Toon posts:

Wat voor moederbord heb ik (oude pc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die niet werkt (processor kapoet ... )
maar weet ff niet wat voor n moederbord het is...

Kan ik erachter komen met de volgende gegevens die ik van het moederbord het geplukt:

AMIBIOS 686
B253622

BXcell pc 100
met een hoop getallen

morpheus (nog steeds die oude *&$_@$ pc... maar hij zal werken :))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BXcel... EEK! Een van de PC-Chips 'proprietary' chipsets (een gerelabelde VIA of SiS geval, vermoed SiS620). Heb je waarschijnlijk ook een PC-Chips of Eaglemax mobo (toch hetzelfde).

Kutbord, weet ik bijna zeker. Toch, om meer te weten schrijf de BIOS code op die verschijnt na het opstarten en voer die dan in zo'n identifier program (UTFS voor hoe- ben vanavond te lui om het voor je op te zoeken ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Het is denk ik vrij moeilijk om je BIOS ID-string op te schrijven als je geen processor in je comp hebt :)

Het enige PC-Chips bord met een BX(133) chipset die ik kan vinden is deze:

http://www.pcchips.com.tw/images/m773mr-1.jpg

De M773. Er de specificaties zijn nog wel redelijk.

Ik denk dat je iets te weinig gegevens hebt om het merk en type te vinden. Er zijn wel van die sites waar je met de hoeveelheid sloten e.d. kan identificeren, maar die kennen vaak lang niet alle moederbord (en ik weet zo ook geen links naar die sites). Staan er geen letters op het bord wat op een typenummer lijkt?? Dat wil ook wel eens wat opleveren.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:53
Hmm.. Die bxcel was de ali aladin pro chipset..

Had je verschillende smaken in.. PC-Chips is inderdaad een van de mogelijkheden.. Heb je een slot 1 bordje? Dan is het waarschijnlijk een M726 van pc-chips, of iets in die richting..

Kijk maar eens op hun website: www.pcchips.nl en vergelijk met wat er in jouw machine zit!

't zijn niet de beste bordjes, maar met wat oudere hardware kunnen ze nog prima draaien!