Panaflow 120mm ...maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb twee Panaflow fans van 120mm in gedachten voor mijn Black Ice radiator.

Het zijn de volgende fans:
- FBA12G12L1A; 68,9 cfm 30,0 dBa
- FBA12G12M1A; 86,5 cfm 35,5 dBa

De ....L1A versie produceert dus maar 30,0 dBa t.o.v. de ....M1A versie die 35,5 dBa produceert.

Is de L1A versie voldoende om mijn radiator te voorzien van koele lucht? Of moet ik toch de andere nemen die ongeveer 5 dBa meer presteert? Ik weet namelijk niet of het veel uitmaakt qua geluid.

Ik kan deze fans bestellen bij www.caseetc.com maar weet iemand waar ik deze fans in NL kan bestellen?

Mzzl.

:)
;)
:P

Apple | Marantz | B&W

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

als je gaat bestellen bij die www.caseetc.com laat me het dan weten, ik heb namelijk zelf geen creditcard en maak ik het geld wel over naar jou, als jij dat goed vindt?

39

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024
als je gaat bestellen bij die www.caseetc.com laat me het dan weten, ik heb namelijk zelf geen creditcard en maak ik het geld wel over naar jou, als jij dat goed vindt?
Ligt er maar net aan wat je wilt bestellen. Laat het even weten.

:Y)

Apple | Marantz | B&W

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op maandag 24 september 2001 19:16 schreef massari het volgende:

De ....L1A versie produceert dus maar 30,0 dBa t.o.v. de ....M1A versie die 35,5 dBa produceert.

Is de L1A versie voldoende om mijn radiator te voorzien van koele lucht? Of moet ik toch de andere nemen die ongeveer 5 dBa meer presteert? Ik weet namelijk niet of het veel uitmaakt qua geluid.

Ik kan deze fans bestellen bij www.caseetc.com maar weet iemand waar ik deze fans in NL kan bestellen?

Mzzl.

;)
ik heb zelf de M... omdat de L destijds niet te krijgen was.. die draait nu dus wel ff op 7 volt omdat ie anders een klere herrie maakt :( ben wel nog ff op zoek naar manieren om het ding trillingsvrij te bevestigen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

'k vind die 35 dB(A) niet echt veel. ff schemaatje opgezocht met aantallen db's ter vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/db.jpg

35 dB is vergelijkbaar met een Bibliotheek. En 65 dB vergelijkbaar met het geluid in een kantoor.
Op diezelfde pagina staat dat je met 35dB(A) een hoge mate van concentratie hebt :)

Bron: Arbo informatieblad AI7 pagina 18 :)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:18

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Plaats maar eens een bibliotheek in je kamer, dan merk je pas wat een kolere herrie 35dBa is >:)

Specs

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
[psst]
Panaflo (-w)
[/psst]

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik denk dat er een leeszaal met die bibliotheek word bedoelt en daar kun je goed slapen :). En volgens mij is per dB een verdubbeling van het geluid.

Ik heb nog een .pdf bestand over die panaflows. Die kun je downen in de trhread van de bestelling van de panaflows bij lampje: peiling interrese fans >>ofzo.

Moet je hem maar meteen mailen over de fans die misschien overblijven of je die misschien kunt krijgen. 25 piek voor een 120mm panaflow.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Op woensdag 26 september 2001 16:45 schreef roedie het volgende:
Ik denk dat er een leeszaal met die bibliotheek word bedoelt en daar kun je goed slapen :). En volgens mij is per dB een verdubbeling van het geluid.
Nee per 3dB.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 24 september 2001 19:16 schreef massari het volgende:

Mzzl.

;)
1. Start een inkoop-actie
2. Neem de sterkste, en bouw er een baybus aan...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1