Win2K doet vreemd met Winroute

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb op mijn internet-server hiero al heel lang win98SE lopen met winroute pro. Nou heb ik eergisteren Win2K erbij opgezet, dus een dual boot... In 98 doet winroute nog steeds perfect wat ie moet doen, maar in 2000 werkt het niet. Ook staat er in 2000 een RAS bij, terwijl ik helemaal geen modem heb in die pc... Toch wil ik liever onder win2000 draaien, omdat ik veel positieve verhalen erover gehoord heb, en ik met 98 slechte ervaringen heb.

//edit//
Ik heb in Win2K exact dezelfde instellingen voor winroute als in 98, verder niets verandert omdat ik weinig ervaring met 2K heb.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:59 schreef Rancor1984 het volgende:
Ik heb op mijn internet-server hiero al heel lang win98SE lopen met winroute pro. Nou heb ik eergisteren Win2K erbij opgezet, dus een dual boot... In 98 doet winroute nog steeds perfect wat ie moet doen, maar in 2000 werkt het niet. Ook staat er in 2000 een RAS bij, terwijl ik helemaal geen modem heb in die pc... Toch wil ik liever onder win2000 draaien, omdat ik veel positieve verhalen erover gehoord heb, en ik met 98 slechte ervaringen heb.

//edit//
Ik heb in Win2K exact dezelfde instellingen voor winroute als in 98, verder niets verandert omdat ik weinig ervaring met 2K heb.
Winroute pro werkte bij mij perfect onder 2K, al was het maar tijdelijk tot m'n nieuwe Linux routertje in orde was... dit werkt uiteraard nog beter >:)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 20:20 schreef xenoke het volgende:

[..]

Winroute pro werkte bij mij perfect onder 2K, al was het maar tijdelijk tot m'n nieuwe Linux routertje in orde was... dit werkt uiteraard nog beter >:)
Ja, maar helaas werkt mijn moeder veel op de server, dus ik ben genoodzaakt om Win te draaien... (wil niet overstappen, wil MS Office, etc.)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 19:59 schreef Rancor1984 het volgende:
Ook staat er in 2000 een RAS bij, terwijl ik helemaal geen modem heb in die pc...
Ik had hetzelfde bij de overstap van WinME naar Win2K, wat vooral belangrijk is, die ras die je er ineens bij zit heeft waarschijnlijk te maken met de RRAS opties van Win2K. Vooral belangrijk is, dat je NAT voor die RAS lijn uitzet. Dat gedaan?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 20:26 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde bij de overstap van WinME naar Win2K, wat vooral belangrijk is, die ras die je er ineens bij zit heeft waarschijnlijk te maken met de RRAS opties van Win2K. Vooral belangrijk is, dat je NAT voor die RAS lijn uitzet. Dat gedaan?
Yep. Gewoon exact zelfde instellingen als ik toen in win98 ook had :) Heeft het verder nog iets met die RAS te maken denk je?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
*kick*

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06

AlexAuto

Parttime Tweaker

Wat werkt er nou niet? Krijg je een foutmelding / BSOD?

Vorig jaar maakte ik een probleem mee met WinRoute Pro dat ie een BSOD gaf toen hij Windows aan het opstarten was. Ik weet dus niet of je dat bedoelde.

Dat RAS wordt weergegeven in Win2k lijkt me dus door de extra inbelmogelijkheid van Win2k waar Negotiator het over had. Met RAS heeft het niets te maken, dat kan gewoon allemaal uitgevinkt worden.

Is je Win2k-configuratie anders dan in Win98SE?

[edit] Je hoeft echt niet te *kick*'en na een uurtje...

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 21:48 schreef AlexAuto het volgende:
Wat werkt er nou niet? Krijg je een foutmelding / BSOD?

Vorig jaar maakte ik een probleem mee met WinRoute Pro dat ie een BSOD gaf toen hij Windows aan het opstarten was. Ik weet dus niet of je dat bedoelde.

Dat RAS wordt weergegeven in Win2k lijkt me dus door de extra inbelmogelijkheid van Win2k waar Negotiator het over had. Met RAS heeft het niets te maken, dat kan gewoon allemaal uitgevinkt worden.

Is je Win2k-configuratie anders dan in Win98SE?

[edit] Je hoeft echt niet te *kick*'en na een uurtje...
Nee, geen BSOD. Internet op de clients doet het gewoon niet... ;(

En mijn Win2K config is hetzelfde als Win98 :)

En over het kicken.. mjah guess you're right... maar het topic was alweer geel, dus ben een beetje gestressed dat ie alweer dood ging :) Sorry :7

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Toch maar een keer kicken hoor ;( Weet niemand het?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Blijkbaar niet...

Heb je al die shit in orde dan? Alles wat met @Home te maken heeft ook PRECIES hetzelfde als in Win98SE?

Verder weet ik het ook niet hoor... vage shit.

Grtz.

• Slamdance
  • Laatst online: 20-07 16:19
draait er ook een firewall ??

en heb je die al eens uitgezet ?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Op dinsdag 25 september 2001 10:02 schreef Slamdance het volgende:
draait er ook een firewall ??

en heb je die al eens uitgezet ?
Ik antwoordt voor hem: Nee, draait niet.

/edit:
:D

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Klopt draait niet :) En azz, ga bezig met je fokking projecten op school man lambal ;) :P >:)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Op dinsdag 25 september 2001 10:23 schreef Rancor1984 het volgende:
Klopt draait niet :) En azz, ga bezig met je fokking projecten op school man lambal ;) :P >:)
WHAAAHAHAHAHA!!! LOL! :D Sorry... :P :) :D

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 15:46

Pogostokje

* twiet *

Alleen de recentere versies van winroute werken met win2k. Dus als je een, eh, creatief gelicenceerde :) versie hebt die al ietsje ouder is dan werkt het niet. Krijg je rare dingen.
ff updaten dan dus.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 10:28 schreef Pogostokje het volgende:
Alleen de recentere versies van winroute werken met win2k. Dus als je een, eh, creatief gelicenceerde :) versie hebt die al ietsje ouder is dan werkt het niet. Krijg je rare dingen.
ff updaten dan dus.
Hmm... gaan we dat ff proberen als we weer thuis zijn :)
Pagina: 1