in de comp toch? Dat vind ik onhandig, dan zit ik met al die kabels voor m'n kast ;p
Maar de hercules schijnt iets van 25% proc gebruik in te nemen als je een mp3 afspeelt en de audigy maar 5% ? wat is hiervan waar?

edit:

hmm ik heb inmiddels al een berg reviews gevonden via de search ;p ff lezen ;)

Verwijderd

Ik ben dus ook in het bezit van die Hercules, en ik moet zeggen...geweldige geluidskaart!!!

0,0 problemen. (Met wat dan ook, installeren ging gemakkelijk)

Wat ook mooi is, zijn de aansluitingen. Digital In en Uit zowel optical als coax. Analoge out, gescheiden speakeruitgangen, usb, etc....

Kwaliteit van de geluidskaart is ook heel goed. Die Cristal Chipset die erop zit is zoiezo al goed, dus...need I say more.

Voor reviews:
www.3dsoundsurge.com

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

Verwijderd

IK ben sinds een maand ofzo ook in bezit van een hercules game theater xp dit vind ik echt een top kaart, heb er nog geen 6 speakers voor maar dat komt ng.
Pagina: 1