Beeetje vage computer...

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb een Pentium 100 die als server zou moeten dienen maar hij voldoet nog niet echt aan mijn eisen.

Even wat 'specs': 24 MB/ram (netjes!) 425 mb/hdd, cd-rom 4x4, voor de rest zie ik allemaal intel chips op het moederbord dus dat zit wel goed ;)

Deze computer herkend geen muizen, nee het ligt niet aan de com-poort(en) want ik kan vanalles via de seriele kabel kopieëren. Dit is ook de reden waarom ik deze kreeg...

Volgende punt is dat de voeding niet genoeg aansluitingen had, 'had' ja omdat er 2 aansluitingen voor de fan van de proc en een voor het display worden gebruikt (van die 'grote' aansluitingen) én een voor de hdd en de cdrd (of moet je Cdrom-speler zeggen?). Ik wou er dus nog een hdd bijzetten en dan doet de cd-rom speler het niet meer.. :? Master/slave kan het niet zijn omdat 'het lijkt dat de cdrom speler geen stroom meer krijgt (hij 'spugt' geen cd's meer uit en er gaan geen lampjes (LEDjes) branden (het is dus een wisselaar)). De 2e hdd werkt trouwens ook niet (wel is andere computers). Het is allemaal geen compaq (of zoiets) 'rommel' en het zou dus allemaal compateble (ofzo) moeten zijn.

Ik heb trouwens zo'n voudingskabel doorgeknit en een rij kroonsteentjes ertussen geplaatst om zo een 5e aansluiting te maken.

Heef iemand een oplossing voor deze problemen? Ik denk zelfhet moederbord niet helemaal goed meer is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

probeer het es op een wat sterkere voeding, je hebt waarschijnlijk te weinig power en wat betreft je muis, geen idee

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Wat de muis betreft... Zit er geen PS/2 poortje op t moederbord? Of in ieder geval een header waarop je een ps/2 poortje kunt aan sluiten?

Anders een PCI-USB kaartje nemen, en er een USBmouse op zetten! Je kunt natuurlijk ook een extra seriele poort aansluiten ipv usb...

Heb je je seriele poorten doorgemeten? Misschien is de +5V kapot.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 14:16 schreef RCy2k het volgende:
Wat de muis betreft... Zit er geen PS/2 poortje op t moederbord? Of in ieder geval een header waarop je een ps/2 poortje kunt aan sluiten?

Anders een PCI-USB kaartje nemen, en er een USBmouse op zetten! Je kunt natuurlijk ook een extra seriele poort aansluiten ipv usb...

Heb je je seriele poorten doorgemeten? Misschien is de +5V kapot.
Ik heb al geprobeerd extra 'interface'-kaarten erbij te zetten en dan werkt de muis nog steeds niet.

Ik was ook misschien van plan om het via usb te doen maar dat is mischien niet nodig (het wordt een server(tje) dus die heeft geen muis/keyboard)

Ik zal ze is doormeten, volgens mij hebben seriële poorten helemaal geen 5 volt+ maar alleen -12 of +12v om zodoende signalen over hele lange afstanden te kunnen 'verplaatsen'.

Nog iemand ideeën?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!