OK, Dolby 5.1 welke versterker.

Pagina: 1
Acties:

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57
OK voordat iedereen gaat zitten roepen dat ik de search moet gebruiken wil ik even mijn punt duidelijk maken.

1 ik heb de "voor dat je een nieuw topic opent" al gelezen.
2 ik heb de search gebruikt maar kan daarin niet duidelijk vinden wat ik zoek (of ik zoek fout :) )

Het probleem:
Ik heb een lenco 02(A) DVD speler met een dolby optie. Die optie wil ik gebruiken. Ik heb gekeken achter op de DVD en er zitten 8 tulp poorten op, (2 "front", 2 surround, 1 subwoofer, 1 coaxial en 1 video-out). Verder zit er nog een s-video poort op en een optische uitgang (en een scart natuurlijk maar dat is logisch). Nu heb ik wat info gevraagd bij de harense smid en blijkt dat er waarschijnlijk een interne DD decoder op zit. Waardoor ik dus alleen nog maar een versterker voor dolby moet hebben (die dus niet zelf de dolby uitrekent). Nou zegt de verkoper dat me dat dus een 500 gulden zal gaan besparen op een hele set. Dus ik vraag van het totaal, nou zo'n 6000 piek zegt ie. OK ik krijg een lichte hart aanval en denk van goh das wel erg veel. Nou heb ik gekeken (samen met die verkoper) naar een aantal versterkers. Een aantal daarvan hebben dus netjes er op staan 6CH output en een X aantal Watts. Dus kijk ik naar de prijs en denk ik van he die versterker kost een ruime 1000 gulden en heeft een Dolby Digital decoder er opzitten. Nu vraag ik me af of ik die nog wel zo serieus nodig heb omdat hij zegt dat er dus al op die dvd speler zo'n decoder zit. Maar meer eigenlijk of ik dus eigenlijk wel kan vertrouwen wat hij zegt.

Ik vind 1000 gulden voor een versterker niet duur maar als ik in totaal zo'n 6000 gulden moet betalen voor een setje met magere kwaliteit in zijn woorden dan denk ik toch even dat dat een beetje te duur is.

Ik heb even zitten zoeken en de merken die hij aanbood (yamaha en technics) waren de goedkoopste maar wel de beste kwaliteit (zijn woorden: zij investeren niet in reclame maar aan kwaliteit). Nu vind ik dat nog wel een beetje aannemelijk. Helaas heb ik nu wel het probleem dat ik overal merken e.d. zie voorbij fietsen maar nergens de kwaliteit kan horen. In de winkel zelf kon hij het laten horen welke versterker goed was en welke niet....

Nu heb ik dus eignelijk de vraag, welke versterker zou ik kunnen kopen voor een beetje redelijke kwaliteit zonder een 6000 piek kwijt te zijn voor alleen de versterker (boxen komen later nog als ik eerst maar een goede versterker heb). En is het logisch om een versterker te kopen die de optische poort gebruikt (om zo zelf het geluid te decoderen) of om er 1 te pakken die wat meer passief is en op de 6 tulp poorten komt te zitten.

[edit]
Ik zeg 8 tulp poorten moet ik ze natuurlijk ook wel allemaal opschrijven: er zit ook nog een center poort bij |:(

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik zou de interne decoder van je dvd omzeilen en gebruik maken van de decoder van je receiver/versterker. Die zijn in het algemeen beter.

ik zou een Yamaha rx v620 kopen, (dan kan je mogt je dat willen alsnog de 6 kanaals ingang gebruiken). Dan ben je 1250,- kwijt (bij stassen). En hij wordt waanzinnig getest.

Dan heb je nog geld over voor goeie speakers.

Ik snap alleen niet hoeveel je nou wil uitgeven voor je versterker..

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Felicia
Op maandag 24 september 2001 19:05 schreef GeJe het volgende:
Ik zou de interne decoder van je dvd omzeilen en gebruik maken van de decoder van je receiver/versterker. Die zijn in het algemeen beter.

ik zou een Yamaha rx v620 kopen, (dan kan je mogt je dat willen alsnog de 6 kanaals ingang gebruiken). Dan ben je 1250,- kwijt (bij stassen). En hij wordt waanzinnig getest.

Dan heb je nog geld over voor goeie speakers.

Ik snap alleen niet hoeveel je nou wil uitgeven voor je versterker..
Hoeveel geld ik wil uitgeven: maakt me niet zoveel uit. Geld overhouden voor boxen is ook niet belangrijk want ik heb hier nog 8 boxen staan van zeer goede kwaliteit en ik heb vast nog wel een subwoofer. Het gaat er mij meer om dat ik juist nu een keuze kan maken voor een versterker en dan later nog een set boxen kan kopen speciaal voor dolby surround. En hoeveel dat gaat kosten weet ik nog niet maar ik gok ergens op een uiteindelijke prijs van zo'n 20.000 piek.

Wat betreft die interne decoder. Is die nou goed genoeg om echte kwaliteit te leveren of is dat meer voor de goedkope freaks.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

No offense, maar als je zo'n mooi systeem gaat samenstellen wat 20k gaat kosten doe dan eerst die lenco weg en koop een echt goede dvd-speler. Want die past er dan echt niet bij. In dit geval is een interne decoder van de versterker veel beter.

ik kan je niet echt adviseren voor een dd versterker van 6k. What HIFI raad Yamaha DSP-AX1 aan of de Denon AVC-A1SE.

Ik hoop dat je daar wat aan heb.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Felicia
Op maandag 24 september 2001 19:25 schreef GeJe het volgende:
No offense, maar als je zo'n mooi systeem gaat samenstellen wat 20k gaat kosten doe dan eerst die lenco weg en koop een echt goede dvd-speler. Want die past er dan echt niet bij. In dit geval is een interne decoder van de versterker veel beter.

ik kan je niet echt adviseren voor een dd versterker van 6k. What HIFI raad Yamaha DSP-AX1 aan of de Denon AVC-A1SE.

Ik hoop dat je daar wat aan heb.
None taken, maar ik moet toch ergens mee beginnen. De DVD was lekker goedkoop en mooi om mee te beginnen. Uiteindelijk hoop ik er een philips neer te kunnen zetten (die kan ik namelijk goedkoper krijgen als andere merken). Maar inderdaad bedankt voor de info, en ik ga kijken wat ik er mee kan doen :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Nou, ten eerste : heb je duidelijk gemaakt dat je zelf denkt dat het goedkoper kan ? Zo ja, en zei hij nee ? Wegzwezen daar, want dan word je getild :D

Wat Technics betreft kan ik niet weg van zijn.

Yamaha is niet het enigste goede goedkopere merk. Je hebt ook nog Denon en Onkyo.

Verder raad ik je aan om de interne 5.1 decoder van je dvd speler niet te gebruiken. No offence, maar Lenco is nou niet bepaald een goed merk op audiogebied. Kan je beter een meiertje of 2 a 3 meer neerleggen voor een versterker met 5.1 decoder.

En 500 piek besparen ??? MY ASS :D Hoogstens 300 piek.

Wat wil je eigenlijk ? Een receiver of een versterker ? Receiver is een versterker met ingebouwde tuner.

6000 piek.....ik zou het er zelf ook voor over hebben....maar om eerlijk te zijn zou ik met dat geld ook een nieuwe dvd kopen van Pioneer ofzo voor 6oo a 700 piek.

ff opsommen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Receiver/Amp     1200
DVD          700+
--------------------------
             1900

6000
             1900-
--------------------------
             4100

Je hebt dus nog 4100 piek over voor speakers en bekabeling. Wat zeg je ?!?! 4100 piek ? Kan je eigenlijk ook nog wel een paar 100 piek investeren in een betere versterker, een versterker van rond de 1500 piek.
Deze bijvoorbeeld :

Yamaha RX-V795 ( heb ik *D )

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/gif/v795a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/gif/v795a_1.jpg

Dan hou je nog 3800 piek over voor speakers. Voorbeeldje :

Front : Mission M74

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m74sml.jpg

Enclosure : Type 2-Way Reflex Loaded
Frequency Response : ± 3 dB 44Hz to 20kHz
Sensitivity : SPL/m/2.83V 91 dB
Cross-Over Frequency : 2.9 kHz
Effective Volume : 40.5 Litres
Nominal Impedance : 8 Ohm compatible (min. 4.8 Ohms)
Recommended amplifier power : 25 - 150 W/Ch
Cabinet Dimensions (HxWxD) : 950 x 200 x 325 (mm)
Finish : Beech and Graphite Black

Center : Mission M7C1

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m7csml.jpg

Enclosure Type : 2-Way Reflex Loaded
Frequency Response : ± 3 dB 75Hz to 20kHz
Sensitivity : SPL/m/2.83V 87 dB
Cross-Over Frequency : 2.8 kHz
Effective Volume : 5 Litres
Nominal Impedance : 8 Ohm compatible (min. 6.4 Ohms)
Recommended amplifier power : 25 - 100 W/Ch
Cabinet Dimensions (HxWxD) : 135 x 500 x 125 (mm)
Finish : Black

Rear : Mission M7ds

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m7dssml.jpg

Enclosure Type : 2-Way Reflex Loaded
Frequency Response : ± 3 dB 75Hz to 20kHz
Sensitivity : SPL/m/2.83V 89 dB
Cross-Over Frequency : 2.8 kHz
Effective Volume : 4.2 Litres
Nominal Impedance : 8 Ohm compatible (min. 4.2 Ohms)
Recommended amplifier : power 25 - 100 W/Ch
Cabinet Dimensions (HxWxD) : 230 x 360 x 105 (mm)
Finish : Black

En dan heb je nog wel geld over voor bekabeling, laten we ff een ruwe berekening doen, naar boven afgerond :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Receiver/Amp       1500
DVD          700
Mission M74     1100 
Mission M7C1        400
Mission M7ds        800 +
-----------------------------
               4500

En dan nog een sub, de REL Q100, kost 1500 piek.

Heb je opgelet ? Dan zie je dat je met de sub erbij geen bekabeling kan kopen. Maarrrrrrrrr......als je zoveel in 1 x koopt moet je wel korting kunnen krijgen waarvan je weer je bekabeling kan kopen :)

Natuurlijk kan je ook andere merken gebruiken, zoals Denon, Onkyo enzovoort en speaker van Tannoy, KEF enzovoort.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Nog een mooie speakerset voor 3000, als je goed zoekt voor 2700-2800 :

Kef KHT2005

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/home_theatre/single_satelite.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clust.com/images/produits/z9614.jpg

Specs

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Bij richer sounds heb je voor 569 gulden al een sherwood versterker waar je zo je 5.1 van je dvd in kan proppen.

Ik zelf gebruik ook de decoder in mijn dvd speler, en het klinkt echt supervet.

Als je daar je eigen luidsprekers op doet ben je dus al voor 570 piek klaar, en heb je relaxed geluid. Iig heel goed voor fiolms, met dolby digital.

• Felicia
Op maandag 24 september 2001 19:35 schreef JT het volgende:
Nou, ten eerste : heb je duidelijk gemaakt dat je zelf denkt dat het goedkoper kan ? Zo ja, en zei hij nee ? Wegzwezen daar, want dan word je getild :D
Kijk hier heb ik iets aan ;)
Ik had wel in de gaten dat het daar niet helemaal goed was, philips, sony en pioneer zijn goede merken.
Wat Technics betreft kan ik niet weg van zijn.

Yamaha is niet het enigste goede goedkopere merk. Je hebt ook nog Denon en Onkyo.
Hmm ok maar goedkoop is niet de bedoeling kwaliteit wel.
Verder raad ik je aan om de interne 5.1 decoder van je dvd speler niet te gebruiken. No offence, maar Lenco is nou niet bepaald een goed merk op audiogebied. Kan je beter een meiertje of 2 a 3 meer neerleggen voor een versterker met 5.1 decoder.
OK dat snap ik ja.
Wat wil je eigenlijk ? Een receiver of een versterker ? Receiver is een versterker met ingebouwde tuner.
En tuner hoef ik dus juist niet te hebben want die heb ik net 1 gekocht. Daar kan me de kwaliteit niet van schelen.
6000 piek.....ik zou het er zelf ook voor over hebben....maar om eerlijk te zijn zou ik met dat geld ook een nieuwe dvd kopen van Pioneer ofzo voor 6oo a 700 piek.
OK dat heb ik eerder gehoord maar je moet ergens mee beginnen :D

Voor de hele foto reeks met speakers:
Het zijn mooie speakers maar ik denk dat ze iets te groot zijn voor de kamer waar ze in moeten komen te staan (37 m2). Wat de totaal prijs betreft, het is iets waar ik naartoe ga werken dus niet in 1 mep alles ga kopen dus ik krijg waarschijnlijk niet veel danwel helemaal geen korting. Dus doe ik het makkelijk: beetje sparen kopen, nog meer sparen nog meer kopen :)

Voor de info, harstikke bedankt :)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 24 september 2001 19:45 schreef wauskes het volgende:

Hmm ok maar goedkoop is niet de bedoeling kwaliteit wel.
Ok, laat ik het zo zeggen : Yamaha enzo is het goedkoopste van het kwalitatief goede spul.
Het zijn mooie speakers maar ik denk dat ze iets te groot zijn voor de kamer waar ze in moeten komen te staan (37 m2).
Je bedoelt qua uiterlijk ? Of ben je bang dat het niet goed zal klinken ?
Wat de totaal prijs betreft, het is iets waar ik naartoe ga werken dus niet in 1 mep alles ga kopen dus ik krijg waarschijnlijk niet veel danwel helemaal geen korting. Dus doe ik het makkelijk: beetje sparen kopen, nog meer sparen nog meer kopen :)
Dan moet je er ongeveer 400 piek meer bijsparen als je toch besluit om bijvoorbeeld de Missions te kopen. Als je die andere kef set neemt, dan hoef je er niks bij te sparen.
Voor de info, harstikke bedankt :)
YW :)

And now gimme some modpoints >:) :D

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Waar woon je trouwens ?

Ecodan warmtepomp

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Allereerst, dumpen die zaak!
Als de verkoper je zo ontmoedigt, moet je hem 'wegdoen'!
Als je een leuke dd/dts receiver zoekt:sony str-db-940 is nu zo rond de 1400, mooie prijs. Met ingebouwde decoders en 5.1 ingang. Wanneer je dat alles wilt gaan kopen (speakers?) moet je naar een klasse zaak gaan, bijv. RAF of HOBO (www.hobo.nl) die gasten weten waar ze over lullen en zullen jouw nooit het gevoel geven dat je iets 'slechts' gekocht hebt.

Succes is een keuze

• Felicia
Je bedoelt qua uiterlijk ? Of ben je bang dat het niet goed zal klinken ?
De woonkamer kan je verven zonder kwaliteits verlies van geluid de boxen niet :D
Wat ik bedoel is dat die boxen misschien iets te sterk zijn voor zo'n ruimte.
YW
And now gimme some modpoints
Damn :D waar moek ze naartoe sturen. :)

Waarik woon is Eindhoven. Maar ik zal eens even ingaan op die info. Tis best veel dus vergt wel wat zoekwerk :)

Over een zaak zoeken waar ik zeker weet dat ik niet getild ga worden dat is moeilijker, ik ben hier niet zo goed in thuis. Ik weet veel van computers en daarom ook wel een _beetje_ van de electronica er achter alleen merken e.d. ken ik niet. Dus ik zal er van uit moeten gaan dat de verkoper het goede zegt (tot ik em eens betrap op een tegenstrijdigheid).

• JT

JT

VETAK y0

Nou, zo klasse zijn dat soort zaken nou ook alweer niet....vooral RAF....het hangt er net vanaf welke verkoper je hebt en om over de service nog maar niet te spreken. Kan je beter naar een wat kleinere lokale zaak gaan.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 24 september 2001 20:05 schreef wauskes het volgende:

[..]

De woonkamer kan je verven zonder kwaliteits verlies van geluid de boxen niet :D
Wat ik bedoel is dat die boxen misschien iets te sterk zijn voor zo'n ruimte.
Mjah....37m2.....hoeveel bij hoeveel is dat ??? 5x6 iig, en dan zijn ze echt wel goed hoor...
[..]

Damn :D waar moek ze naartoe sturen. :)
Frontpage >:)
Over een zaak zoeken waar ik zeker weet dat ik niet getild ga worden dat is moeilijker, ik ben hier niet zo goed in thuis. Ik weet veel van computers en daarom ook wel een _beetje_ van de electronica er achter alleen merken e.d. ken ik niet. Dus ik zal er van uit moeten gaan dat de verkoper het goede zegt (tot ik em eens betrap op een tegenstrijdigheid).
Sja....zoals ik al zei, een wat kleinere lokale zaak. MET luisterruimtes natuurlijk, anders hoeft het al niet meer.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1