Waarom heeft (bijna) niemand een Gigabyte - GA-7VT

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderwerp van dit forum lijkt me vrij duidelijk. In de system spec's van de meeste tweakers.net bezoekers komt geen - GA-7VTX voor. Waarom heeft (bijna) niemand dit bord? Het is niet zo duur, momenteel slechts 349,-. En het ziet er gewoon goed uit als je de specs van dit bord leest. Zie ook : http://www.gigabyte.com.tw/products/7vtx.htm

Er zijn vast redenen waarom ik dit bord niet moet gaan kopen (denk er sterk over deze te kopen nl.). Ik hoop dat jullie mij enkele nadelen van dit bord kunnen geven.

ColaDiesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ken het board persoonlijk niet, maar zoals je ongetwijfeld gelezen zal hebben beoordelen de meeste tweakers een mobo hier op stabiliteit en overclock mogelijkheden, en natuurlijk gebruiksgemak en support. Abit en Asus komen daar (gezien de vele gebruikers) als favoriet uit. Trek je conclusie, zou ik zeggen.
Succes!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Humm...... Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, tegelijk gepost.....

OC mogelijkheden? Als je de link hebt gezien dan zie je gelijk dat met dit bordje ook wel kan..... Stabiliteit Zit violgens mij ook wel goed... Gewone VIA chipset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 24 september 2001 23:04 schreef ColaDiesel het volgende:
ok, tegelijk gepost.....

OC mogelijkheden? Als je de link hebt gezien dan zie je gelijk dat met dit bordje ook wel kan..... Stabiliteit Zit violgens mij ook wel goed... Gewone VIA chipset....
Zie het maar als theorie en praktijk. Er zijn natuurlijk zat mobo fabrikanten die aangeven dat hun mb'tjes over te klokken zijn. Het board dat in praktijk het lekkerst werkt wint dan toch. Simpel. Heb je een speciale reden om het Gigabyte board te kiezen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
jullie vergeten MSI....
ik gebruik al jaren MSI en het bevalt me meer dan goed!
dus ga eens wat reviews lezen zou ik zeggen...
welk punt staat op nummer 1 bij jou?
-Support?
-Stabiliteit?
-Overklockbaarheid?
-ect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen speciale reden nej. Maar gezien de prijs/wat je er voor krijgt verhouding leek me dit een leuk bord.

De Asus borden (A7M266 en A7V266) zijn toch al weer f 100,-duurder.

En de ECS bordjes hoor je nog maar weinig van ( http://www.ecsusa.com/k7s5a.cfm en http://www.ecsusa.com/K7VZA.cfm). Alhoewel de ECS borden kosten helemaal nix *D

Prioriteit:
1. Stabiliteit. Hij moet et altijd goed doen
2. En daarna oc heid. Ik koop een Athlon 1400 erbij, die hoef ik niet perse ver over te klokken.Zou wel leuk als ik er dan een 1400@1650 bijvoorbeeld van kon maken overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 21:53

afterburn

No more...

Stabiliteit is prima in orde bij Gigabyte. Heb dit board niet gehad, maar wel andere Athlon bordjes van hun, en die crashten nooit. Superstabiel. Pure overclockers zullen meestal voor Asus en Abit kiezen, maar diegenen die stabiliteit belangrijker vinden, komen meestal bij MSI en Gigabyte uit. En zoals je zelf al zei: Gigabyte maakt betaalbare bordjes.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK denk dat ik idd voor de GigaByte GA 7DX ga... Zal nog even afw88 en alle opties bekijken. Heb nog geen haast dit bord te kopen...FF nog prijsdal;ingewn van dit bord, DDR Ram, en de Athlon 1400 afw88. Ik denk dat over een maandje alles al weer stukken goedkoper is. En zolang kan ik nog wel vooruit me m,e huidige system

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50
De 7dx of de 7dxr??? Ik zou voor de ga-7dxr gaan! Ik heb nu een 7dx en hij is erg stabiel, maar de 7dxr is toch wat sneller en bied betere overclockmogelijkheden.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Die Gigabyte is toch niet eens zo lang uit of wel? En volgens mij hebben de meeste mensen alweer een nieuwe pc dus ben wel gek om een mobo er bij te kopen als ik al 1 heb ;)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Pagina: 1