SuSe Linux 7.2 en Promise RAID op ASUS A7V133

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:02
Even doorboorduren op een oud onderwerpje.

[topic=165050/1/25]

Ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Wil graag Linux gaan leren -volstrekt newbie- maar wil ook graag mijn Win98 erlangs laten staan totdat ik echt met Linux overweg kan. Dus op aanraden van mede-tweakers een Linux SuSE7.2 pakketje aangekocht.
Alleen ziet SuSE dus mijn RAID opstelling niet! En ik kan het niet uitschakelen zonder mijn Windows te mollen, alwaar ik geen zin in heb.

Kan iemand me in newbie-termen uitleggen of hier al een oplossing voor is gevonden???

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor IDE RAID voor Promise en Highpoint controllers dien je behalve de ondersteuning voor de controller ook de IDE RAID ondersteuning hebben. Die zit standaard vanaf kernel versie 2.4.10. Zoek maar op IDE RAID in dit forum, daar zul je wel een beschrijving vinden hoe en wat.
[topic=215592/1/50] is een begin :)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:02
oke.. update..

Ik heb van de promise site een driver gedownload. Deze bestaat uit een driver disk en een startup disk die je er mee kunt maken. Staat allemaal goed uitgelegd en hier kom ik dus ook uit. Ik kan daarna keurig de SuSE installatie opstarten en installeren. Maar nu komt het... volgens het textdocumentje dat ik erbij kreeg:

5) When the "Now booting your system" dialog box appears, press Alt-Ctrl-F2 and again insert the "Promise FastTrak Driver Diskette" in the floppy drive.
6) Once bootup is complete, issue the following commands at the # prompt to setup the FastTrak Series Linux Driver:
# chroot /mnt
# mount /dev/fd0 /floppy
# cd /floppy
./setup72-ft
7) Press Alt-Ctrl-F7 and continue with the installation as normal.
8) After installation has completed, please re-boot system without the Promise boot disk.

In stap 5 gaat het mis. de "Now booting your system" dialoog komt niet, of ik heb hem gemist. Ik kan inmiddels wel Linux opstarten met RAID ondersteuning. Zoals ik het zie waren stap5 t/m 8 voor het integreren van de RAID driver in de linux kernel?
Als ik Linux nu wil starten moet ik opstarten met de promise bootdisk, de driver laden vanaf de andere disk, installatie opstarten vanaf cd-rom en dan kiezen voor "boot installed system". Ik kan er dus in, maar nogal via een omweg. Ik krijg het niet voor elkaar om stappen 5t/m8 opnieuw uit te voeren zonder een of andere foutmelding te krijgen. Hoop dat dit aan mij ligt! Hoe kan ik alsnog die driver integreren in Linux??? HULP :P (Snappen jullie nog wat ik allemaal zeg?)

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen idee, dit lijkt erg Suse specifiek. En Suse ken ik niet en als ik dit zo lees wil ik Suse ook niet leren kennen >:) Hij doet het inmiddels ? Da's mooi ! Als je voor Suse kernel 2.4.10 kunt krijgen zit de support voor ATARAID in de kernel en dus geen drivers meer nodig van fabrikanten.Maakt het wel een stuk overzichterlijker. Zelf kernel compileren zal voor een newbie wel wat te veel gevraagd zijn.