Toon posts:

[3Dsmax 3.1] Renderen met Brazil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort een beetje aan het testen renders gemaakt met Brazil (www.splutterfish.com)

er is echter 1 probleem: ik krijg er gvd niets moois uit, terwijl het zeer zeker moet lukken.

ik kan op zich redelijk overweg met 3dsmax en materials kan ik wel redelijk goed...
maar op de 1 of andere manier doet brazil niet wat ik wil

Als ik de image sampling op 4x4 zet en Secondairy illumination aanzet...dan moet het er toch al heel redelijk uit zien?

Helaas worden de kleinere scenes heel lelijk en de grotere scenes onrederbaar...

iemand enig id hoe je er wel iets moois uit kan poepen?

Verwijderd

Topicstarter
gvd ik w8 al 10 hele minuten op antwoord :P

Verwijderd

Topicstarter
de 20 zijn gepasseerd...jullie stellen me teleur en ik ben veel te ongeduldig :P ik ga slapen...doeg!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 16:18
No flame intended, maarehh....
wat jij wilt is een grote rode knop in plaats van een toetsenbord, waar je, liefst nog door er met je voorhoofd op te slaan denk ik zo, een geil plaatje mee kunt maken. nou, forget it !

kijk eens op maxforums.org (eerst lezen, dan vragen, geld minstens even erg als hier)

post anders (bijv. daar) wat plaatjes, dan kunnen we je specifiek verder helpen.

en ja, ik zou ook wel zo'n knop willen :P maar die he'k nog niet gevonden, dus ik doe nog steeds alles met de scanline renderer, al sinds 3d studio 2 voor dos, en ben nog steeds niet uitgeleerd.

en houd finalrender in de gaten (shipping 25 november, geloof ik)

en brazil is nog steeds alpha, niet eens beta. laat die jongens npu ff.

en ja, twee keer bumpen is idd schandaling ! je zou allang antwoord moeten hebben gekregen.. kom op jongens (m/v) ;)

met de beste bedoelingen, maar zoek het nu eerst eens bij jezelf, suc6!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
lees de docs.

ff wat tips. Image AA op 4*4 is VEELS te hoog. wat betere settings zijn:

AA MIN -2 / MAX 2 of 3
GI samples MIN -3 of -2 / MAX 0
GI rate 25 /30 /of hoger.

Maar je moet begrijpen wat de setting doen anders kom je nergens....

specs

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
en hebt wel meer modig dan 3dsmax en brasil om mooie renders te maken, skillzionis noemen ze het in Italie

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 23:33 schreef gladiool het volgende:
lees de docs.

ff wat tips. Image AA op 4*4 is VEELS te hoog. wat betere settings zijn:

AA MIN -2 / MAX 2 of 3
GI samples MIN -3 of -2 / MAX 0
GI rate 25 /30 /of hoger.

Maar je moet begrijpen wat de setting doen anders kom je nergens....
Ik heb alle AA settings al geprobeerd...
Min -2 en max 3 blijft te pixelig...
Maar dat zou wel alleen zo opvallen op lage resoluties...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 23:02 schreef pim4 het volgende:
No flame intended, maarehh....
wat jij wilt is een grote rode knop in plaats van een toetsenbord, waar je, liefst nog door er met je voorhoofd op te slaan denk ik zo, een geil plaatje mee kunt maken. nou, forget it !

kijk eens op maxforums.org (eerst lezen, dan vragen, geld minstens even erg als hier)

post anders (bijv. daar) wat plaatjes, dan kunnen we je specifiek verder helpen.

en ja, ik zou ook wel zo'n knop willen :P maar die he'k nog niet gevonden, dus ik doe nog steeds alles met de scanline renderer, al sinds 3d studio 2 voor dos, en ben nog steeds niet uitgeleerd.

en houd finalrender in de gaten (shipping 25 november, geloof ik)

en brazil is nog steeds alpha, niet eens beta. laat die jongens npu ff.

en ja, twee keer bumpen is idd schandaling ! je zou allang antwoord moeten hebben gekregen.. kom op jongens (m/v) ;)

met de beste bedoelingen, maar zoek het nu eerst eens bij jezelf, suc6!
Nee, ik hoef geen rode knop, maar het enige dattik uit brazil heb gekregen is velen malen lelijker dan dat wattik uit de standaard renderer van max krijg...

Ik snap dan niet waarom ze dat ding maken?

jajaj het is nog alpha, maar ik heb al hele mooie piccies gezien die NIET moeilijk zijn om te maken, maar op de 1 of andere manier kom ik er niet uit hoe ze dat nou voor mekaar hebben gekregen...

maar ik hoor jullie alweer...ze weten het zelf niet en roepen dan dattik er nix van weet en dattik het zelf maar moet uitzoeken...

waarom hebben ze ingodsnaam dan dit forum?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 20:50

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 24 september 2001 22:06 schreef SFie het volgende:
Ik ben sinds kort een beetje aan het testen renders gemaakt met Brazil (www.splutterfish.com)

er is echter 1 probleem: ik krijg er gvd niets moois uit, terwijl het zeer zeker moet lukken.

ik kan op zich redelijk overweg met 3dsmax en materials kan ik wel redelijk goed...
maar op de 1 of andere manier doet brazil niet wat ik wil

Als ik de image sampling op 4x4 zet en Secondairy illumination aanzet...dan moet het er toch al heel redelijk uit zien?

Helaas worden de kleinere scenes heel lelijk en de grotere scenes onrederbaar...

iemand enig id hoe je er wel iets moois uit kan poepen?
weet je eigenlijk wat een brazilrender doet?

wil je een goede brazilrender zit je echt wel een half uur te wachten hoor op je render

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 22:49 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

weet je eigenlijk wat een brazilrender doet?
Ja volgens mij baktie koejes...

Verwijderd

Topicstarter
Ja nen half uur is ok...maar geen dag voor een plaatje van 320*240...Zonder enig geraytrace wat reflecties betreft...zonder enige refractions...
ja de software is nog alpha en hij renderd iets trager dan de std scanline renderer van 3dsmax...maar toch niet Zoooo traag? nen beetje secondairy lightning berekenen is toch niet zo moeilijk? een beetje AA duurt toch geen eeuwen?

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik zou die secondary lighting zowiezo uitzetten. Effect is in de meeste scenes minimaal en kost (uit mijn eigen ervaring) vaak heeel veel meer rendertijd.

Als AA settings gebruik ik bij previews altijd 0/0 en bij finals vaak 2/0 of 2/1 - 2/2 (min/max)
Skylight sampling staat bij preview meestal op -3/0 en bij final op -1/0 of 0/0.

Dat levert bij mij meestal al aardige resultaten op, maar zelfs met mijn bak duurt het renderen van een beetje GI scene op een beetje res (800x600 en hoger) ook vaak 45 minuten of langer. Tis nou eenmaal niet anders. Maar het uiteindelijke resultaat ziet er vaak wel vele malen realistischer uit.

3Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• maratropa
  • Niet online
euhm knakker brazil heeft een snellere raytracer dan de max scanline hoor, en zeker bij grote scenes waar max zelf helemaal over de kop gaat. Heb je flinke scenes met raytracing dan is brazil een beter alternatief. Omdat brazil zulke toegankelijke GI heeft gaat idereen er mee aan de gang, en vergeet de rest. Brazil is een rendering system, wat kan raytracen, en ook bijvoorbeeld GI. GI is bij uitstek langzamer dan het non GI renderen. Bij lightwave zo, bij C4D, bij mental ray, en ook bij brazil. Vergeet de GI es, en vink geen secondary illumination aan, en geen skylight, en gebruik zo brazil is als alternatief voor de scanline. Valt zeker niet tegen voor een ALPHA.

specs

• Idéfix
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op maandag 24 september 2001 22:06 schreef SFie het volgende:
[...]

[...]

[...]
Laat eens een plaatje zien van zo'n lelijke render...
Of post eens een .max-file?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Gladiool, couldn't agree with you more. Alleen jammer dat deze Alpha van Brazil de neiging heeft om dik te crashen bij Ray-trace materials. Dus voor gewoon ray-tracing is ie al wel bruikbaar, alleen nog niet voor Raytracing-materials.

Slechts mijn 0,02

3Dex

Edit: why the f*ck kan dit forum geen euro-tekentje aan?? Of doe ik iets niet goed?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Brazil loopt vast als er een matte/shadow in de scene aanwezig is...

poepding...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 12:08 schreef Idéfix het volgende:

[..]

Laat eens een plaatje zien van zo'n lelijke render...
Of post eens een .max-file?
http://members.home.nl/bmeijer/buggy2.zip

klooi d'r maar wat mee...
Niet wereldwijd gaan verspreiden onder je eigen naam plz :p

• maratropa
  • Niet online
dexter: Brazil kan met normale materialen overweg, maar zo gouw je wil gaan raytracen moet je brazil test materials nemen.

Sfie: Zoiets heet ALPHA. Tuurlijk wordt dat gefixt. En je moet de raytrace materialen vervangen door Brazil mat's, en de particles weg, want die zijn geopacity-mapped en brazil kan nog geen niet-refractieve transparantie.

Zijn de makers van brazil zo relaxed om als een van de weinigen een PUBLIEKE alpha te lanceren, krijgen ze een hoop gezeik van mensen die niet nadenken. Een beetje dank zou wel op zijn plaats zijn.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ...ik wist niet dat dat ding zoo Alpha was :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de makers van brazil zo relaxed om als een van de weinigen een PUBLIEKE alpha te lanceren, krijgen ze een hoop gezeik van mensen die niet nadenken. Een beetje dank zou wel op zijn plaats zijn.
Oh nee ik ben zeker niet ondakbaar voor Brazil...maar ik zou graag willen weten hoe het wel moest...

• Idéfix
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op woensdag 26 september 2001 21:03 schreef SFie het volgende:

[..]

Oh nee ik ben zeker niet ondakbaar voor Brazil...maar ik zou graag willen weten hoe het wel moest...
Wat gladiool al zei:
- gebruik alleen brazil material
en verder:
- gebruik Phong ipv. van Blinn
- groepeer je objecten en gebruik "Manual Hybrid" ipv. "Single Grid"-mode
- lees de Release Notes
- lees de User Manual
- prent de Known Bugs-pagina in je hoofd :)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 26 september 2001 19:02 schreef SFie het volgende:
http://members.home.nl/bmeijer/buggy2.zip
W0w, thnx! Heb um ook ff gedownload. Geweldig vond ik het plaatje, mis wel wat textures, maar ok. Wel zeer leerzaam, zo'n model van iemand anders.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• maratropa
  • Niet online
BRAZIL 0.225 is trouwens uit, bugfixes enzo. Nu werkt matte wel hehe.

www.splutterfish.com

specs

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Thnx voor de tip!

3Dex

Pagina: 1