Toon posts:

Socks probleempje op i-net op school,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op school in een zg. Technische Commissie (workshop) waar we zg. Theatertechniek leren. Maar nu mogen we dus ook heel simpel voor een of ander feestje op school gaan draaien (nee het is geen groot feest maarz anywayz).
Nu mogen wij van onze systeem beheerder op school via het netwerk het internet op en we mogen van hem wel mp3's downloaden. Van zouden we wel kazaa, winmx of andere proggie's mogen gebruiken om te downen. Maar de proxy van de school staat op de proxy van Kennisnet.nl. En die heeft alleen poort 80 en 8080 open staan. Oftewel, er wordt geïnternet met 70 Kbytes per sec. maar alleen vanaf HTTP-servers. En ik kan op de 1e proxy (die van de school) socks wel aanzetten maar op de 2e van kennisnet niet, probleempje.

Weet iemand hier hoe ik er omheen, doorheen of erlangs kan gaan?

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Als je thuis een redelijke verbinding heb ga je gewoon thuis je servertje draaien. Verbind je van school naar je eigen PC en laat die het signaal doorsturen.
(soort van tunneling)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dat hadden wij ook al bedacht....
Maar we zouden graag een andere oplossing vinden, want deze kost veel tijd...
Of weet iemand toevallig een handig tunnelprogramma???

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
probleem met tunnelprogrammas dat het download maar langzaam gaat en dus een eigen server op je PC thuis een beter alternatief is.