Wie weet er een goed boek om XML (proberen) te leren. Het liefst uitgebreid (over databases, lay-out e.d.).
Hangt ook samen met de omgeving waarin je het wilt gebruiken, algemene xml boeken zijn over algemeen nogal oppervlakkig, als ik jou was zou ik dus een wat meer specifiek boek kopen, daar heb je meestal meer aan.
Professional XML van wrox vind ik zelf wel een erg goed boek. Het is een enorme pil, maar je kan de stukken op zichzelf lezen. Vrijwel alles wordt erin behandeld: xml syntax, dtd + schema, xslt, soap enz.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Standaard wat dit betreft is het boek dat mbravenboer noemt. Omgeving-specifiek zijn ook zat boeken over, dus misschien moet je verder zoeken.
Ik zou eigenlijk Professional XML aanraden, dan heb je genoeg basis om op alle XML fronten snel uit de voeten te kunnen, vul dit dan eventueel aan met online-informatie of een toegepaster boek.
Ik zou eigenlijk Professional XML aanraden, dan heb je genoeg basis om op alle XML fronten snel uit de voeten te kunnen, vul dit dan eventueel aan met online-informatie of een toegepaster boek.
kwa XML heb ik zelf de klok horen luiden, maar weet nog niet waar de klepel hangt 
maaru, een XML pagina is toch alleen om gegevens geordend op te kunnen slaan, om die daarna weer met 1 of andere taal uit te lezen? of heb ik het verkeerd, kan iemand het even globaal uitleggen?
maaru, een XML pagina is toch alleen om gegevens geordend op te kunnen slaan, om die daarna weer met 1 of andere taal uit te lezen? of heb ik het verkeerd, kan iemand het even globaal uitleggen?
Op dinsdag 25 september 2001 01:36 schreef RRX het volgende:
kwa XML heb ik zelf de klok horen luiden, maar weet nog niet waar de klepel hangt
sorry, kep al gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/71#71
Het klopt wel ongeveer wat je zegt... Maar ik heb weinig zin om hier weer een heel verhaal over het doel van XML te gaan tikken
.
Zoek eens op "xml toekomst" oid, want er zijn in het verleden een aantal topics geweest waarin volledig de bedoeling van XML is uitgelegd
.
Zoek eens op "xml toekomst" oid, want er zijn in het verleden een aantal topics geweest waarin volledig de bedoeling van XML is uitgelegd
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Kijk eens op http://msdn.microsoft.com/xml.
Met alles wat daar staat kun je er ook redelijk uitkomen, zonder dat je een duur boek hoeft te kopen.
Met alles wat daar staat kun je er ook redelijk uitkomen, zonder dat je een duur boek hoeft te kopen.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Ook GoT kan er heel wat van 
[topic=219528/1/25]
[topic=177748/1/25]
[topic=178126/1/25]
[topic=219528/1/25]
[topic=177748/1/25]
[topic=178126/1/25]
He, bedankt voor alle reacties. Ik heb het een beetje druk met school, vandaar dat ik ook wat laat reageerde. Maar zo kan ik eerst wel even verder:).
Mzzl
Mzzl
Pagina: 1