Toon posts:

ADSL DELEN

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jaja weer een vraag over ADSL delen! Ik snap er echt geen reet meer van :'( . Heb sinds kort ADSL en wil dat dus delen met mijn lieve zusje. Beide pc's zijn uitgerust met een 100 Mbit ethernet adapter. Onze computers zijn dmv crossed cable gelinkt. Mijn PC maakt gebruik van het ADSL-modem (USB!). Kan ik niet gewoon via internet sharing (WinME) mijn zus laten internetten als ik online ben???
En zo nee, wat moet ik aanschaffen/veranderen??

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Je bent niet de enige. Om te delen zul je een programma als Sygate of winroute moeten gebruiken. Als je de search gebruikt, kom je topics tegen waarin dat heel goed staat uitgelegd. Succes!

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kunt bv Sygate gebruiken, op jouw PC als server instellen, bij jouw zus hoef je nix te doen, behalve het netwerk goed instellen (de goede workgroup, enz enz)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 18:55 schreef hillbilly20 het volgende:

Kan ik niet gewoon via internet sharing (WinME) mijn zus laten internetten als ik online ben???
En zo nee, wat moet ik aanschaffen/veranderen??
Je kan idd d.m.v. standaard Internet delen van WinMe het internet delen (lekkere zin ;))

Vul dan op je zusjes pc, gateway in (ip server) en DNS (DNS van de provider/of gewoon het ip van de server)-> (bij eigenschappen TCP/ip)

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41
hi kijk hier ff
http://www.home.zonnet.nl/Kabel-internet/

staat allees wat je moet weten om je kabel of adsl te kunnen delen

P@trick

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik nog een aanvullende vraag:
Als ik mijn UTP-kabel in mijn netwerkkaart heb zitten krijg ik geen verbinding via ADSL. (en omgekeerd) Als ik hem eruit trek, werkt het wel :?
Suggesties??

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Ik kom morgen avond wel ff langs om je te helpen..

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Use the search:
  • [search=ADSL Delen]
  • [search=Internet Sharing]
  • [search=Internet delen]
  • [search=Winroute]
  • [search=Sygate]
Bovendien wil ik je graag nog even wijzen op het stukje over topictitels uit de [topic=152460], daarin staat het volgende:
Topictitels.

Probeer in de Topictitel van het topic wat je gaat starten, je probleem/vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven !

Een topic met de naam " HELP! " is nogal nietszeggend, en mensen hebben dan geen flauw idee waar het over gaat. Tevens is het niet handig als men de search gebruikt.

Ik zal even een aantal voorbeelden geven van "foute" topictitels en de "goede" uitvoering ervan eronder.

Foute topictitels:
  • <li>[u]HELP ![/u] <li>[u]Netwerk![/u] <li>[u]vraagje....[/u] <li>[u]PROBLEEM![/u]
Goede topictitels :
  • <li>[u][W2K]Help, mijn computers zien elkaar niet![/u] <li>[u]Hoe zet ik een linux netwerk op?[/u] <li>[u]Vraagje over Subnetting...[/u] <li>[u]Hub link up/down, Hub stuk/NIC probleem?[/u]
Aan de hand van de topictitels die goed zijn, kunnen mensen met kennis van een bepaald iets ook sneller reageren, omdat ze zien waar jouw topic over gaat, in plaats van een nietszeggende topictitel die ze overslaan. Het is dus ook in je eigen voordeel.

<font color="FF0000"> Ga ook niet je topictitels volledig in CAPS doen, dat komt schreeuwerig over. </font>

Nogmaals, zie je iets wat niet mag, niet kan, of tegen de regels in is, dan kun je altijd terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/26" class="onderstreept">Stoute Usertjes</a> forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.