Toon posts:

Abit KG7 of MSI K7T266 ervaring, welke voor mij ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, meer past niet in de topic. De vraag wordt je zo duidelijk na het volgende stukje.

Ik heb bij Hardware Info een review over beide borden gelezen en dat is over allebei positief, MSI zou de betere zijn. Echter kwam ik in de search was USB probs tegen met de eerste revisie;s (maar ik gebruik nog geen USB). Verder hebt ik een hele berg topics in de search vandaag doorgenomen over beide borden, maar ik kan niet uit die vele postings opmaken wat de pro's/con's zijn of liever: welke is geschikt voor mijn hardware, omdat ik een aantal 686B-bug 'gevoelige' hardware heb (of zijn deze verholpen bij deze borden?)

De vraag is dus: welk van deze twee borden (met of zonder RAID) is de beste keuze kwa stabiliteit (overklokken kunnen ze allebei genoeg, 3 of 4 DDR maakt me niet uit: 2x 256 MB is genoeg, 5 of 6 PCI is ook meer dan genoeg) voor de volgende hardware:

32 MB Asus 7700 Pure (GF2 GTS), Sblive Player 1024, Intel 100 Mbit NIC, 3Com 10 Mbit NIC, 46.1 GB HDD, 100 MB Zipdrive, (kan eventueel weglaten wanneer ie probs geeft), 16x40 DVD, 4x4x16x CDRW.

En tot slot: wat heb je als probs ervaren met je KG7 / K7T266 en hoe los je het op ?

Verwijderd

MSI is altijd goed ...Mijn ervaring . Stabiel , goed geprijsd , weinig problemen . Abit eigenlijk hetzelfde .

Maar ik geloof dat de MSI iets beter uit de testen komt

grtz bd

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik heb zelf een MSI K7T 266 pro, heb er geen problemen mee.. is zo stabiel als een huis, zeker in vergelijking tot m'n oude Abit KT7. Dat was dus echt nix.
En die USB problemen zijn heel makkelijk te verhelpen, met het USB filter van ViA. Ik heb een USB muis en een Game voice, en die werken beiden goed met USB :)

Dat was in het begin het enige probleem, ik snapte ook al niet waarvoor die filters waren |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 21:25 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
...MSI K7T 266 pro, ...geen problemen...
Daar kan ik wat mee, maar heb jij ook een Sblive toevallig ? Bij de Abit KT7A bijvoorbeeld (zelfs met via latency patch etc) heeft een maat van me ruis als ie opneemt (ook als ie vanuit de creative hardware test die single-tone opneemt en afspeelt :() en dat soort dingen wil ik dus niet hebben..

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 07:45
ik sta op het punt een Live player 5.1 te kopen... die ouwe SB 128 PCI doet het wel, maar tegen een 5.1 kaart kan die niet op.... Heb geen problemen gehad met het geluid verder.
En ik begreep dat er voor de 686B bug een patch voor was die wel werkte. zeker weten doe ik het niet.

Ik heb wel veel problemen gehad met een Abit KT7. Liep snel vast, slecht overclockbaar enz enz. Geluid is in het begin een probleem geweest.. zou niet meer weten hoe ik dat opgelost heb. Kortom, dat Abit mobo is gewoon een probleem geval!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb hier een msi k7t266 en draait hier ook goed en stabiel :)
heb een usb muis en een usb webcam en totaal geen problemen mee :)
niets ervoor hoeven installeren :)
en je krijgt er nog zo'n leuk kaartje bij met een extra usb poort + een poort om 2 compus aan elkaar te verbinden :)

en ook een sb live value erin :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
vanaf het moment dat ik m'n kg7 bouwde heeft ie altijd super stabiel gelopen. alleen wat problemen met de raid controller gehad, maar die zijn nu verdwenen en ik las dat je geen raid bord wilt :)
verder geen problemen met live, usb of zip :)

problemen los je op door de kg7 faq te lezen (www.viahardware.com)

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: Post ff of je ook een Sblive in je mobo hebt zitten, omdat die nogal eens probs met de 686B gaf.

Stabiel met een Sblive erin gaat het mij om. En weareborg: RAID mag ook, maar is niet noodzakelijk (als het weinig geld scheelt koop ik het wel)

EDIT: net nu ik dit schrijf wordt er een reactie boven deze aangepast :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de kg7 is voornamelijk voor powerusers.. (zoals ik) hij heeft anders weinig meer voordelen dan de MSI

dan zou iklekker voor MSI gaan..kt266 chipsetje erbij.. :)
trouwens.. misschien moet je ff wachten op reviews van de kt266a chipset

iig... neem dan hier nu neit de kg7-raid..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• sharkzor
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op maandag 24 september 2001 21:45 schreef MadCat het volgende:
UPDATE: Post ff of je ook een Sblive in je mobo hebt zitten, omdat die nogal eens probs met de 686B gaf.

Stabiel met een Sblive erin gaat het mij om. En weareborg: RAID mag ook, maar is niet noodzakelijk (als het weinig geld scheelt koop ik het wel)

EDIT: net nu ik dit schrijf wordt er een reactie boven deze aangepast :)
abit heeft volgens mij alle bugs uit die 686b gesloopt.
zal alleen beetje opletten met de raid versie. ben niet echt weg van die highpoint controller. kan je beter een apparte promise kaart kopen.

die abit heeft wel 6pci sloten wat natuurlijk weer leuk is voor de toekomst. ik wil straks ook multimonitor gaan draaien als ik ergens een g200 pci gevonden heb. tv of firewire kaart is ook wel leuk :) zo krijg je je sloten wel vol.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens gekeken naar die chipset vergelijkingen (o.a. op THG), daarin wordt vooral gekeken naar de nieuwe KT266A (daar wil ik niet op w88 en ik wil geen proefkonijn zijn deze keer :)) Als ik daar zo naar kijk doet die AMD 761 het eigenlijk best goed t.o.v. de KT266 en die AMD heeft gek genoeg niet die USB problemen ??? (hoe kan dat, het is dezelfde southbridge)

Wat is nu wijsheid (prijsverschil van de twee borden is niet van belang)? Nog meer mensen met ervaring met een van deze borden ?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

AMD boarden hebben identiek hetzelfde probleem met USB boven de 138mhz fsb. Hiervoor is een patch en onder windows 2000 en XP werkt het zowieso gewoon.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Na lang twijfelen tussen verschillende mobo's ga ik zelf voor de Abit KG7 kiezen bij een redelijk vergelijkbare configuratie als jij heb. Deze keuze is gebaseerd op de uitkomst van reviews en het gevoel wat ik erbij hebt.
Zelf heb ik ook geen Raid nodig, maar dat kun je uitschakelen in de bios geloof ik. Het ging bij mij tussen de:
MSI K7T266
Gigabyte GA-7DXR
Abit KG7 RAID

Daar komt bij mij dan een athlon 1,4, Asus 7700 deluxe (ivm tv out), 256mb bij en de rest wordt aangevuld met onderdelen van mijn huidige pc.

• star-saber
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

check m'n sig

loopt superstabiel

Verwijderd

Topicstarter
red je dat op een 250 Watt Aopen voeding die ik nu in mn bigtower heb hangen ?

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27

BeaM-R

Powerrrrr

zie Sig, zo stabiel als een huis :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Op maandag 24 september 2001 21:25 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Ik heb zelf een MSI K7T 266 pro, heb er geen problemen mee.. is zo stabiel als een huis.

En die USB problemen zijn heel makkelijk te verhelpen, met het USB filter van ViA. Ik heb een USB muis en een Game voice, en die werken beiden goed met USB :)

Dat was in het begin het enige probleem
Same here :)

MSI k7t266 is prima bordje.. Rock Solid.
Ik heb ook een SBlive 5.1 en die doet het perfect en heb ook geen dataloss problems o.i.d.
Over USB. Als je je FSB hoger dan 138 zet, dan blijf je problemen houden, zelfs met die nieuwste filter drivers. Dit vind ik het enige minpuntje.

MSI - K7T266 : AMD 1.4@1485(11*135) : SBLIVE 5.1 : 512MB DDR. | USB Muis.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:39
Ik heb een week geleden dat MB gekocht. Ik blijf dus problemen houden met USB. Ik heb dat filter geinstalleerd: geen oplossing. Vooral met de Sidwinder freestyle pro usb gaat het fout.

Oplossing: usb pci kaartje van sitecom. Nu doet usb het weer.

marco

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:33 schreef Raampie het volgende:
*KNIP*
Het ging bij mij tussen de:
MSI K7T266
Gigabyte GA-7DXR
Abit KG7 RAID

*KNIP*
Waarom niet de Epox K7A+ ?? Dat lijkt mij ook een pracht mobo'tje met RAID...(ik zit nog te dubben). En hij gebruikt de AMD761 chipset (net zoals de KG7 trouwens) waarvan ik heb gelezen dat deze vooral bij gebruik van DDR ram harder loopt dan een board met de KT266 chipset.

Verwijderd

Ik heb de Epox 8K7A ook in overweging genomen, maar die had maar 2 dimm sloten en dat vond ik toch wel te weinig. Zoals je in mijn sig kunt lezen heb ik inmiddels de KG7 gekocht en deze draait echt supper stabiel met win2000. Het is niet het goedkoopste bordje, maar hij doet het wel prima! :)
Pagina: 1