Speaker switch maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb zelf niet bepaald veel elektrische kennis, maar ik wilde wel graag een apparaatje maken, waarmee ik óf mijn koptelefoon (1 plugje) of mijn 4 boxen (2 stekkers, 1 voor de 2 front, 1 voor de 2 rear) kan aansluiten op mijn soundblaster live, door een schakelaar om te zetten. Dan heb ik niet steeds onder mijn bureau, aan de achterkant van m'n kast, stekkertjes te wisselen. :y)

Iemand ideeën?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon een jack splitter kopen, voor 10 piek ofzo ben je klaar.
Die steek je dan achterin op je front uitgang, in die stekker steek je het kabeltje voor je speaker EN je koptelefoon.
Als je dan alleen je koptelefoon wilt gebruiken gooi je je SB Live op headphone mode en zet je je speakers uit.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Koop een schakelblokje bij de electriciteitswinkel, zodat je in 1 keer meerdere 3 schakelaartjes om kan zetten (beetje vaag uitgelegd misschien)

Verder hoef je helemaal geen ingewikkelde dingen doen maken.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 16:27
Op maandag 24 september 2001 19:30 schreef Sick_Nick het volgende:
Die steek je dan achterin op je front uitgang, in die stekker steek je het kabeltje voor je speaker EN je koptelefoon.
Als je dan alleen je koptelefoon wilt gebruiken gooi je je SB Live op headphone mode en zet je je speakers uit.
Die dingen werken nogal slecht vind ik. Als ik er 1 gebruik, dan hoor ik ineens geen verschil meer tussen links en rechts. als dan bijvoorbeeld mijn SB live progje "LEFT" en "RIGHT" zegt, dan hoor ik aan beide kanten left en right, terwijl dat zonder dat splittertje niet is..

• _Menno_
  • Laatst online: 13-07 22:45
Op maandag 24 september 2001 19:33 schreef _Hades_ het volgende:

[..]

Die dingen werken nogal slecht vind ik. Als ik er 1 gebruik, dan hoor ik ineens geen verschil meer tussen links en rechts. als dan bijvoorbeeld mijn SB live progje "LEFT" en "RIGHT" zegt, dan hoor ik aan beide kanten left en right, terwijl dat zonder dat splittertje niet is..
Dat komt zeer waarschijnlijk door je splitter. Als je een goede koopt voor stereo kanalen dan zou het niets uit moeten maken

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Op maandag 24 september 2001 19:30 schreef Sick_Nick het volgende:
Misschien is het verstandig om er eerst nog een stukje enkele kabel tussen te hangen. Mijn jack splitter is ietwat breed uitgevallen waardoor het ding gewoon strak klem zit tussen Mic en Rear Out van m'n SB Live. Das op zich niet erg, alleen zitten die pluggen er dan ook scheef in waardoor je soms alleen rechts of links hoort enzo.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb hem dus gebouwd, met wat aanwijzingen van de lokale elektronicaboer: [topic=292040/1/25]

• winand
  • Laatst online: 23:29
Dit is wat ik ooit in elkaar knutselde zo'n 10 jaar geleden:

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~winand/switches_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~winand/switches_back.jpg

Boven:
Links LEDjes van mijn drives; a,b,c
De rode is de power-LED
Daar onder de transmit en receivedata van mijn COM-poort (ik had toen een netwerkje in huis dmv de seriele poort :))
Rechts twee knoppen om de modem af te sluiten van de telefoonlijn (ben ooit een modem verloren door blikseminslag)
Het LEDje rechts is een controle LED, deze gaat branden als er iemand anders aan het bellen is in huis.
(let ook op de achterkant, een sub-D connector. Dit is geen parallelle poort! *D)

Midden:
De switch-box waar hier over gesproken wordt.
Aan de achterkant zie je alle aansluitingen die ook op je geluidskaart zitten. De jacks op de voorkant kun je gebruiken als je de permanente verbinding van de achterzijde niet wilt gebruiken. Bijv als ik een andere mic in wil pluggen ('in'), of als ik ipv de hifi-set toch het geluid over mijn pc boxjes wil horen ('out')

Onder:
De befaamde switchbox voor monitor en keyboard. Muis was toen nog niet zo interresant, we leefden immers in het DOS tijdperk :) De LEDjes zijn ter controle voor de standen van de schakelaars in het donker :) De LEDjes worden gevoed door de keyboardaansluiting van de pc

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
haha Gaaf ding man :) Is wel leuk om z'n kastje te maken en naast je pc te zetten. LCD erin etc. :)

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Pagina: 1