Ik zit hier met een probleempje, ik heb een server draaien die dus ook op een masterswitch zit zodat de stroom onderbroken kan worden en weer opnieuw aangezet kan worden en dan moet de pc automatisch weer aangaan. Nu is het probleem dat het moederbord (Iwill KK266) niet die optie in het bios ondersteunt, nu vroeg ik me af is er een andere optie i.p.v. van een ander moederbord om te zorgen dat de pc automatisch aangaat als ie weer stroom krijgt? Snoertje ergens maken ofzo, noem maar wat
Wake On Lan ?
edit : je bordje ondersteunt dit wel volgens mij..
It supports RTC, WOL, and WOM
gewoon geen atx gebruiken dan:)
\o/
Wake on lan heeft toch niks met de stroom te maken d8 ik zo? ben alle opties langsgelopen in bios maar kon niks vinden, welke moet het dna zijn volgens jou?Op dinsdag 25 september 2001 00:25 schreef RoeLz het volgende:
Wake On Lan ?
[..]
zit in je bios geen optie dan? iets van state after power failure: on/off/last state heb je meestal
Ik kan daar wel een klein schematje voor maken (printplaat) maar volgens mij kan je dus ook wake up on lan gebruiken (zoals hierboven) WOL doet niks anders dan wachten op 5 volt en dan het systeem starten. Je kan dit dus ook voor andere doeleinden gebruiken.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Je kunt ook je ATX voeding een beetje aanpassen.
Er zijn zat methode's op internet te vinden om een ATX voeding altijd aan te laten staan. Had iets met het doorverbinden van 2 draadjes te maken. Zoek maar eens, dan zul je het zeker vinden ! (zoek eens op 2 atx voedingen)...
Er zijn zat methode's op internet te vinden om een ATX voeding altijd aan te laten staan. Had iets met het doorverbinden van 2 draadjes te maken. Zoek maar eens, dan zul je het zeker vinden ! (zoek eens op 2 atx voedingen)...
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Pagina: 1