Toon posts:

Probleem met casema com21 en win98

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vorige week bij een kennis, die al een half jaar com21 heeft via casema (met win98 se) Het is al vanaf het begin niet vooruit te branden. Ze hebben nooit actie ondernomen om er iets aan te veranderen of het bij casema te melden.

De connectors heb ik opnieuw op de kabel gezet en de NTS software is opnieuw geinstalleerd.

Verzenden gaat wel op de normale snelheid. Een mailtje van 75 KB is binnen 5 seconde weg (15 kB/s). Downloaden daarentegen lukt nauwelijks. Kleine hoeveelheden komen wel snel binnen. Een telnet sessie naar mijn shell server ging probleemloos. Bestanden van een paar kB zijn zonder moeite te downloaden, maar zodra het in de buurt komt van 15 kB stopt alle ontvangst.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen is ?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

- welk abbo heeft ie?

- probeer eens een ftp sessie te starten in een DOS-box. Dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ftp ftp1.casema.net
login: anonymous
pass: bla@bla.nl

hash
cd pub
dir
get 1mbtest.zip

De snelheid moet dan in orde zijn!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 23:56 schreef Tourniquet het volgende:
- welk abbo heeft ie?
Dat weet ik niet precies, in ieder geval com21, maar dat maakt in princiepe niet uit. want enkele bytes per seconde is ook voor broadband basic veel te weinig.
- probeer eens een ftp sessie te starten in een DOS-box. De snelheid moet dan in orde zijn!
Dat heb ik gedaan, ik heb na enkele minuten de datatransfer maar afgebroken omdat er helemaal niks meer binnenkwam.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als hij met 15K kan uploaden zal hij wel Premium hebben. Helaas ben ik daar nog niet mee gezegend :'(, maar ik hoor wel overal dat RasPPPoe betere software is. Heb je al geprobeerd om dat bij hem te installeren? Misschien werkt het dan wel beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 10:37 schreef Marger het volgende:
Als hij met 15K kan uploaden zal hij wel Premium hebben. Helaas ben ik daar nog niet mee gezegend :'(, maar ik hoor wel overal dat RasPPPoe betere software is. Heb je al geprobeerd om dat bij hem te installeren? Misschien werkt het dan wel beter.
In windows 98 is RASPPPOE niet zo stabiel, maar het is natuurlijk wel beter dan met 100 bytes/sec downloaden. Ik ga dat maar eens installeren.

Duurt het nog lang voordat bij jou premium beschikbaar is, of heb je meer interesse in een ander product ?
Ik heb zelf liever Cistron ADSL, maarja, dat is niet meer :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 17:48 schreef epauli het volgende:

Duurt het nog lang voordat bij jou premium beschikbaar is, of heb je meer interesse in een ander product ?
Ik heb zelf liever Cistron ADSL, maarja, dat is niet meer :'(
Toen is goed naar de naam van de poster keek en de daarbij behorende Rob Fansite kwam ik tot de conclusie dat je dezelfde interresse kwa provider hebt :)

Nu is het tijd om te :Y)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op dinsdag 25 september 2001 17:52 schreef epauli het volgende:

[..]

Toen is goed naar de naam van de poster keek en de daarbij behorende Rob Fansite kwam ik tot de conclusie dat je dezelfde interresse kwa provider hebt :)
The Power of Deduction ;)

Ik heb me overigens ingeschreven voor Casema Premium. Het is hier beschikbaar en als het goed is komen ze het over een week aansluiten. Dat wetende verwacht ik rond november een werkende verbinding te hebben...

Ik was zelf wel van plan om onder win 98 se gewoon RasPPPoe te gebruiken. Om te testen that is, daarna natuurlijk lekker via Linux :)

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

* Jive zit nu al 8 weken op die Wanadoo badgasten te wachten ...

Eerst formulier opgestuurd ... na 3 weken nog niets terug bellen.
"Sorry, maar formulieren doen we niet meer aan."
Redelijkerwijs die gozer even vriendelijk (NOT) vermeld dat het wel zo netjes was geweest als ze een briefje gestuurd hadden ofzowiets om dat te melden ... maarja....

Dus dan maar invullen op die website ....
Na 3 weken eindelijk gebeld door Wanadoo monteur ...
"We kunnen op zijn vroegst over 3 weken langskomen"

* Jive slaakte toen een hele diepe zucht .... OK

Affijn .. nu hoop ik toch ook na bijna 3 maanden bedelen dat die gasten eindelijk eens langskomen om dat Demos-1 ding mee te nemen en die Com21 doos aan de muur te hangen.

Rest mij alleen nog de volgende vraag na mijn relaas ...
Ik gebruik een Freesco router thuis ... met Demos-1 geen probleem, want het is immers maar een stom extern modem ..

Maar heeft iemand ervaring met Wanadoo Premium op een Freesco doos aansluiten ????

jivedaf@wanadoo.nl - ICQ#50335266

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1