Toon posts:

Vaag probleem met booten van windows cd's.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al heel lang problemen met het booten van windows cd's als ik die ga installeren. De cd's zijn normaal bootable, maar daarvoor mag ik mijn brander gebruike i.p.v. mijn cd/dvd-rom speler en daar ben ik het zat van. :(

Heeft er iemand hier een oplossig voor, want ik heb al geprobeerd met mijn oude cd-rom speler (daar had ik het ook last van) om de kabels te verwisselen en de Jumpers te verzetten, maar het heeft metelkaar niets geholpen. En ik neem aan dat het ook via mijn cd/dvd-rom kan? :?

Alvast bedankt voor de reacties. *D

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:36
Sommige moederborden kijken alleen naar de cd/dvd speler die op master staat. Staat je cd-recorder misschien op master?
Zet hem dan eens op slave en zet je cd/dvd speler eens op master.

Misschien heb je dit al gedaan, maar ik weet niet wat je preciest bedoeld met "ik heb al wat jumpers verzet".

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nog een keer proberen, als ik weer hetzelfde effect krijg dan weet ik het ook niet meer :?

Want volgens mij heb ik dat al eens een keer gedaan.
Maargoed een 2de keer kan geen kwaad natuurlijk :D

Verwijderd

Ooit een DOS-boot-floppy gemaakt???

Daarmee kun je ook van CD-booten.

Verwijderd

Staat je bios op autodetect, of heb je daar een cdrom device opgegeven?? Als je cdrom/dvdrom speler primairy staat, dan moet je dat ook eens op een cdrom device in je bios (mits je bios dit toelaat) zetten.