...beter bekend als AMFan
Verwijderd
Zou moeten kunnen, zolang je geen Win3.x calls gebruikt of libraries use't die ze gebruiken.
Maar TP5 of hoger is dan toch veel handiger?
Maar TP5 of hoger is dan toch veel handiger?
Volgens mij lukt dat niet. Delphi 1 maakt NE executables (NE staat voor New Executable; 16-bit Windows). Delphi 2+ maakt PE executables (Portable Executable; 32-bit Windows). MS-DOS gebruikt MZ executables (16-bit MS-DOS).
Een NE executable is in feite een schil rond een MZ executable en een PE executable is weer een soort schil rond een NE executable. Dat MZ-gedeelte kom je tegen als je een Windows-programma (NE of PE) probeert te starten in MS-DOS. Dan zie je zo'n melding als 'This program requires Microsoft Windows.' Het MZ-gedeelte wordt dan uitgevoerd - het produceert die ene regel tekst - en het NE- of PE-gedeelte wordt niet uitgevoerd.
Beetje duidelijk?
Een NE executable is in feite een schil rond een MZ executable en een PE executable is weer een soort schil rond een NE executable. Dat MZ-gedeelte kom je tegen als je een Windows-programma (NE of PE) probeert te starten in MS-DOS. Dan zie je zo'n melding als 'This program requires Microsoft Windows.' Het MZ-gedeelte wordt dan uitgevoerd - het produceert die ene regel tekst - en het NE- of PE-gedeelte wordt niet uitgevoerd.
Beetje duidelijk?
Een goede grap mag vrienden kosten.
jep,
Dan ga ik maar gewoon TP7 gebruiken.
Dan ga ik maar gewoon TP7 gebruiken.
...beter bekend als AMFan