waar condensator te koop voor abit be6

Pagina: 1
Acties:

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
Nu wil ik die condensators vervangen van een be6 2.
Vele posts gezien over bp6 en andere abit borden maar in de search niet kunnen vinden waar ik deze kan kopen.

Conrad heeft ze niet en lokale elektronica boer ook niet.

Weet er iemand waar ik 10v 1500uF condensators kan kopen?

alvast bedankt

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Lijkt me sterk dat die dingen gaan werken als je ze zelf even op je mobo gaat solderen.

Als je ze ergens kan krijgen dan is dat waarschijnlijk bij een electronica-vakhandel

• ikke_
Ik ben volgens mij niet de eerste die op zijn bord soldeert.

Maar het MB is nu toch dood dus kan het altijd proberen anders moet ik 'm weggooien, een koe is toch altijd welkom voor DPC.

Verwijderd

Het is niet echt een veelgebruikte methode, dus ik betwijfel of het werkt, maar je hebt idd niets te verliezen, dus ik zou het ook maar proberen.
Ik zou bij de onderdelenwinkel gaan kijken, of misschien even bij een universiteit of hogeschool vragen of je er eentje mag 'lenen'.

• ikke_
Omdat niemand een zinnig antwoord geeft, geef ik zelf maar een antwoord.
Misschien heeft iemand er later nog iets aan:
Condensator 1500 uF / 10 V Rubycon h=23mm d=10mm stk=5mm fl. 6,90

De prijs is een stuksprijs inclusief 19% BTW, exclusief verzendkosten. De eenvoudigste en goedkoopste weg om dit component te leveren is versturen na vooruitbetaling van fl. 6,90 en fl. 3,50 verzendkosten op rekening 57.49.91.689 t.n.v. Nieuwerth elektronica, te Rotterdam.

Vertrouwende u hiermee te hebben geïnformeerd verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

J.G. Nieuwerth
Nieuwerth elektronica

e-mail: info@nieuwerth.nl
url: www.nieuwerth.nl
Is fl 6,70 niet een beetje duur voor een condensator???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Hmm.. 1500uF moeten ze volgens mij toch wel bij zo ongeveer elke elektroboer hebben..

Maar als ze geen 10v uitvoering hebben, kun je ook gewoon de 16v of de 25v versie pakken.. Dat maakt geen verschil..

En anders kun je nog 1 van 500u en een van 1000u parallel schakelen.. dan heb je ook een elco van 1500u..
Pagina: 1