Ik heb een Pioneer SA760 versterker waar ik 3 speakers aan heb hangen: een subwoofer van 1500watt en 2 mid/hightone speakers van 150watt per stuk. Alleen klinkt de rechter speaker van 150watt heel dof met gekraak er tussendoor. Dit ligt niet aan de speaker want ik heb inmiddels 4 verschillende speakers eraan gehangen en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Wil dit zeggen dat het rechter outputkanaal van me versterker kapot is?
Er is in ieder geval iets mee mis ja... Zit er een speakerbeveiliging in (relais)? Dan kan het daar evt aan liggen. Anders zit er iets mis in de schakeling....
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Die zit er volgens mij wel in ja, want als de draden van me speakers kortsluiting maken, gaat me versterker klikken en word het geluid onderbroken.Op maandag 24 september 2001 17:06 schreef JvdBosch het volgende:
Er is in ieder geval iets mee mis ja... Zit er een speakerbeveiliging in (relais)? Dan kan het daar evt aan liggen. Anders zit er iets mis in de schakeling....
Het komt bij oudere versterkers wel eens voor dat het relais vies is en daarom geen goede verbinding meer tot stand komt. Als je hem dan hard zet wil het nog wel eens goed klinken (soort van vonkdoorslag).
Maar ik denk dat dit een vrij recente versterker is, toch?
Nou echt nieuw is hij niet, ik heb hem van een discotheekje overgekocht. Ennehm, heb hem net ff voluit gegooit, heeft geen effect gehad. Alleen een boze buurman aan de deurOp maandag 24 september 2001 17:14 schreef JvdBosch het volgende:
Het komt bij oudere versterkers wel eens voor dat het relais vies is en daarom geen goede verbinding meer tot stand komt. Als je hem dan hard zet wil het nog wel eens goed klinken (soort van vonkdoorslag).
Discotheekje....
Ik denk dat er toch dan wat meer aan de hand is. je zou hem eens kunnen laten nakijken bij iemand die er meer verstand van heeft. Als je geen kennis van versterkers hebt kun je er namelijk zelf niets aan doen...
Ik denk dat er toch dan wat meer aan de hand is. je zou hem eens kunnen laten nakijken bij iemand die er meer verstand van heeft. Als je geen kennis van versterkers hebt kun je er namelijk zelf niets aan doen...
Dat gaan me dan dus weer veel geld kosten ben ik bang, want dan moet ik hem dus naar een electronica-dinges brengen omdat ik niemand ken die er verstand van heeftOp maandag 24 september 2001 17:22 schreef JvdBosch het volgende:
Discotheekje....![]()
edit:
typo
typo
Woon je in het zuiden?
nope, Zwolle...Op maandag 24 september 2001 22:41 schreef JvdBosch het volgende:
Woon je in het zuiden?
Pagina: 1