Is dit ULTIEM of MINIEM :?

Pagina: 1
Acties:

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 00:06

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Hi,

Ik heb momenteel een AMD Thunderbird (1ghz), 256 MB RAM, 40 GB Harddisk. (maar dat zal er wel niet zo veel toe doen)

Wat belangrijker is, is dat ik een SB LIVE VALUE kaart heb en daarbij FPS1000 boxen + een DXR3 PC-DVD Player (dus met kaart) van Creative. Nu wil ik de geluidskaart en boxen vervangen in een SB AUDIGY PLATINUM met daarbij de DTT3500 DIGITAL (je kent ze wel). :9~

Nu het volgende:

Is deze combinatie met de DVD aan te raden. Want op de ene review lees ik dat het de ultieme combinatie en op de andere zeggen ze: NOOIT DOEN! :? :? :?

Wie heeft de ultieme ( :r ), nou ja, een hele goede tip of ervaring daarover/-mee?

Alvast bedankt! *D

GRTZ!

Remco :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Op maandag 24 september 2001 23:45 schreef Remco2001 het volgende:
Hi,

Ik heb momenteel een AMD Thunderbird (1ghz), 256 MB RAM, 40 GB Harddisk. (maar dat zal er wel niet zo veel toe doen)

Wat belangrijker is, is dat ik een SB LIVE VALUE kaart heb en daarbij FPS1000 boxen + een DXR3 PC-DVD Player (dus met kaart) van Creative. Nu wil ik de geluidskaart en boxen vervangen in een SB AUDIGY PLATINUM met daarbij de DTT3500 DIGITAL (je kent ze wel). :9~

Nu het volgende:

Is deze combinatie met de DVD aan te raden. Want op de ene review lees ik dat het de ultieme combinatie en op de andere zeggen ze: NOOIT DOEN! :? :? :?

Wie heeft de ultieme ( :r ), nou ja, een hele goede tip of ervaring daarover/-mee?

Alvast bedankt! *D

GRTZ!

Remco :)
geen tip; wel een vraag; heb je klachten over je huidige set? anders lijkt het mij vrij overbodig hier veel geld in de steken eigenlijk...
of je moet geld over hebben natuurlijk....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is niet echt een ideale set vanuit het oogpunt van de audiofiel (koop liever twee kewle speakers met een ampje, klinkt beter + indrukwekkender), maar gezien vanuit de 5.1-minnende PC-DVD-tweaker die persé 5.1 wil, is het vast wel een prima setje.

Ik heb de fps1000 gehoord en de soundworks digital, nou zijn ze beide niet echt hifi, maar de fps1000 is wel ZOVEEL slechter, dat je die DTT3500 ws als een verademing gaat waarderen. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 24 september 2001 23:49 schreef JvS het volgende:
Het is niet echt een ideale set vanuit het oogpunt van de audiofiel (koop liever twee kewle speakers met een ampje, klinkt beter + indrukwekkender), maar gezien vanuit de 5.1-minnende PC-DVD-tweaker die persé 5.1 wil, is het vast wel een prima setje.

Ik heb de fps1000 gehoord en de soundworks digital, nou zijn ze beide niet echt hifi, maar de fps1000 is wel ZOVEEL slechter, dat je die DTT3500 ws als een verademing gaat waarderen. :)
Die DTT3500 is absoluut zijn geld niet waard. Er is veel beter spul te koop voor dat geld, zelfs van Creative.

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 23:53 schreef Jag het volgende:

[..]

Die DTT3500 is absoluut zijn geld niet waard. Er is veel beter spul te koop voor dat geld, zelfs van Creative.
idd, zoek ff op tweakers.net naar reviews over speaker setjes.

Ik zou de geluidskaart gewoon behouden omdat de AUDIGY bijna geen vernieuwing is, je kan dan bij www.hoontech.nl een kaartje kopen met digitale aansluiting voor de live.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Waarom wil je aan Audigy ? En PLEASE !!! GEEN CREATIVE SPEAKERS !!! Voor dat geld kan je zoveel mooier kopen !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk dat JT het helemaal met me eens zal zijn: Koop een setje Yamaha speakers (ken de types niet uit m'n hoofd, maar JT kan je daar ongetwijfeld aan helpen ;) ) Ik weet zeker dat je daar een stuk gelukkiger mee zult zijn dat met creative spul. Als je een groot budget hebt kun je misschien iets van midiland overwegen.
succes met je keuze iig!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als 4.1 DolbyDigital geluid voor de topicstarter genoeg is kan ik hem zeker de ADA885 aanraden. Geeft op hoog volume een fatsoenlijk laag en heeft een flinke zware woofer, en build in DD decoder.

Voor F500,- het beste voor je geld wat betreft een 4.1 DD set.

De DTT3500 kost F780,- oid. En dan zit je nog met zo'n kleinwoofertje die op hoog volume snel gaat vervormen. Een Audigy is verkooppraat, de SbLive! voldoet prima. En de signaal/ruis verhouding is eigenlijk niet zo significant. Of je moet altijd erg hard draaien. Maar dan hoog je de ruis ook niet als muziek aanstaat. Dus dat kleine beetje ruis, boeie. De build in versterker van die subwoofersets heeft volgens mij nog een brakkere signaalruis verhouding dan die van de geluidskaart (of zit ik nu onzin te praten>?)

Ik zou gewoon een SBLive5.1 player nemen. Voldoet gewoon prima en heeft een digital out (optisch geloof ik). Dat voldoet prima bij de huidige 5.1 sets. Dat iig over de geluidskaart.

Verwijderd

Labtec heeft ook lekkere setjes.. Neem bijvoorbeeld de APX-4620. 70 watt RMS, dikke sub, goeie klanken... Ideaal!

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 13:08 schreef Yokozuna het volgende:
Als 4.1 DolbyDigital geluid voor de topicstarter genoeg is kan ik hem zeker de ADA885 aanraden. Geeft op hoog volume een fatsoenlijk laag en heeft een flinke zware woofer, en build in DD decoder.

Voor F500,- het beste voor je geld wat betreft een 4.1 DD set.

De DTT3500 kost F780,- oid. En dan zit je nog met zo'n kleinwoofertje die op hoog volume snel gaat vervormen. Een Audigy is verkooppraat, de SbLive! voldoet prima. En de signaal/ruis verhouding is eigenlijk niet zo significant. Of je moet altijd erg hard draaien. Maar dan hoog je de ruis ook niet als muziek aanstaat. Dus dat kleine beetje ruis, boeie. De build in versterker van die subwoofersets heeft volgens mij nog een brakkere signaalruis verhouding dan die van de geluidskaart (of zit ik nu onzin te praten>?)

Ik zou gewoon een SBLive5.1 player nemen. Voldoet gewoon prima en heeft een digital out (optisch geloof ik). Dat voldoet prima bij de huidige 5.1 sets. Dat iig over de geluidskaart.
Laat em nou niet een nieuwe geluidskaart kopen |:(
Op de sblive kan een add-on kaart van hoontech, dan krijg je een optich en coax uit :)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 25 september 2001 13:11 schreef Techwarrior het volgende:
Labtec heeft ook lekkere setjes.. Neem bijvoorbeeld de APX-4620. 70 watt RMS, dikke sub, goeie klanken... Ideaal!
We hebben het hier over surround....mag jij me is uitleggen wat we dan aan een 2.1 set hebben...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
hyperbird; waar haal je zon hoontech kaartje? en hoeveel kost dat dan nog? ;)

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

neem gewoon een SB Live 5.1 player met DTT2200
heb je voor 350 piek een prima 5.1 surround setje...en meer heb je ook niet nodig op je pc als je fotofopt en spellekes speelt..waarom dan meer betalen :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 25 september 2001 18:34 schreef Moody het volgende:
waarom dan meer betalen :?
Idd, alleen geen creative speakers

Ecodan warmtepomp

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik snap die Remco niet. Hem wordt van alle kanten afgeraden de Audigy Platinum te kopen en toch krijgt ie t niet uit z'n hoofd. Leg nu eens gefundeerd uit waarom je toch die kaart wilt!?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ik ben van plan volgende week mijn audigy player te gaan halen en een DTT 3500 setje, vriend van mij heeft DTT2000 en mijn neef DTT 25000, er is niks mee volgens mij, t'gaat zeker beter klinken dan mijn oude fps 1000 en sb 128 en ben niet zo veel met audio bezig (alleen twijfel ik nog tussen DTT 2200 en DTT 3500, maar het grote prijsverschil zal wel ergens inztten denk ik)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 25 september 2001 19:33 schreef Apache het volgende:
Ik ben van plan volgende week mijn audigy player te gaan halen en een DTT 3500 setje, vriend van mij heeft DTT2000 en mijn neef DTT 25000, er is niks mee volgens mij, t'gaat zeker beter klinken dan mijn oude fps 1000 en sb 128 en ben niet zo veel met audio bezig (alleen twijfel ik nog tussen DTT 2200 en DTT 3500, maar het grote prijsverschil zal wel ergens inztten denk ik)
Hoe weet je dat het goed is ? Al naar andere merken geluisterd in dezelfde prijsklasse ?

Ecodan warmtepomp

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:47
creative is echt rotzooi die voor mensen zonder audiokennis is... sorry dat ik het zo hard breng, maar dat is een FEIT, en daar zullen velen met me eens zijn.
Voor die 1000 piek die je daaraan zou uitgeven, zou je een SIxpack Terratec, een Cambridge Audio stereo versterker EN 2 tal matige (JBL? , Infinity, Mission) boxen krijgen die toch GOED klinken. IIG stukken beter

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Apache

Apache

amateur software devver

Op dinsdag 25 september 2001 19:35 schreef JT het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het goed is ? Al naar andere merken geluisterd in dezelfde prijsklasse ?
Als je met 1 vrouw sex hebt gehad weet je toch ook af het goed voelde of niet? :P

maar ik ben helemaal niet van plan 1000 gulden uit te geven, mijn budget is zo'n 800 waar ik net mee toekom :)

in die 800 zit ook geluidskaart + speakers waar ik normaal gezien een sb audigy player + dtt 3500 zou nemen, voorstellen zijn welkom :)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:47
Terratec SoundSystem SiXPack 5.1+ FL 205
Cambridge Audio stereo versterker: FL 200
2 Boxen ( 200 per stuk) eigen keus FL 400

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Voorbeeldje:
Richersounds
AKAI AMV 1200 (heeft geloof ik 5.1 ingang): 399,-
4* JBL TLX3000: 4*79=316,-
=716,-

Nog een paar centjes onder de 1000,- die je uit wilt geven voor een soundcard en evt. een centertje. Gegarandeerd dat dit die creative weg ramt. Natuurlijk is het slechts een voobeeld wat je ook bij andere winkels samen kunt stellen als je een beetje moeite doet... Zoiets heb ik ook (alleen dan voor een oude akai stereo-versterker + NoRH 4.0 + achter actieve speaker + jamo 70) en ik kan het je aanraden.

Zin.

• Apache

Apache

amateur software devver

ok, thx voor de tips, ik stuur deze thread ff door naar m'n neef, ik ken weinig van audio, misschien kan hij ff opzoeken waar ik die dingen hier in Belgie kan krijgen :)

Worden die kaarten trouwens ondersteunt door linux?
wat voor mij eigenlijk veel belangrijker is dan goed geluid :o
(ik weet al dat er audigy drivers gaan komen omdat het een creative kaart is)

• Remco2001
  • Laatst online: 10-08 00:06

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties. Maar volgens mij MOET ik nu wel een nieuwe kaart kopen want m'n andere is volgens mij naar de filistijnen :( :( :(

Maar goed, ff ergens bestellen en ik heb dan weer het nieuwste van het nieuwste op het gebied van geluidskaarten :) :) :) !!!

Nogmaals bedankt voor de vele reacties en als ik nog tips of vragen heb, horen jullie het uiteraard (SLIJM SLIJM :7

GRTZ! ;)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Als je maar niet de platinum haalt :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1