3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Owhja, zelf kon ik met search ook zo snel ff geen relevant topic vinden...
Ik denk dat je idd de meeste geinteresseerden vind in de specifieke fora. Tenzij het helemaal uit de hand gaat lopen, qua aantallen van dat soort topics
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
dingen om te verkopen daar zijn: case stickers, oude software, netwerk kabels, neonlichten, hardware, pc boeken, computer tafels enz.. is dat niet wat adjes???
Ja, een tres bon ideeOp maandag 24 september 2001 21:50 schreef Kev0867 het volgende:
wat denk je voor een forum waarbij je het over: verkopen van hardware en software enz.. dus een soort kleine tweakers ibazar op GOT zelf en niet die vage op de tweakers.net. en waarbij de verkopers en kopers pas na enige tijd erop mogen zodat ze daar niet alleen komen om spullen te verkopen..
dingen om te verkopen daar zijn: case stickers, oude software, netwerk kabels, neonlichten, hardware, pc boeken, computer tafels enz.. is dat niet wat adjes???
Ecodan warmtepomp
is dit nou een goed idee of niet adjes??Op maandag 24 september 2001 21:50 schreef Kev0867 het volgende:
wat denk je voor een forum waarbij je het over: verkopen van hardware en software enz.. dus een soort kleine tweakers ibazar op GOT zelf en niet die vage op de tweakers.net. en waarbij de verkopers en kopers pas na enige tijd erop mogen zodat ze daar niet alleen komen om spullen te verkopen..
Verwijderd
en mischien kunnen daar ook, net zoals bij ISOnews, opmerkelijke acties van winkels inkomen, bijvoorbeeld superaanbiedingen enzo??Op maandag 24 september 2001 21:50 schreef Kev0867 het volgende:
http://205.134.182.35/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=16
voor diegenen die niet weten wat ik bedoel.
Maar goed, nu effe serieus, ik ben het hier mee eens, een onafhankelijk inkoop forum, waarop weer alleen beperkt gepost kan worden, ik stem voor zelfde verplichtingen van HK. Jeweetwel 150 posts en 60 dagen lid??
Kweenie. Moet hier eens over nadenken. Ik sta er iig gevoelsmatig niet positief tegenover. Nu moet ik eens gaan nadenken hoezo dat zo is.
Aannames zijn fataal.
wat vind jij ervan??
En ? why not ?Op dinsdag 25 september 2001 16:10 schreef GaMeOvEr het volgende:
Mja. Hmz.
Kweenie. Moet hier eens over nadenken. Ik sta er iig gevoelsmatig niet positief tegenover. Nu moet ik eens gaan nadenken hoezo dat zo is.
Ecodan warmtepomp
ja kom op mensenOp dinsdag 25 september 2001 22:47 schreef JT het volgende:
[..]
En ? why not ?
gaat dus over dit gedeelte..Op maandag 24 september 2001 21:50 schreef Kev0867 het volgende:
Aannames zijn fataal.
En eventuele inkoopacties voor specifieke zaken, kunnen beter gestart worden in een subforum waar het hoort.Imo zijn inkoop acties te sporadisch om er een forum aan te wijden.
Zoiets kan beter bij een eventuele T.Net uitbreiding.
Is op zich niet zo'n probleem natuurlijk, maar wel iets wat je in de gaten moet houden.Ikzelf heb het idee dat het niet gaat werken. Waarom ik dat idee heb;
Ik denk dat, mocht zo'n forum er komen, de topics niet echt lang 'construtief' zullen blijven, maar al snel zullen verzanden in gezellig gezwets. Dat gezwets zal wel half on-topic zijn, maar weinig bijdragen aan de inkoopactie itself .
Hier een potentiële grote spelbreker waar je heel erg rekening mee moet houden en waar je als crew eigenlijk niet tussen wilt zitten, omdat het een erg grote kans op gezeik opleverd...
(Denk bij dit punt heel erg aan oplopende emoties, misverstanden, flames, enz... Helaas is de wereld niet zo eerlijk als wij hem graag zouden zien...)- mensen die wel bestellen, niet betalen
- mensen die wel bestellen maar niet bestaan/geen info
- bedrijven die het commercieel gaan exploiteren
- mensen die wel betaling ontvangen maar niets afleveren ofzo
- bedrijven die illegale meuk komen afzetten
- etc.
Kortom, ik denk dat er genoeg punten zijn op het niet te doen, voor tweedehands spul is denk ik V&A op T.net prima geschikt, discussies over het aangeboden spul kun je natuurlijk prima met de aanbieder van het spul per mail ofzo afhandelen en voor vragen over het betreffende product kun je ook gewoon op GoT in een forum terecht.
Aannames zijn fataal.
wat na een paar maanden alweer dicht ging..
Bedankt voor het bezoeken van LetsBuyIt.com Nederland.
Tot onze spijt kunnen wij in Nederland momenteel geen bestellingen aannemen. We hopen dat we de operationele activiteiten in Nederland in de loop van dit jaar weer kunnen opnemen en zullen u op de hoogte houden van het precieze tijdstip.
Ik heb in de andere topics die hier iets mee te maken hebben nog nergens een concreet antwoord kunnen vinden op de vraag of er wellicht in het nieuwe forum van Parse een apart gedeelte te vinden is voor de inkoopacties.De laatste tijd valt het mij (en waarschijnlijk anderen) op dat OCE vervuild wordt door mijns inziens veelal nutteloze inkoopacties. Deze topics overschaduwen de wel nuttige topics in OCE. Door de overdadigheid aan topics over inkoopacties ben ik mijn interesse voor OCE een beetje aan het verliezen, wat ik overigens ten zeerste betreur. Op dit moment tel ik van de eerste 30 topics maar liefst 13 inkoopacties.
Misschien is het een idee om op het nieuwe forum een apart deel onder Harde Waren te reserveren om daar alle (nutteloze) inkoopacties in te plaatsen, en zo OCE schoon te houden.
Graag hoor ik u allen mening hierover
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ben je het niet met mijn standpunt eens dat OCE te veel vervuild raakt ?
Inkoopactie(s) is/zijn voor risico van de betrokkenen, Gathering of Tweakers is absoluut niet aansprakelijk voor de gevolgen van het meedoen aan deze actie(s).
Overigens heb ik -net zoals JvS- begrip voor jullie klacht, en zal deze zeker meneemen in een volgend overleg.
Misschien is het toch haalbaar een apart (sub) forum op te zetten met duidelijke regels over wat wel en niet is toegestaan, om er zo voor te zorgen dat GoT er niets mee te maken heeft, en dat het individuele acties zijn van de desbetreffende users. In feite is OCE nu ook een soort inkoopactie forum geworden.
* C@SP biedt graag zijn diensten of hulp aan bij het opzetten van iets dergelijks.
Serieus!
Al doe ik zelf nu ook mee aan een, overigens zeer goed door Deimus georganiseerde inkoopactie
Momenteel zo'n 27 inkoopactie-topics in OCE...
Heel vriendelijk, maar het antwoord blijft nee. Omdat we geen aansprakelijkheid willen, geen gezeur over malverserende inkoopbazen, garantie, onenigheid over (soms forse) naheffingen van de douane etc. etc.Op dinsdag 11 juni 2002 15:34 schreef C@SP het volgende:
Misschien is het toch haalbaar een apart (sub) forum op te zetten met duidelijke regels over wat wel en niet is toegestaan, om er zo voor te zorgen dat GoT er niets mee te maken heeft, en dat het individuele acties zijn van de desbetreffende users. In feite is OCE nu ook een soort inkoopactie forum geworden.
De opmerking over de drukte OCE is luid en duidelijk ontvangen.
Bedankt voor het duidelijke antwoord, ik ben blij dat erover nagedacht werd, en er een stelling wordt ingenomen.Op dinsdag 11 juni 2002 18:52 schreef zeef het volgende:
[..]
Heel vriendelijk, maar het antwoord blijft nee. Omdat we geen aansprakelijkheid willen, geen gezeur over malverserende inkoopbazen, garantie, onenigheid over (soms forse) naheffingen van de douane etc. etc.
Waarschijnlijk bedenken jullie wel een andere oplossing
Verwijderd
Ik hoop het ook want ben net ook ff in OCM geweest maar er stonden wel erg veel inkoopactiesOp dinsdag 11 juni 2002 19:07 schreef JvH het volgende:
[..]
Bedankt voor het duidelijke antwoord, ik ben blij dat erover nagedacht werd, en er een stelling wordt ingenomen.![]()
Waarschijnlijk bedenken jullie wel een andere oplossing
Nu hebben we iig duidelijkheid wat betreft een apart subforum. Ben wel benieuwd naar eventuele andere opties.Op dinsdag 11 juni 2002 18:52 schreef zeef het volgende:
[..]
Heel vriendelijk, maar het antwoord blijft nee. Omdat we geen aansprakelijkheid willen, geen gezeur over malverserende inkoopbazen, garantie, onenigheid over (soms forse) naheffingen van de douane etc. etc.

Erg moeilijke situatie dus
En daarmee is het verbieden dus mogelijk. je moet het alleen wel willen.
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Het is niet zo dat het de spuigaten uitloopt, maar "van ruilen komt huilen", en we hebben wel eens klacht(en) gehad over inkoopactie(s). Hoeveel dat doet verder niet ter zake, maar wat wel belangrijk is is dat GoT dus g e e n partij is in deze. Wij gaan n i e t bemiddelen bij onenigheid tussen koper en verkoper.
Juist door een forum te openen neem je verantwoordelijkheid. Er moet een mod komen, het forum valt onder een HGA etc. etc. En die kunnen dan alle rommel gaan opruimen. Bovendien moeten we onszelf natuurlijk niet in de weg lopen (http://shop.tweakers.net
Jammer daar wou ik nou net aan meedoenOp woensdag 12 juni 2002 02:27 schreef zeef het volgende:
Als het aan mij ligt wordt er niks verboden, tenzij het een coke inkoopactie is.
hier verlies je alle controle op. maar goed dat zal bij iedere oplossing zijn die je kiest.Het buiten GoT om regelen van inkoop acties is prima, daar hebben we natuurlijk niks over te zeggen. Wel wil ik iedereen vriendelijk doch zeer dringend vragen om bij dit soort "handel" NIET uit naam GoT of tweakers.net handel te drijven. Dat je opmerkt dat elkaar kent van GoT vind ik best, maar ajb niet bij fabrikanten/groothandels/winkeliers je "namens" GoT en/of haar gebruikers opstellen.
Andere zaken waarvoor genoeg alternativen zijn worden wel verboden. Hier is een goed alternative voor een beetje een dubbelbeleid, maar goed er komt wel een andere oplossing begrijp ik, ik laat me graag verrassenIk heb wat meningen van "the powers that be" gepeild, en een inkoopforum zit er niet in. Een verbod ook niet. Wel zal er -naar alle waarschijnlijkheid- enige regulatie komen, zodat niet een half forum "tweakert heijn" wordt.
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
Ook ik zat eerder veel meer in OCE omdat dat moddden en overklokken gewoon leuk vind, maar tegenwoordig zijn er hoofdzakelijk inkoopacties
Dat maakt wel uit: in die zin dat je er een aparte afdeling voor opent. Met zo'n aparte afdeling krijg je automatisch de suggestie dat wij het ondersteunen. En dat doen we niet: we staan het alleen toe.Op woensdag 12 juni 2002 22:19 schreef Mephisto het volgende:
Hmmm, zeef, zou het echt zoveel verschil maken qua betrokkenheid van Tweakers.net BV? Nu is GoT er ook bij betrokken, aangezien de inkoopacties binnen het forum plaatsvinden. Of dat nou in OCE of in een apart subforum is, dat maakt volgens mij qua betrokkenheid van Tweakers.net BV geen moer uit.
En dat zijn twee verschillende dingen.
Ecodan warmtepomp
dat snap jij na het lezen van deze hele discussie, dat snapt de gemiddelde bezoeker wellicht niet en dat grijpt de naar argumenten zoekende zeurder aan om over te zeuren metOp woensdag 12 juni 2002 23:43 schreef JT het volgende:
De suggestie betekent toch niet dat het zo is...
oid...Jullie hebben gekozen voor zo'n forum, dan moet je niet gaan zitten miepen maar er ook voor zorgen dat het goed gaat en geen laffe disclaimers neerzetten, hef dan zo'n forum op
En aangezien tweakers altijd 't nieuwste van 't nieuwste willen hebben (stiekem wel hoor
Je kunt als je met meerdere mensen besteld korting krijgen...
Als je de actie goed opzet, niet achter winst aanzit (ik herinner me een actie van ene Shift...
Waarom inkoopacties langer blijven staan in de activetopic's komt gewoon doordat ze ook lang duren, sommige zijn zo klaar (neem de eerste van Equinoxe (grafische LCD's)) maar die van mij (LCD 4*20 inkoop) loopt nog wel ffjes... Maar wel met genoeg duidelijkheid over het hoe en waarom van de actie, en waarom 't zo lang duurd...
Dat is belangrijk...
En mensen die zich ergeren aan de hoeveelheid inkoopacties, kijk eens goed, het is gewoon een trend... We zijn nog altijd Nederlanders en we willen 't gewoon allemaal el cheapo!
En inderdaad op OC&E zie je meer inkoopacties als op andere fora, maar dat komt door de doelgroep van OC&E en de gebruikers ervan...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Die inkoopactie met die gfx-LCD's is wel interessant
T-net/GoT wil (begrijpelijk) niet in naam verbonden zijn aan al die inkoopacties, die iedere gebruiker op eigen initiatief en verantwoording opzet, danwel eraan meedoet.
Hieronder een 'momentopname' van een half uurtje geleden ofzo: Er zijn hier 30 inkoopacties gaande, al dan niet gesloten, en dat is inclusief een paar animochecks. En die 30 draadjes zitten samen op bijna 400 pagina's (bij 25/pagina).

En dus zijn de bijwerkingen van het medicijn "enige mate van betrokkenheid kunnen suggereren" erger dan de kwaal zelf ? Jongens jongens jongens, sorry hoor, maar dit is struisvogelpolitiek ten top! Dit vind ik gewoon hypocriet gedrag. OCE is in praktijk gewoon een LetsBuyItTogether.com voor hardware/waterkoeling/electronica geworden.Op dinsdag 11 juni 2002 13:17 schreef zeef het volgende:
We hebben expres geen inkoopforum, omdat het duidelijk moet zijn dat Gathering of Tweakers volkomen buiten de inkoop actie's staat. Een apart forum zou enige mate van betrokkenheid kunnen suggereren, en dat is niet de bedoeling.
Inkoopactie(s) is/zijn voor risico van de betrokkenen, Gathering of Tweakers is absoluut niet aansprakelijk voor de gevolgen van het meedoen aan deze actie(s).
Overigens heb ik -net zoals JvS- begrip voor jullie klacht, en zal deze zeker meneemen in een volgend overleg.
De suggestie van betrokkenheid IS er al door alle inkoopacties zo prominent toe te laten zonder te reguleren. De OCE admins spenderen er ook tijd aan: topictitels aanpassen en eerste berichten aanpassen omdat topicstarters dat niet meer kunnen enz. enz.
Hoe kan je dan nog spreken van "geen betrokkenheid" ?

Het spijt me als ik ietwat lomp overkom, maar dat komt dan omdat ik me al weken lang ziek loop te ergeren aan al die inkoopacties die dwars door de voor mij wèl interessante dingen van het OCE forum doorlopen.
Ik zal niet lopen blaten zonder te proberen constructief bij te dragen, dus bij deze mijn suggestie: Kennen jullie het verschijnsel "DISCLAIMER" ?
Als het aan mij is om dit probleem op te lossen zou ik hetvolgende doen:
Alle inkoop acties + animochecks dus wèl in een appart draadje, indien mogelijk zelfs een sticky subdraad binnen OCE, waarbij heel duidelijk gemeld wordt, bij topic starten, topic lezen en topic reageren, dat T-net op geen enkele manier verantwoordelijk gehouden kan worden / dat iedereen op geheel eigen titel en op eigen risico inkoopacties opzet danwel meedoet aan inkoopacties.
Hiermee sla je 2 vliegen in 1 klap: niet meer de OCE 'vervuiling' en tegelijkertijd schep je niet mis te verstane duidelijkheid ten opzichte van T-net en inkoopacties die via haar forum geregeld worden.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Als je nu een tussen GOT-index en het eventuele inkoop forum, een extra pagina zet. Waarop duidelijk staat dat GOT en Tweakers.net niet aansprakelijk zijn, voor de gevolgen van de inkoop actie`s. Met daar op een knop niet accoord en wel accoord. Natuurlijk eerst een advocaat ofzo naar laten kijken.Op donderdag 20 juni 2002 17:46 schreef DaBit het volgende:
maar een eenvoudige oplossing is er nog niet.
Daarbij kun je natuurlijk zeggen dat alle inkopen via de LauPro site moeten lopen. Redelijk bekend hier.
Doe voor het eerst mee aan een inkoop actie, die met die HD FAN`s. Maar er zitten ook muizen, toetsenborden, CPU FANŽs enz. enz. Deze inkoop actie staat in [OM] maar kon net zogoed in [PM], [VB], [OCE], [AV] of in [OH] staan. Met andere woorden elk forum dus.
Zal wel geen nieuw idee zijn, maar nu is het wel erg versnippert.
Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?
* C@SP is erg blij
[topic=533859/1/999]
Dit topic is gesloten.