Toon posts:

Welke duron is het best oc-baar?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Dankzij de fijne vrienden van Europc (die mij drie weken hebben laten wachten op een setje spullen waarvan de proc of het mobo kapot van blijkt te zijn) moet ik een nije proc halen om het pc-tje voor een kennis te af te maken.
Maar goed welke Duron proc kan ik nu het beste kopen die een beetje oc-baar is? jaja 600 of 650 (de mijne begint een beetje versleten te raken >:) ) maar aangezien die niet echt meer makelijk aan te komen zijn wil ik graag een antwoord tussen de 750 en 900...
Tips voor andere cheape manieren altijd welkom

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

de 900 heeft een nieuwere core, dus is beter overclockbaar :)
mijn 700 heb ik met moeite op 900 gekregen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zou geen Duron nemen, de T-Birds zijn tegenwoordig nauwelijks duurder...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Epsilon

Epsilon

maar niet nauwelijks overclockbaarder (procetueel dan)

en duron kan je beter overclocken dan een t-bird (procentueel weer)

maar idd als je wat meer geld hebt, ga dan voor een t-bird

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 24 september 2001 20:10 schreef epsilon het volgende:
maar niet nauwelijks overclockbaarder (procetueel dan)

en duron kan je beter overclocken dan een t-bird (procentueel weer)

maar idd als je wat meer geld hebt, ga dan voor een t-bird
Hmmm, ja, maar een duron 1G op 2 GHz laten lopen met pelt + water is ook wel stoer... :9

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat hangt dus echt voor 100% van de processor zelf af... De ene is de andere niet. Daar kun je echt geen voorspelling op doen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Mijn Duron 700 draait op 1 Ghz, maar ik zou idd een Thunderbird kopen de prijs scheelt nl niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind een verschil van f200 nog wel wat (ik arm)
dan kijk ik dus waarvoor de proc bedoeld is en hoe hard 'ie potentieel kan en toch denk ik met een duron verder te komen (procentueel) dan met een t-bird.
Maar hoe lastig is het nu om die nije duronnetjes ver te oc-en...die ouwe krengen waren heel erg fijn... met een beetje dikke cooler en goede airflow kon je zo met een 600 op 950 komen (en hoger ;) !) maar hoe zit dat nu met die nije krengen?

Verwijderd

Duron 600 @ 1108Mhz maar helaas zijn die 600s niet meer te koop

Verwijderd

AKCA 650@950

Verwijderd

Topicstarter
650's ook niet.... :'( weet niemand nog een adresje? GR*******MME!!!! had ik nu toch maar dat rackje gekocht (5 voor 600 :( in dec 2000)

Verwijderd

Ik heb ook even een Duron 750 gehad op een MSI k7t turbo die haalde 1100 stabiel met waterkoeling.
Het had ongetwijfeld verder gekunt op een beter mobo zoals Epox 8kta3+pro ,kom nu met TB1400 op dit mobo ook veel verder dan op de MSI

Verwijderd

Topicstarter
Zeg speedmaster ben je nog verder gegeaan met die 750 of ben je toen verder gegaan met die vette kast van je? en denk je dat mijn alpha heatsink(pal....) en delta 7250rpm fan dat dinngetje op 1100 stabiel zou kunnen houden?
Hij is nu 30 idle en 42 stressed ;) Casetemp 28 constant

Verwijderd

ik krijg mijn duron 800 niet hoger dan 800 :) :( ik heb altijd ongeluk :(

• Epsilon

Epsilon

Op maandag 24 september 2001 21:04 schreef KillerBee het volgende:
ik krijg mijn duron 800 niet hoger dan 800 :) :( ik heb altijd ongeluk :(
sig veranderen dan :P

• Han
  • Niet online

Han

Op maandag 24 september 2001 21:30 schreef epsilon het volgende:
sig veranderen dan :P
>:) SCHERP! >:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
een user hier, matty (matty = vriend van me)

heeft zijn AMD duron 900 op 1130 lopen (luchtkoeling)

dus als ik jou was zou ik de 900 halen

• Han
  • Niet online

Han

De één haalt dit, de andere dat... :Z

[herhaling]
De OC-waarde van een AMD verschilt per processor... Wat de ene haalt hoeft de andere echt niet te halen. Een duron 700 kan soms een betere core hebben dan een 800.
[/herhaling]

Verwijderd

ja maar hoe ik heb alles al geprobeerd en me mb ondersteund geen multiplier enz. proberen unlocke gaat ook niet en als ik hem op 1.06ghz zet start ie niet meer op :(

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Mijn bordje doet ook vaag, als ik de multiplier hoger zet, zegt de bios opeens een veeel lagere instelling, mijn 900 draait dan opeens 533 of 600.
Pagina: 1