Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Welke firewall bedoel je? IOS met FW featureset, of PIX? Of bedoel je de commando's voor de IDS zelf (da's een gestripte Solaris, iirc)?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
hEt is IOS met firewall featureset (IDS). Ik kom niet verder dan wat inspect regels erin zetten, maar die software moet ook automatisch waarschuwingen kunnen mailen / IP's bannen bij misbruik... (het is dus geen pix)
OK, de IDS functionaliteit van een FW IOS. Sorry, ik denk bij IDS aan een Cisco Netranger, vandaar
.
Waarschuwing mailen doet 'ie voor zover ik weet niet, wel kan hij info naar een syslog server sturen, en die kunnen doorgaans wel mailen.
Wellicht heb je hier iets aan, ik hoop dat 'ie hem zonder te zeuren over passwords slikt: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/software/ios121/121cgcr/secur_c/scprt3/scdids.htm
Waarschuwing mailen doet 'ie voor zover ik weet niet, wel kan hij info naar een syslog server sturen, en die kunnen doorgaans wel mailen.
Wellicht heb je hier iets aan, ik hoop dat 'ie hem zonder te zeuren over passwords slikt: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/software/ios121/121cgcr/secur_c/scprt3/scdids.htm
Verwijderd
HEY eendmans
Wil ut niet lukken met die Cisco router....
hadden ze toch een PIX moeten kopen voor die site van ze he
kost een paar centen maar dan heb je ook wat
Wil ut niet lukken met die Cisco router....
hadden ze toch een PIX moeten kopen voor die site van ze he
kost een paar centen maar dan heb je ook wat
Oh ja? Wat heb je dan?
Een in een rack-mount systeem geschroeft Pentium systeem, waar een eigen OS op draait. De prijzen voor een PIX zijn in een woord schandalig.
(Ook een leuke, de standaard Ethernet uitbreidingskaart is een doodnormale Intel 10/100 netwerkkaart. Kost bij Cisco wel ongeveer 500 piek... de Intel iets van 150)
Ook de stabiliteit van PIXen laten nogal eens te wensen over...
Een in een rack-mount systeem geschroeft Pentium systeem, waar een eigen OS op draait. De prijzen voor een PIX zijn in een woord schandalig.
(Ook een leuke, de standaard Ethernet uitbreidingskaart is een doodnormale Intel 10/100 netwerkkaart. Kost bij Cisco wel ongeveer 500 piek... de Intel iets van 150)
Ook de stabiliteit van PIXen laten nogal eens te wensen over...
Verwijderd
Mijn ervaring met een PIX is tot nu toe beperkt, maar toch bevallen ze uitstekend... tot dusver....
En ze zijn inderdaad gruwelijk duur.
Van die Pentium dat wist ik nog nie
hehehe wel gaaf.... Kan ie em ook overklocken ?
Van die Pentium dat wist ik nog nie
hehehe wel gaaf.... Kan ie em ook overklocken ?
Maak er maar eens een open. In de grotere PIXen zit er een gewoon moederbord in, soms zelfs inclusief de keyboard/mouse pluggen. In de 1U hoge modellen zoals de 515 is het een iets aangepast mobo.
Ik heb er hier een stuk of 30 onder beheer... echt happy ben ik er niet mee. Het is gelukkig beter dan die #$%^&* Cisco switches...
Ik heb er hier een stuk of 30 onder beheer... echt happy ben ik er niet mee. Het is gelukkig beter dan die #$%^&* Cisco switches...
2 Ijdod -> bedankt voor de link ! 
2 perseus -> Alles is zogoed als klaar, as maandag gaat de hele zooi naar KPN (die gaat dus de hosting doen). Alleen nog ff die firewall goed krijgen maar dat kan ook later via telnet (hoop ik)
Ik heb het alleen echt fuckingggggg druk, krijg nu echt bijna alles op me dak dus is wel ff stresse nu, maarja...
Hoe issie nu bij wortel trouwens?
Greetz
Fly
2 perseus -> Alles is zogoed als klaar, as maandag gaat de hele zooi naar KPN (die gaat dus de hosting doen). Alleen nog ff die firewall goed krijgen maar dat kan ook later via telnet (hoop ik)
Ik heb het alleen echt fuckingggggg druk, krijg nu echt bijna alles op me dak dus is wel ff stresse nu, maarja...
Hoe issie nu bij wortel trouwens?
Greetz
Fly
Verwijderd
Ik heb best medelijden...... 
Maaruh leuk dat het werkt... ICQ ff de URL dan gaat ik ff hekken, kijken of ik pswd's nog kan raden
Gaat onwijs goed, keb nou Designing a W2k Network Infrastructure cursus VET MOEILIJK maar wel gaaf...
keb al meer geleerd in 1 maand dan in 6 mnd bij "you know who"
Isse Mirko nou al getrouwd ?
Maaruh leuk dat het werkt... ICQ ff de URL dan gaat ik ff hekken, kijken of ik pswd's nog kan raden
Gaat onwijs goed, keb nou Designing a W2k Network Infrastructure cursus VET MOEILIJK maar wel gaaf...
keb al meer geleerd in 1 maand dan in 6 mnd bij "you know who"
Isse Mirko nou al getrouwd ?
ach valt nog mee. schaf maar eens een checkpoint firewall aan. pfff ben je niet blij. solaris of nokia systeempje, dan wat sofware erop en dan een licentie. en als je failover wilt mag je twee licenties aanschaffen. Dat hoeft bij Cisco niet.Op vrijdag 28 september 2001 11:38 schreef Perseus het volgende:
Mijn ervaring met een PIX is tot nu toe beperkt, maar toch bevallen ze uitstekend... tot dusver....
met de nieuwe pic software kun je hem ook grafisch configureren. scheelt een stuk voor de newbies, en zelfs voor de comandline diehards is het makkelijk.
Hndige link errug bedankt daarvoor ! kan ik weer wat leren
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Pagina: 1