• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Mijn vraag is zie titel, of zijn er andere vernuftige compressie technieken. En als MP3 niet standaard word heb dan dan nut om zo'n speler te kopen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

mpr is al vrij standaard.

Mp3Pro is er ook al, alleen dat schijnt nog niet optimaal te zijn

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

nee, het wordt steeds kleiner, mooier, sneller, beter, goedkoper.

Dus da's duidelijk he.... NEE!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ja hehe dat begrijp ik ook wel dat het steeds kleiner en beter wordt, maar we kunnen nie voor elk format een andere speler gaan bouwen, neem ik aan? Ben je nog voorbereid op de future met zo'n speler. Laat ik het stellen kan ik er de komende tijd mee verder.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Mag ik vragen wat het verschil is tussen dit topic en je vorige?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Jaja ik weet het, het is |:(
Maar ik wou graag ff snel wat dingen weten over mp3spelers.
Zit te twijfelen tussen een MD en Mp3speler. Ik wil gewoon zekerheid, ik denk er komen gasten met goeie argumenten.
Oja op mijn vorige topic werd weinig gereageerd ;(

• MRic3
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 24 september 2001 17:41 schreef Niels99 het volgende:
Ja hehe dat begrijp ik ook wel dat het steeds kleiner en beter wordt, maar we kunnen nie voor elk format een andere speler gaan bouwen, neem ik aan? Ben je nog voorbereid op de future met zo'n speler. Laat ik het stellen kan ik er de komende tijd mee verder.
ja, je kan er mee verder. Maar koop dan een DVD speler/recorder/mp3/video enz. enz. enz. dan
kan je nog verder verder :? :? :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 18:24 schreef MRic3 het volgende:

[..]

ja, je kan er mee verder. Maar koop dan een DVD speler/recorder/mp3/video enz. enz. enz. dan
kan je nog verder verder :? :? :?
Whoo heeee heb je die ook al in pocket formaat.
Sorry misschien nie duidelijk, ik bedoel een portable mp3speler :)

• rb338
  • Laatst online: 04-03 19:38
Er zijn genoeg portable mp3-spelers die je kan flashen. Die kan je dus gewoon updaten voor bijv. mp3pro.

Zoek er zo eentje zou ik zeggen :)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Op maandag 24 september 2001 18:22 schreef Niels99 het volgende:
Jaja ik weet het, het is |:(
Maar ik wou graag ff snel wat dingen weten over mp3spelers.
Zit te twijfelen tussen een MD en Mp3speler. Ik wil gewoon zekerheid, ik denk er komen gasten met goeie argumenten.
Oja op mijn vorige topic werd weinig gereageerd ;(
als je twijfelt tussen een md en een mp3 speler:
mijn keuze:
MD
omdat:
- ik heb geen lange schokbestendingheid nodig (40 sec is voor mij lang zat
- Ik veel liedjes wil luisteren en dus of veel liedjes wil kunnen opslaan... en dus is het wisselen van schijfjes gemakkelijk

tegenargument:
- de md opnemen is in tegenstelling tot mp3 natuurlijk veel gemakkelijker...
- wil je het klein dan is een "md player" (geen recorder) het beste, maar je heb wel weer een losse recorder nodig...
Het ligt vooral aan jou eisen/ voorkeuren

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou voor de MD speler gaan.

Waarom?

Je kan veeel meer muziek meenemen. Kijk, vergelijk en huiver :

80 minuten MD-muziek = 5 gulden
80 minuten MP3 muziek = toch al gauw met 2 nullen.

Het enige waar je serieus over na zou kunnnen denken is een mp3 jukebox. Met een HD, daar kan lekker veel op :)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ja die opneemtijd van een MD is best lang.
Maar als ik een mp3speler bekijk dan zie daar ook voordelen in. 1ste het geheugen ken je wissen en constant je favo muziek er opzetten. En voor 500 piek heb zo,n ding met 32 en 64mb kaartjes dus toch 1,5 uur muziek. en afentoe zo'n geheugenkaart kopen. Misschien ook wel duur maarja je kan wissen tot je erbij neervalt.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
kijk gebruik je heb voor je dagelijkse trip naar school of naar werk dan is het natuurlijk geen problemo... de vakantie zonder laptop (zonder usb)is een heel ander verhaal
ik denk dat 'easyness' van de mp3 speler hem ook zo popi maakt... en dat ding van sony (loop hier ook een tropic over) is prachtig... terwijl echt wrede MD best 'hard-to-find' zijn...
Maar mijn mening is: Een MD is echt het beste (voor mijn geval zeker)

PS: ik zie dat de MD's toch een grotere 'populatie' hebben dan de MP3 dingetjes

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:19

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

"stilstand is achteruitgang"

volgens mij is dit een kort maar krachtig antwoord
:)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ja dat merk ik, van die populatie van MD's :)
Er is nog geen reactie van iemand die blij is met zijn Mp3speler.

Verwijderd

voor 306 heb je een Napa MCD-380

8 cm cd'tjes voor 1,30 ps of CD-RW's erin...

is snelopnemen + goedkope informatiedragers (200 mb per schijfje)

speelt 7 uur af op 2 oplaadbare AAA NiMH batterijen

voor meer info:

MCD-380

/me zit nou te wachten op dat ding, ze hadden ff wat probs in hongkong na dat gedoe in amerika (vliegtuigen controleren etc....

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Ik heb geen MP3speler :) Maar die komt nog wel een keer :) Alleen ben ik er nog niet helemaal uit of ik een speler met geheugen wil (maar dan toch minstens 128 MB) of een 8cm MP3-CD speler, maar dan wel een mooie kleine en die zijn er nu nog niet. De Napa ondersteunt geen VBR en dat wil ik gewoon. Ook de Creative Nomad IIc heeft daar last van dus ik wacht gewoon nog even, vooralsnog doet m'n walkman het ook nog goed *D

Maar ik zou in ieder geval nooit MD kopen nu. Het is redelijk duur terwijl je er weinig gemak van hebt. Opnemen is duurt simpelweg te lang IMHO. Het is verder wel mooi klein, maar voor een MD die ook kan opnemen betaal je ook al gauw 500 en een echt mooie Sony dan zit je al zo op de prijs van een MP3 speler... Maarja, tis jouw keuze :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ik ben ook nie zo kapot van een MD, ook prijzig ja en die opneemtijd. Een Mp3speler lijkt mij veel handiger met die smartmedia kaartjes je kan wissen en verwisselen lijkt mij makkelijker, of heb ik het verkeerd.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 19:12 schreef Gugger het volgende:
Ik heb geen MP3speler :) Maar die komt nog wel een keer :) Alleen ben ik er nog niet helemaal uit of ik een speler met geheugen wil (maar dan toch minstens 128 MB) of een 8cm MP3-CD speler, maar dan wel een mooie kleine en die zijn er nu nog niet. De Napa ondersteunt geen VBR en dat wil ik gewoon. Ook de Creative Nomad IIc heeft daar last van dus ik wacht gewoon nog even, vooralsnog doet m'n walkman het ook nog goed *D

Maar ik zou in ieder geval nooit MD kopen nu. Het is redelijk duur terwijl je er weinig gemak van hebt. Opnemen is duurt simpelweg te lang IMHO. Het is verder wel mooi klein, maar voor een MD die ook kan opnemen betaal je ook al gauw 500 en een echt mooie Sony dan zit je al zo op de prijs van een MP3 speler... Maarja, tis jouw keuze :)
Wat is dat dan met VBR ofzoiets, ik las dat nog ergens.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Op maandag 24 september 2001 19:02 schreef Niels99 het volgende:
Ja dat merk ik, van die populatie van MD's :)
Er is nog geen reactie van iemand die blij is met zijn Mp3speler.
Nou laat mij dan maar beginnen, ik ben zo blij met mijn MP3 speler dat ik mijn MD recorder heb weggegeven aan mijn zus, en ik zou hem voor geen goud weg willen doen. Vooral van dat opnemen van die minidiscjes (ik had er een 30 of zo) kreeg ik de kriebels van. Dat duurde een eeuwigheid. Vandaar dat ik nu een MP3 speler heb, en ik hoef ook niet alle namen op minidiscs te zetten, ID3 rules ! Als ik alle muziek die nu op mijn MP3 speler zit mee moeten nemen op MD, had ik nu een rugzak vol met die schijfjes. Als ik MP3 zat wordt, dan kan ik gewoon verdergaan met WMA, die ondersteund mijn speler ook.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Welke speler heb je dan, en wat geheugenkaartjes heb jij dan.

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Wie zei hier wat over geheugenkaartjes ? 20 GB harde schijf genoeg? een Creative DAP Jukebox (zie je andere topic). Voor mij zijn die MP3 spelers met geheugekaartjes waardeloos. Ik heb er een gehad, met 64 MB intern en Smartmedia slot, en het heeft 3 dagen geduurd voor ik em terugbracht en een Jukebox heb gehaald. Het formaat waarmee die speler zijn MP3's op de smartmedia's zet, kan ik niet lezen met een USB Smartmedia lezer. Zuigt dus enorm. Ik had trouwens een Jazpiper MP3-speler. Niet doen dus.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dus je moet zo'n speler opladen met van die smartmedia kaartjes en daar heb je dan ook een apparaat voor nodig.

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Nee, die Jazpiper werkte standaard met een parallel interface. Ik wilde de MP3's er wat sneller ophebben, vandaar dat ik de Smartmedia lezer van mijn digitale camera wilde gebruiken om de MP3's op de kaartjes te lezen, en vervolgens af te spelen in de Jazpiper. Maar dit plan heeft dus niet gewerkt.

Ik heb nu een USB interface op mijn Jukebox, en het duurt ongeveer 6 seconden om een MP3 erop te zetten. Ik ben dus twee dagen bezig geweest om hem vol te zetten, Als de Jukebox 2 uitkomt, met fikkiedraad aansluiting, moet ik eens overwegen om die te kopen.. iemand een MP3 speler nodig ? :)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:26 schreef Niels99 het volgende:

[..]

Wat is dat dan met VBR ofzoiets, ik las dat nog ergens.
Variabele BitRate.
Je gebruikt zeg maar dan verschillende bitrates in 1 mp3.
(128kbps 192kbps tm 320) Als je dan een stukje geen geluid hebt in je muziek dan pakt die een lage bitrate voor je mp3, of als er bv een hele heldere toon in je muziek zit waar die een hoge bitrate voor nodig heeft pakt hij die dus. Op die manier schakelt hij dus tijdens het spelen tussen verschillende Bitrate's. De betere MP3 encoders ondersteunen dit.. BV. Lame

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dus die vbr is voor beter geluidskwaliteit, mooi weer wat geleerd :)
Nu nog 1 vraagje, bijvoorbeeld zo'n mp3speler met build in memory van 32mb en zo'n smartmedia kaartje, kan je nou via je mp3speler die smartmediakaartje ook opladen vanuit je pc, of mot je daar een apart apparaatje voor kopen. En kan je dan ook steeds verschillende smartmediakaartjes erin doen.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kunt gewoon je speler volpompen via de usb poort. de meeste moderne spelers gebruiken usb.
En je kunt idd gewoon meerdere geheugenkaartjes meenemen ja :7
Pagina: 1