Abit Siluro MX400 overclock?

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb een Abit Siluro T400 64MB.
Zit een GeForce2MX400 chip op en Tv-out.

Ik krijg hem niet overgeclocked. Ik heb al op 3dguru.com een paar tweakprogjes gehaald en een reg-file, die een xtra tabblad voor klokfrequenties toevoefd aan beeldschermeigenschappen, maar het wil niet baten.

Anyone??

Verwijderd

Heb je powerstrip al geprobeerd? Die werkt bijna altijd...

Verwijderd

Powerstrip of dat tweakprogje wat op die Abit cd staat. Die werkt ook prima, alleen kan hij niet zo ver..
Maar tot 240/210 (org. 200/166) Met een fan op de heatsink kan hij makkelijk 240 aan. Tenminste...bij een vriend van mij wel..

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:20

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Enorm off topic

Yo TheLemon,

Heb je je tv-out al goed gekregen? Ik heb nl. precies zo'n zelfde vidcard.
Bij mij wastie eerst wel goed, maar na instal van nieuwe detonator drivers krijg ik m'n tv-out niet meer goed. Beeld blijft constant te groot, en m'n muis dus volgen (pannen).
Eerst schakelde alles perfect over naar juist passend beeld op m'n teevee.

Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, tips??

XBL: theArthurrrr

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
Nog een redelijk offtopic, maar ik was benieuwd naar de resultaten van zo een siluro. Want hij kost niet veel (215 gulden ofzo?) en ik zit er zelf dus ook over te denk om zo een kaartje te kopen. Werkt het een beetje of is het bagger?

Flickr PSN ID= cheironnl

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik heb de TV-out nog niet geprobeerd met de nieuwe Detonator drivers, maar ik heb nog wel dezelfde opties in m'n eigenschappen schermpje. Met de Abit drivers deed 'ie het wel prima. Ik had jouw probleem (beeld te groot voor TV) ook toen ik resolutie hoger dan 800x600 instelde. Meer dan 800x600 ondersteunt deze TV-out gewoon niet, als je hem hoger zet, maakt 'ie gewoon je desktop groter dan je scherm.

En over mijn ervaringen met deze kaart: ik vind hem prima werken. 3DMark2000 score 5300 (default benchmark) met ondergenoemde specs. Vergelijken kan ik hem alleen met m'n vorige kaartje een RivaTNT 16MB en deze is dus wel veel sneller. Voor betere vergelijkingen moet je even aan andre Abit-bezitters vragen.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Trouwens Nostra,

Powerstrip werkt idd, maar hoe weet ik tot hoever ik veilig kan gaan, zit nl. geen temp. sensor op? Loopt 'ie gewoon vast als 'ie te hard gaat of vermoord ik hem meteen?

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:04 schreef TheLemon het volgende:
Trouwens Nostra,

Powerstrip werkt idd, maar hoe weet ik tot hoever ik veilig kan gaan, zit nl. geen temp. sensor op? Loopt 'ie gewoon vast als 'ie te hard gaat of vermoord ik hem meteen?
Gewoon elke keer kleine stapjes verhogen als zodra er artifacts verschijnen zit je aan zijn top. :)
Pagina: 1