Voor ik 2.4.10 install....Wie heeft GEEN moeite?.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Wie o wie heeft HELEMAAL GEEN moeite met Linux Kernel 2.4.10? plus eventueel uitleg. Dat wou ik graag eerst weten, voordat ik aan slag zal komen. Ik heb momenteel 2.4.9 voor SuSE. :)

-- GRAAG NIET POSTEN, ALS JE TOCH MOEITE HEBT EROVER! --

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Verwijderd

Dat ging hier als een zonnetje, incl. compileren van NVDIA drivers, ALSA sound en de i2c en sensor modules.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, ik kopieerde de oude (2.4.9) config naar .config, deed 'make oldconfig', en daarna 'make menuconfig' om de settings nog even zelf na te lopen, en een compile en reboot later draaide mijn desktop 2.4.10.
Geen centje pijn gehad.

Mijn laptop gaat miscchien een deze dagen ook over, daar post ik dan nog wel over (als het topic nog actueel is).

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Hier draait 2.4.10 ook beter als 2.4.9, gewoon doen dus.

Verwijderd

Geen problemen hierzo maar dat heb ik sowieso nooit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook hier geen problemen (en NTFS read werkt ook weer :) * alt-92 happy )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Stukken beter nu .. veel minder problemen met geheugen/swap!
En alle patches deden het ook gewoon (dwz. lm_sensors, i2c & nvidia) Ik weet alleen niet of ik bttv nog moet gaan patchen naar 7.78!

Overigens heb ik geen make oldconfig gedaan maar gewoon die .config gekopieerd en snel ff gechecked of dingen aanstonden.

Hiervoor draaide ik 2.4.9-ac11 en daarvoor 2.4.9, 2.4.7, 2.4.5 etc.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Misschien heel ander topic maar... Wie heeft er een andere fs dan Ext2 draaien met 2.4.10. Ik wil graag upgraden naar Ext3, maar kan geen goede patch vinden..

Verwijderd

Reiserfs. Geen patch voor nodig. Wel utils. Is ook een journaling filesystem en bevalt mij erg goed.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 00:03 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Reiserfs. Geen patch voor nodig. Wel utils. Is ook een journaling filesystem en bevalt mij erg goed.
Ik hoor geen goede dingen over ReiserFS, is daar dan niets van waar?? :?

Verwijderd

Van mij hoor je niets dan goeds over Reiserfs. Het is stabiel, snel en efficient. Met kernel 2.4.x een aanrader. Waarom maak je niet gewoon een partitie met reiserfs en probeer het eens uit. Kun je je eigen mening vormen.

Verwijderd

ook mijn server heeft de upgrade naar 2.4.10 zonder problemen beleefd :)

Verwijderd

/me heeft ook geen probs met 2.4.10 op verschillende systemen.

Maar ik snap dit topic niet helemaal.
Je wilt alleen positieve reacties horen? Hoe kan je dan uberhaupt een mening vormen. Je weet nu absoluut niet wie er eventueel wel problemen ondervinden. Hoe kan je dan een goede afweging maken?
Eigenlijk snap ik dit hele toppic niet zullen we maar zeggen :+ ;)

Verwijderd

Waarom zou 2.4.10 problemen opleveren :?

/me heeft zojuist de upgrade 2.4.4 -> 2.4.10 gedaan :D

Behalve dat ik per ongeluk DRI had uitgezet ( |:( ) en bttv, zoran (a.k.a. zr36067), dxr2 en enkele andere modules dus "opeens" niks deden heb ik geen problemen gehad :)

• wouzer
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 01:52 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Van mij hoor je niets dan goeds over Reiserfs. Het is stabiel, snel en efficient. Met kernel 2.4.x een aanrader. Waarom maak je niet gewoon een partitie met reiserfs en probeer het eens uit. Kun je je eigen mening vormen.
Zelfs met 2.2.19 een aanrader hoor ;) Alleen zit hij dan niet standaard in de kernel maar danmoet je er even een patch overheen gooien.

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik :D

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

Hehe.. 2.4.10 draait hiero als een zonnetje..
Flink wat 'r uitgedonderd (zoals modules en usb) en 't loopt als een trein nu.

Nu nog ff upgraden naar een kewl fs en klaaaaar!
Ooit klaar met Linux, neuuuuh... :P

Verwijderd

Zelfs met 2.2.19 een aanrader hoor <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/236607/1/i/s/wink.gif> Alleen zit hij dan niet standaard in de kernel maar danmoet je er even een patch overheen gooien
Uit ervaring weet ik: niet doen. Reiser is nog niet stabiel/veilig dus waarom het in de kernel zit weet ik niet. Als je me niet gelooft, lees de kernel mailinglist archieven er maar op na. Wat mij betreft geldt hetzelfde voor XFS (ook een journalling FS): ook NIET doen. Ext3 blijft inderdaad over, maar daar zou ik nog even mee w88. Ik heb alles geprobeerd maar ben nu weer terug bij het ouwe trouwe ext2. Maar als je eigenwijs wil zijn moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten :P

Verwijderd

Wat ik trouwens niet begrijp, is dat je gaat vragen hoe 2.4.10 draait terwijl deze nog maar net uit is. Deze vraag helpt je alleen bij: "Is het wel te compileren", terwijl elk systeem anders is en jij hebt er dus geen reet aan hebt dit te weten of het wel of niet bij mij werkt, en niet bij: "Is het stabiel", want dat weten we pas over een tijdje.

Ik draai nu zonder problemen 2.4.10, net zoals veel meer collega's bij mij op het werk.

Dit is gewoon een mening en ik wil dus niemand afzeiken.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Zit NTFS Read er standaard in??

Of is dat n redhat kwaal dat dat niet in de standaard kernel zit?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 23:06 schreef zomer het volgende:
Zit NTFS Read er standaard in??

Of is dat n redhat kwaal dat dat niet in de standaard kernel zit?
Zal wel redhat kwaaltje zijn. Je kan het gewoon aanzetten in ieder geval. Zelfs ntfs write als je wil, hoewel daar uitdrukkelijke waarschuwingen bij staan >:)

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 17:24 schreef GiMLi het volgende:
Uit ervaring weet ik: niet doen. Reiser is nog niet stabiel/veilig dus waarom het in de kernel zit weet ik niet. Als je me niet gelooft, lees de kernel mailinglist archieven er maar op na. Wat mij betreft geldt hetzelfde voor XFS (ook een journalling FS): ook NIET doen. Ext3 blijft inderdaad over, maar daar zou ik nog even mee w88. Ik heb alles geprobeerd maar ben nu weer terug bij het ouwe trouwe ext2. Maar als je eigenwijs wil zijn moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten :P
Mwoh....

Ik volg die lijsten redelijk goed en merk weinig van bugs. De enige serieuze bugs die ik enkele maanden geleden alweer me kan herinneren was dat ReiserFS het met NFS niet goed deed. Echter, dat is ook allang weer gefixt in de nieuwere versies van de reiser-utils/nieuwe kernel-modules.

XFS is jarenlang stabiel geweest op (geloof ik) IRIX, dus waarom zou het niet stabiel op linux lopen? Het zal een implementatiefout zijn, niet een filesystemfout, het filesystem heeft zich allang nadrukkelijk bewezen. Dat is lang getest voordat het werd uitgebracht als kernel patch dus ik denk dat deze angst een beetje voorbarig is.

ext3 is niet stabiel maar daarom zit het ook nog niet in de kernel maar alleen in -ac. Ik snap persoonlijk niet dat XFS nog niet in -ac is gezet maar dat er wel aan liggen dat niemand een officiele patch heeft opgestuurd en de heren van de kernel niet zelf hun patches bijeen zullen schrapen.

Verwijderd

Free VxFS zit inmiddels wel in de kernel. Of is dat geen XFS ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 25 september 2001 23:26 schreef beelzebubu het volgende:
ext3 is niet stabiel maar daarom zit het ook nog niet in de kernel maar alleen in -ac. Ik snap persoonlijk niet dat XFS nog niet in -ac is gezet maar dat er wel aan liggen dat niemand een officiele patch heeft opgestuurd en de heren van de kernel niet zelf hun patches bijeen zullen schrapen.
Ik heb afgelopen weekend Mdk 8.1 RC1 op ext3 geinstalleerd, kun je tijdens de setup kiezen.

Blijkbaar stabiel genoeg voor MandrakeSoft om aan te bieden dan..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 23:45 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen weekend Mdk 8.1 RC1 op ext3 geinstalleerd, kun je tijdens de setup kiezen.

Blijkbaar stabiel genoeg voor MandrakeSoft om aan te bieden dan..
als beta ja. Als het in de -ac kernel zit kun je het ook als soort van "beta" beschouwen....

Verwijderd

Nog ff jullie verlichten over mijn nieuwste bijna-dood ervaringen.... Ik bezoek net het mooie vrouwen topic in de geweldige HK en op pagina 3 of 4 ofzo sloeg mijn mem een beetje op tilt (dan is je swap+mem vol). Wonder boven wonder reageerde het rotding nog een beetje en na vijf minuten had ik "killall galeon-bin" ingetypt en was ik weer blij (scheelt weer een reboot :P).

Moet ik nou blij zijn :?

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 00:36 schreef beelzebubu het volgende:
Nog ff jullie verlichten over mijn nieuwste bijna-dood ervaringen.... Ik bezoek net het mooie vrouwen topic in de geweldige HK en op pagina 3 of 4 ofzo sloeg mijn mem een beetje op tilt (dan is je swap+mem vol). Wonder boven wonder reageerde het rotding nog een beetje en na vijf minuten had ik "killall galeon-bin" ingetypt en was ik weer blij (scheelt weer een reboot :P).

Moet ik nou blij zijn :?
Ja. /me kan de huiskamer niet in , dus geen mooie vrouwen topic. >:)

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja ... pagina 5 is 3x erger :)

En tja ... die meiden zijn wel kei-mooi dus :9~ is echt wel verplicht :P Btw; m'n swap gaat ook ineens ietsjes omhoog :(

Als er liefhebbers zijn kan ik die pic's wel ff tarren en uploaden naar m'n home-dir van m'n provider

edit:

Het was dus pagina 4 ... die duurde zo lang dat ik abuis was :P

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1