Toon posts:

probleem met ADSl-router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net adsl geinstalleerd op een klein pc-tje (genaamd, server). Ik heb mxstream van planet internet en daar zat een alcatel modem bij. Deze heb vervolgens dircet getweakt door middel van de "speedtouch tweaking guide".
Bruring.com/adsl

ADSL komt binnen op een realtek 8029 netwerkkaart. Verder zit er ook een axis 88141 netwerk Hub. dit is een kaart met 4 UTP-uitgangen (10/100Mbit).
Dus aan de netwerk Hub zitten mijn 3 andere pc's (heb dus nog een UTP over!)

Nu is het probleem dat ik op mijn andere pc's, die op de Hub zitten aangesloten, niet kan internetten. Er is nog geen verbinding gemaakt tussen de realtek-kaart en de Axis-netwerkHub.

Weet iemand hoe ik dit kan doen doormiddel van de netwerkomgeving binnen windows????

thnx
reno

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Om een reeks poorten door te sturen is dit een heel karwei. Daarom kun je ook instellen dat al het verkeer dat binnenkomt op welke poort dan ook naar 1 computer op het LAN gestuurd moet worden. Dit doe je als volgt:
Kies Start --> Run
Typ telnet 10.0.0.138
Druk op enter en voer eventueel je wachtwoord in om in te loggen.
Typ nu NAT
Er staat nu:
NAT>
Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx het IP van de computer waarnaar je al het verkeer door wilt sturen)
defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx
save (ENTER)
Sluit de telnet-sessie
Vanaf nu wordt al het inkomende verkeer (op welke poort dan ook) vanaf internet doorgestuurd naar de computer met ip xxx.xxx.xxx.xxx.

zou dit lukken??!!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Sluit op de lege poort je modem (= nu router) aan en configureer die Axis (= netwerkkaart en hub in 1?) als die Realtek. Stel op de andere pc's het adres van de router in als gateway en het moet werken.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
kan dat met een crosscable of een normale

er zit BTW geen uplink op de HUB!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Geen uplink, dan een cross-over.

edit:

Wel jammer dat je geen losse hub hebt. Nu moet je die 'server'-pc (is ie nu niet meer) aan hebben om met de andere pc's te kunnen I-netten.

Systeem

Pagina: 1