[CM] HDD Vu Meter

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Heeft iemand hier zon ding gebouwd ? Ik heb wel schema's enzo alleen een paar dingen in die schema's zijn niet echt duidelijk. Hierbij wordt de lm3914 gebruikt. Kan iemand me helpen hiermee :?

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

Je zoekactie naar 'hdd vu meter' leverde 26 resultaten op. Resultaten 1 - 26.

Probeer het eens, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. :P

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• DeVoTioN
Doh ik heb die schema's uit de search alleen er zijn 3 verschillende schema's en ze verschillen van elkaar. Welk schema is juist :?

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:49 schreef DeVoTioN het volgende:
Doh ik heb die schema's uit de search alleen er zijn 3 verschillende schema's en ze verschillen van elkaar. Welk schema is juist :?
maakt geen reet uit werken allemaal

• DeVoTioN
Op maandag 24 september 2001 20:00 schreef TriLithium het volgende:
deze
Dit is wel een duidelijk schema :) Dan heb ik nog 2 vraagjes hierover aangezien ik al die symbole niet goed ken.

Welke kant van de led moet op de ic ?
Van de C1 welke kant is daarvan de plus en min ?

De rest snap ik allemaal wel :9

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
probeer gewoon uit zou ik zeggen, kan niks kapot gaan. (je krijgt geen garantie natuurlijk).

Met een optocoupler? lijkt mij niet zo nauwkeurig?

Verwijderd

Lijkt mij dat de C1 de min aan de kant van de GND heeft. Dacht dat het dikke streepje ook de '-' voorstelde.

Voor de led geldt dat de plus aan de kant van het driehoekje moet staan. Voor de
praktijk is er de regel van KNAP: Kleine pootje Negatief, Andere pootje Positief. (Komt ook van Kathode Neg., Anode Pos.) :)

Roedie: Ik zie geen optocoupler!? :?

• DeVoTioN
Optocoupler is dat ding aan het begin U1 dus.

Verwijderd

Klopt. :D

• roedie
Die LED met (foto)Transistor, lijkt mij een optocoupler
Links in het midden U1 cny 17-3

• roedie
Deed ik zo lang erover om dat te typen, ik ga naar bedje mensen, het is hier kermis :).

Verwijderd

wow ik snap dat schema echt nie !!

Ik heb al meerdere gezien en gemaakt maar deze is :? :? voor mij

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Met een optocoupler? lijkt mij niet zo nauwkeurig?
hoe nauwkeurig wil je ehm, het gaat toch om het effect en met die potmeters kan je dat heel leuk doen hoor, geen probleem.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Yah ik baal nog steeds als een stekker dat ik geen soldeertalent ben. Ik wil ook wel graag zo'n ding maar mijn (megagrote)soldeerbout is daar niet geschikt voor. Ik weet niet of iemand hem voor mij zou willen maken en hem op zou willen sturen?, ik betaal natuurlijk de kosten en werkloon maar ik kan het gewoon zelf niet... :(
Thx alvast :)

I see dead pixels...

• DeVoTioN
Ik heb het geprobeerd on zon universeel printplaatje maar dat werkt dus voor geen meter met mn soldeer bout |:( Morgen maar ff zonder printplaat probere.

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05
Yah ik baal nog steeds als een stekker dat ik geen soldeertalent ben. Ik wil ook wel graag zo'n ding maar mijn (megagrote)soldeerbout is daar niet geschikt voor. Ik weet niet of iemand hem voor mij zou willen maken en hem op zou willen sturen?, ik betaal natuurlijk de kosten en werkloon maar ik kan het gewoon zelf niet...
Thx alvast
als je niet zo'n haast hebt wil ik het wel voor je doen..

maar reken er dan wel op dat het een weekje ofzo gaat duren...

(voor mail zie sig)

Verwijderd

##$%^%%^&*^%$% die van mij doet het weer niet :( 2 de poging nu al weer) dat ding op een expirimenteer printje is meeega gevoelig, als ik met mijn hand al bij de schakeling kom slaat ie helemaal uit......en....als ik pen 9 aan + leg blijven alle leds branden en gebeurt er niks.....

als ik een spanningkje aan pen 5 leg doet ie geen barst, ik snap er niks van, keertje naar een electronica mannetje naar laten kijken denk ik.

klopt het dat led 1 (of is het led 10) aan gaat als er spanning op de schakeling wordt gezet ?

• DeVoTioN
Hehe das al meer dan die van mij :9 Mijne deed gewoon helemaal niks, zal hem vandaag ff opnieuw in elkaar zetten met da schema van een paar posts terug.

• DeVoTioN
Eindelijk hij werkt ! :) 3 maal is scheepsrecht hehe. Alleen me leds zitten nog verkeerd om |:( Zal wel wat pics posten als ik hem in me pc heb gebouwd.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
http://home.quicknet.nl/qn/prive/larry/hd-uvled/

mijn ding ;) op expirmenteer print

Verwijderd

Ik ben nog steeds op zoek naar zo'n ding met meer dan 10 leds... Ben er nog niet helemaal uit hoe ik die IC's aan elkaar moet knopen (maar dat komt meer door tijdgebrek)
Als iemand dit al voor elkaar heeft dan hoor ik het graag

Verwijderd

ik kick maar weer ff een ouwe topic omhoog... :P

maar eh kan ik die VU - METER ook parallel schakelen aan m'n hdd led zodat die het ook nog steeds doet?

of krijgt de VU meter dan te weinig input signaal?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 12:37 schreef Brainpiggy het volgende:
ik kick maar weer ff een ouwe topic omhoog... :P

maar eh kan ik die VU - METER ook parallel schakelen aan m'n hdd led zodat die het ook nog steeds doet?

of krijgt de VU meter dan te weinig input signaal?
Dit kan problemen geven. oa. dat de LED in de optocoupler, jou hdd led of beide niet meer oplichten.

Wat je wel kan doen is aan pen 4 van de optocoupler (U1) een weerstandje van 10k hangen. Andere kant van die weerstand naar de basis van een BC547 transistor en vervolgens die transistor in serie zetten met een 470 Ohm weerstand en je HDD led. vervolgens die serieschakeling tussen 5 v en 0 v hangen.

edit:

Creatief met paint... :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EPSAEODDHHE

Pagina: 1