Sony laptop hdd dood

Pagina: 1
Acties:

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb een sony vaio pcg-f304 laptop.
daar zat een 6,4gb hd in.

Nu is deze hd na ruim 2 jaar trouwe dienst overleden.
In de pricewatch gezocht en daar slechts 2 soorten 2,5" schijven gevonden, toshiba en hitachi.

Mijn vraag is kunnen deze in mijn pc, en kan ik dan bv de Toshiba 15GB (MK1517GAP, 2.5") in mijn sony vaio kunnen plaatsen zonder dat ie of door zijn grote niet word herkend of door zijn merk niet wil samenwerken met de rest van de flaptop.

bij voorbaat dank

Akita

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
niemand een antwoord?

Akita

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je al gekeken wat voor bekabeling er aan je oude harddisk zit, er worden in de laptops namelijk vaak exotische bekabeling gebruikt in plaats van ata 40 pins

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 25 september 2001 16:22 schreef djexplo het volgende:
Heb je al gekeken wat voor bekabeling er aan je oude harddisk zit, er worden in de laptops namelijk vaak exotische bekabeling gebruikt in plaats van ata 40 pins
Eh?? Voor zover ik weet zitten er juist in laptops standaard ide-schijfjes.. Waarbij de voeding ook op dezelfde connector zit..

The_outer_limits: Ik denk dat die toshiba schijf geen problem zal zijn.. Merk letten de machines sowieso al niet op.. (heb vaak een IBM schijf in een toshiba zien zitten ;))
Alleen de grootte, daar zou je inderdaad effe naar moeten kijken.. Mailtje sturen naar sony ofzo?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:30
De enige twee punten waarop je moet letten is:
-- heeft je bios de bekende limiet van 8,4GB (is trouwens nog wel te omzeilen/fixen met een tooltje/biosupdate)
-- De dikte, hoewel 12,7mm dikte bijna niet meer voorkomt volgens mij.

Heb in een mynote zowel IBM, Fujitsu en Toshiba gehad.
Mag gewoon geen probleem zijn.