Toon posts:

Loadbalancing ..is dit mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Server systeem:
- PII 450 Mhz
- 348MB ECC
- 9,1 GB SCSI
- 3x Intel Pro/100+ NICs

De bedoeling is dat hier een CS server op moet draaien onder linux, maar ik wil dat 1 Nic voor uitgaand verkeer en de andere 2 voor inkomend verkeer functioneren, houd in dus dat de 2 Nics moeten gaan loadbalancen, het systeem zal voor een laparty worden gebruikt.

Nou je raad het al, is dit mogelijk ??

BVD

p.s.: eventueel iemand met een beter oplossing ?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 18:19

Hu9o

Schokkend

ja, neem een hun ipv 2 nic's voor het inkomen verkeer.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
snap niet wat je ermee bedoelt .. ???

Verwijderd

hij wil een "hub" ipv "hun" schrijven, maar ik denk dat hij een switch bedoeld.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 18:19

Hu9o

Schokkend

ja, het moet inderdaad een b zijn ipv een n. Maar ik bedoel niet een switch. Wij hebben hier ook een server lopen, en die heeft 2 nic's 1 voor internet en 1 voor intranet. we hebben dus een lan van 3 pc allemaal aan een hub gedaan (soort trechter) en de hub hebben we aan de nic voor intranet gedaan.

edit:

alweer een typo

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

ja ok maar een hub vernodigt onnodig veel collisions. Nou is het met een netwerkje van jouw grootte niet zo belangrijk wat je neemt, maar als je een LAN netwerk hebt kan je natuurlijk het best zo zuinig mogelijk omgaan met de bandbreedte. Daarom kan je voor het LAN netwerk het beste een switch aanschaffen IMHO.

succes

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
De intel pro 100's zijn perfect te loadbalancen, op me werk heb ik het ook gedaan. Je moet natuurlijk wel naar een switch connecten maar daarna kan je met de driver die meegeleverd wordt met de intel pro 100 alles perfect configgen.. We halen dus ook gewoon bijna 160mbps naar de server toe... :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Dit alles heb ik ook op een 8poorts D-link switch aangesloten.

Alleen had ik ooit 's gelezen dat je switch ook loadbalancing moet ondersteunen of is dat in mijn situatie niet nodig ??

En is het uberhaupt mogelijk om die 2 Nics op inkomende packetjes af te stellen ??

Verwijderd

misschien dat jouw NIC het zelf kan vanuit de drivers, maar kijk anders eens op www.ipmetrics.com voor het programma NicExpress

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link zal ff kijken of dat progje helpt.
Pagina: 1