Toon posts:

"No 80 conductor cable" fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn BIOS geeft deze fout en het heeft iets te maken met mijn nieuwe 7200rpm 20.5gb HDD. Want bij een 'oude' 5400rpm 6.4gb HDD gaf hij deze error niet. Wat kan het zijn?

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
je moet een andere flat-cabel gebruiken ,namelijk een 80 conductor cabel deze is er speciaal voor om je hd op 100 ATA te laten lopen.
Bij een 100ATA mobo wordt deze bijgelevert.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

de nieuwe schijf ondersteund het U-ATA 66 of 100 protocol, en deze heeft een 80 aderige IDE kabel nodig om goed te werken. De oude schijf had niet deze mogelijkheid, vandaar dat de IDE controller er ook geen melding van maakte. Niet echt een fout dus, meer een melding "je overdrachtssnelheid kan sneller, maar daarvoor moet je wel een andere kabel hebben". Niets om je zorgen over te maken.

Het is dus niet zo dat je VERPLICHT wordt om een andere kabel te kopen, hij zal met je huidige kabel ook goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx kwis niet wat het was
Dus ff nieuw kabeltje kopen en dan gaat mijn PC NOG sneller >:) ;)

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Snelheidswinst is niet echt spectaculair hoor. Kabel kost ongeveer 15-20 gulden bij de plaatselijke computerboer.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
het verschil tussen de 80-conductor-cabel en de "normale" kabel kun je zo zien.
de 80 conductor kabel heeft 80 aders(40aders + 40 aders voor Afscherming) de normale kabel heeft alleen 40 aders.
Dus alleen door de aders elektrisch af te schermen kan er een hogere snelheid doorgevoerd worden zonder invloeden van buitenaf.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
- Naar -> [forum=21] :).
Pagina: 1