Help: ecs k7s5a fikt mn processor door!!!

Pagina: 1
Acties:

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
Heb net mn nieuwe systeempje binnen ecs k7s5a en heb daar mn Amd athlon 1400 op gezet, en een termatake dragon orb 3.
Toen ik hem aan zetten ging mn fan heel even aan en hield er daarna mee op. Had het niet snel genoeg door. maar heb wel de stekker er uit getrokken. Kwam een klein beetje rook van mn processor en er is een klein beetje lijm op gelost!!!

Die dragen orb3 en die 1400 gaan toch prima samen
"What F*ck happend?" :(
MN fan doet het ook niet meer want die probeerde ik hierna in een andere pc en doet het niet meer.... Gvd net binnen.
het is dus nu bidden dat mn processor het nog wel doet...
Mn moederboard start ook gewoon op zonder fan, dat hoort toch niet?
Iemand nog ideeen wat er fout kan zijn gegaan of fout gaat....
Thanks.
Asprine

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 21:33 schreef Asprine het volgende:
Heb net mn nieuwe systeempje binnen ecs k7s5a en heb daar mn Amd athlon 1400 op gezet, en een termatake dragon orb 3.
Toen ik hem aan zetten ging mn fan heel even aan en hield er daarna mee op. Had het niet snel genoeg door. maar heb wel de stekker er uit getrokken. Kwam een klein beetje rook van mn processor en er is een klein beetje lijm op gelost!!!
ik denk toch dat je de koeler er niet goed opgezet hebt.. en vrees het ergste voor je cpu :'(
Die dragen orb3 en die 1400 gaan toch prima samen
"What F*ck happend?" :(
moet kunnen ja... zoals ik al zei.. misschien verkeerd geplaatst..
Gvd net binnen.
ik ken dat gevoel :'(
het is dus nu bidden dat mn processor het nog wel doet...
Mn moederboard start ook gewoon op zonder fan, dat hoort toch niet?
idd bidden!
dat wel of niet starten met een fan weet ik niet... das per mobo verschillend.. de ene boot wel.. de andere niet...

ik zal overigens niet meteen het mobo de schuld geven.. ik denk toch dat er wat anders mis is..

• Asprine
Neeeeeee, hij zat er echt goed op!!!!!!

Verwijderd

ik hoop niet dat je die pc aan hebt gezet toen die dragonorb eraf was en die Tbird er nog in zat... want dan is ie dus zeker wel geweest( <10 sec. en tis over; is een test over geweest en stond op de voorpagina van t.net)

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Het komt helaas regelmatig voor dat de fan van de Dragon Orb doorbrand. Kijk hier maar eens.

Zelfs de reviewer van [H]ard|OCP heeft hem niet kunnen testen omdat de fans steeds doorbrandde:
Sadly, though, this is the second Dragon Orb 3 that we have had that the fan burned up on.
Dit is het hele artikel

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 21:41 schreef Asprine het volgende:
Neeeeeee, hij zat er echt goed op!!!!!!
maar als die niet werkt.. ;)

en het rook wat jij gezien hebt is denk ik ook niet een teken van leven :)

Verwijderd

Je moederbord hoort wel aan te gaan als er geen fan op zit, dus die deed nix fout. Er zit wel een beveiliging in de bios geloof ik, maar die staat standaard uit (dat hebben ze gedaan omdat je hem anders niet aan de praat kunt krijgen met wat oudere fans, zonder snelheidsmeter).

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je geluk hebt is de rook van je koelprut, als je pech hebt...tja, dat kun je zelf wel raden.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Volgens mij kan je in de bios instellen dat ie uit gaat (?) wanneer de fan niet draait. Maar ja, dan moet ie wel eerst draaien zodat je fatsoenlijk in de bios kan komen.

Al keek ik net in m'n ECS K7S5A bios en daar zag ik de mogelijkheid niet staan (m'n KT7-RAID heeft die mogelijkheid wel).

• Asprine
Nou ga morgen wel een globalwin WBK38 halen,
En hopen dat hij het nog doet...... :'(
(OF GAAT DEZE OOK BINNEN, 2,8 nanoseconden doorfikken?)
Thanks people.
laterz

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

jij ook al... Een vriend van me had het ook met deze cooler. Fan stopte en toen doei doei athlon 1333 :( Het lijkt erop dat die fan bout is en teveel stroom trekt of kortsluiting veroorzaakt omdat zijn hele mobo daarna gaar was. Geen enkele fan deed het meer op zijn fan-aansluitingen op het mobo.

• Asprine
Fock ook dat nog............

koeler dood.
processor dood?
mobo dood?

En dat allemaal in een paar seconden.....
Mensen begin er niet aan.........|:(

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op maandag 24 september 2001 22:23 schreef Asprine het volgende:
Fock ook dat nog............

koeler dood.
processor dood?
mobo dood?

En dat allemaal in een paar seconden.....
Mensen begin er niet aan.........|:(
je mobo hoeft natuurlijk niet kapot te zijn... zoals bij die vriend van me. Maar de kans is aanwezig.

• Asprine
Nou we zullen het morgen wel zien....

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:49
Best wel vreemd verhaal eigenlijk.
Heb zelf ook een dragon orb 3 en die fikte na een paar dagen ook door. Maar ik heb nadat de fan was doorgefikt nog zeker m'n pc s keer zo'n 30/45 seconden aan gehad met een tb 1200@1200@1,79V. Hij doet het nog steeds perfect, dus ik vind het vreemd dat je cpu zo snel kapot is...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Het lijkt er wel op dat je testpiloot voor Dragon Orb bent :(
Als ik het goed begrijp was er al rook in een fraktie van een seconde? Als de cooler er goed op heeft gezeten dan zou je toch iets verder moeiten kunnen komen dan die tijd, ook zonder coolerfan, lijkt me zo.
Andere optie is dat de cooler zoveel opstartstroom nodig heeft dat het hele zaakje direkt uitfikt maar dan komt de rook van het cooler regelingscirquit.

Zelf gebruik ik een cheapo Coolermaster EP5-6i11 op een Athlon 1,2 GHz en draait stressed op 49 gr. Cels. Vcore op 1,7 volt

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
hehe op die dragon orb zit een 7000 rpm fan, die zuipen ver-schrik-ke-lijk veel stroom, en wordt er ook over aanbevolen om hem NIET op je mobo te stoppen (net als de globalwin wbk38 ;) )

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op dinsdag 25 september 2001 10:02 schreef OgWok het volgende:
Andere optie is dat de cooler zoveel opstartstroom nodig heeft dat het hele zaakje direkt uitfikt maar dan komt de rook van het cooler regelingscirquit.
dat zal het dus wel zijn...
Pagina: 1