Toon posts:

over leven en wat daar van verwacht word.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe heeft de mens het zich zelf kunnen aandoen vraag ik me tegenwoordig vaak af. ik loop nu stage en ben gewoon een slaaf van mijn werk. dit pikken mensen jaren en jaren lang voor wat, voor geld, geld om te eten, te overleven om nog meer te werken.
tuurlijk doen ze aventoe wel iets luks maar hoort dat? 5 dagen per week nix leuks doen en maar 2 dagen voor jezelf.
waarom doen mensen dit zelfs?
nee je moet aan mij niet vragen hoe ik het dan graag zou willen zien want dat weet ik niet.
maar is dit nou het beste wat mensen kunnen verzinen?

Verwijderd

Je moet werk kiezen dat je leuk vind. Duidelijk heb jij een verkeerde keus gemaakt.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ga eens een honderd jaar terug, dan had je niet eens twee dagen voor jezelf en dan waren je dagen ook niet 8 uur, maar eerder 12. Dat is niet eens zo vreselijk lang geleden. Mijn grootvader dus. Of ga eens naar een ander land, ik denk aan de Sahel streek. Daar mag je 365 dagen per jaar zweten in de brandende zon en dan mag je HOPEN dat je eten en water hebt.

Jij hebt zo te zien duidelijk voor het verkeerde beroep gekozen. Of op zijn minst voor het verkeerde bedrijf. Maar één ding kan je zeker weten: Wat vrije tijd en comfort betreft zit je hier in Nederland helemaal niet zo slecht. een dikke 4 weken vakantie, 12 atv dagen (Sommige bedrijven zelfs 24) Een 6 tal feest dagen etc. Op jaarbasis werk je net iets meer dan de helft van de dagen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kan ook eens denken aan bv 4 dagen werken. Mij lukt het aardig met alleen al mijn vakantie dagen en ATV.

Je hebt de keuze mogelijkheid en je gaat niet dood van de honger als je helemaal niet werkt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 16:36 schreef Virtual-nobody het volgende:
Je moet werk kiezen dat je leuk vind. Duidelijk heb jij een verkeerde keus gemaakt.
daar ben ik het mee eens
als jij zegt dat je 5 dagen per week niks leuk doet en de andere twee dagen wel iets voor jezelf, dan heb je duidelijk de verkeerde keuze gemaakt
sommige mensen doen alle dagen van hun leven iets leuks met hun werk, die hebben werk dat ze wel leuk vinden en leven dus gelukkig en daardoor pikken ze het dus ook

en daarbij als je niet werkt dan kan je niet goed leven, in deze maatschappij moet je op een een of andere manier geld binnen krijgen en de beste keuze is dan om te gaan werken, waardoor je jezelf dus in goed in leven weet te houden en ook nog geld over hebt om leuke dingen te doen

HouDoe, :* , SweeT

Verwijderd

/me loopt ook stage, als vormgever/webdesigner bij een leuk bedrijf en hij mag ook nog tussendoor deelnemen aan leuke discussies op GoT, zoals deze ;)

Jah. Ik heb dus helemaal nix te klagen :)

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

toch heeftt het iets raars. we leven practiezz om te werken. grootste gedeelte van je leven slaap je en werk je...nou hoor je me niet klagen over slapen :)

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Nou, ik werk dus om te leven, en niet andersom, (opzich werk ik nog helemaal niet, maar dat komt nog wel) en ik ben ook van plan om werk te gaan doen wat eigenlijk alleen maar toevoegd aan je leven. Want heel de dag thuis zitten is ook geen leven :D
Dus ik denk dat het zelfs goed is dat je moet werken, dat houd je iig actief. Verder moet je natuurlijk wel je tijd zo indelen dat je het naar je zin hebt !!! :z

Verwijderd

Topicstarter
ik had het in mijn voorbeeld ook meer gewoon over het werk dat ik nu doe,
ik werk van 8 tot 5 en moet dan helpdesk spelen (kan erg frusti zijn)
en ook nog 1 of ander vaag programma leren (BORING!!)
en ook nog een verslag schrijven over iets? maar ik weet nog niet eens wat en het moest vorige week al klaar zijn.

en ben computers ook beu, ben al vanf mijn 8ste bezig en ik ben de lol gewoon kwijt ofzo

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 25 september 2001 00:33 schreef barkey het volgende:
we leven practiezz om te werken. grootste gedeelte van je leven slaap je en werk je...nou hoor je me niet klagen over slapen :)
Dat is dus niet waar :)

De eerste 15 jaar werk je zeker niet. Een groot deel de eerste 20 of nog meer niet. Op je 65ste ga je met pensioen, de meesten eerder, 62.5, 60 of zelfs nog eerder. Je werkt tegenwoordig dus gemiddeld 40 jaar van de 75. Dat is iets meer dan de helft. Maar per jaar werk je ook maar net iets meer dan de helft van de dagen als je het uitrekent. En van al die dagen maar 8 uur, dat is 1/3. Dus ruwweg werk je 60%*60%*33% = 12% van je leven. Je slaapt ongeveer 30% van je leven. Dat is bijna 2.5 keer zoveel. Bij vrouwen ligt het nog gunstiger, die werken meer parttime en worden ook nog eens 3 jaar ouder.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 10:50 schreef Ortep het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar :)

De eerste 15 jaar werk je zeker niet. Een groot deel de eerste 20 of nog meer niet. Op je 65ste ga je met pensioen, de meesten eerder, 62.5, 60 of zelfs nog eerder. Je werkt tegenwoordig dus gemiddeld 40 jaar van de 75. Dat is iets meer dan de helft. Maar per jaar werk je ook maar net iets meer dan de helft van de dagen als je het uitrekent. En van al die dagen maar 8 uur, dat is 1/3. Dus ruwweg werk je 60%*60%*33% = 12% van je leven. Je slaapt ongeveer 30% van je leven. Dat is bijna 2.5 keer zoveel. Bij vrouwen ligt het nog gunstiger, die werken meer parttime en worden ook nog eens 3 jaar ouder.
Was ik toch maar een vrouw.;(

Verwijderd

Ieder mens moet zijn eigen doelen ontdekken. Als jij niet wilt werken, maar liever dakloos door Utrecht wil zwerven, moet je dat doen, als je dat echt leuk vindt!

Ik vind het zelf wel handig om een beetje regelmaat in m'n leven te hebben, anders slaap ik toch maar tot 12:00 uit en dat wordt op een gegeven moment ook saai :).

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 24 september 2001 16:36 schreef Virtual-nobody het volgende:
RIGHT! :)
Ik werk de laatste weken meer dan op mijn contract staat.
Waarom?
1) Omdat ik het leuk vind
2) Omdat ik overuren uitbetaald krijg
3) Omdat mijn klanten en mijn werkgever dat van mij verwachten.

Als nummer 3 wegvalt, is het niet nodig.
Als nummer 2 wegvalt, interesseert me dat eigenlijk niet.
Als nummer 1 wegvalt, ga ik ander werk zoeken of toch maar weer mijn studie oppakken.

Moraal: geen leuk werk? Probeer iets leukers te vinden, mits je dat kunt vinden EN mits je in je eigen levensonderhoud kunt (blijven) voorzien.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

alleen iets leuks doen in het weekend he

maar wat dacht je van school dan werk je bijna 7 dagen per week 24 uur per dag

denk je dat dat zo fijn is ofzo dus houd nu maar op met klagen :(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Ik vond school inderdaad een grotere kwelling dan wat ik nu doe, een soort combo tussen studie en werk, op dit moment in de vorm van stage.
Maar ik zie het zeker niet als "5 dagen saai zwoegen en 2 dagen lol" :P Door de week kan je ook prima uitgaan, en los daarvan heb ik gewoon plezier in mijn werk. Ok er zitten wel eens mindere dagen tussen, maar dat heb je overal en altijd wel.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

De mensen zijn eigenlijk maar rare wezens in dit universum.

Ze worden geboren.
Na 4 a 5 jaar gaan ze een keer naar school.
Hieraan kunnen ze de komende 25 jaar aan vast zitten.
Werken dan tot hun 65. Of nog veel eerder.
Hebben dan nog 30 a 40 jaar te leven, of misschien nog veel korter.
En gaan dan dood, naar het volgende leven.

Ik loop zelf ook stage. Ik zit dus ook in dit verhaal. Maar wat heb ik dan bereikt???
Ik heb geleefd.
Maar goed, een mens is eigenlijk maar een raar wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 01:30 schreef senater het volgende:
alleen iets leuks doen in het weekend he

maar wat dacht je van school dan werk je bijna 7 dagen per week 24 uur per dag

denk je dat dat zo fijn is ofzo dus houd nu maar op met klagen :(
umm ik loop stage dat betekend gewoon werken en dan ook nog tijd vinden om verslagen te schrijven en weekrapporten te typen, etc.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 27 september 2001 12:42 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
umm ik loop stage dat betekend gewoon werken en dan ook nog tijd vinden om verslagen te schrijven en weekrapporten te typen, etc.
Ja en? dat doe je een paar maanden en daarna kan je je gang gaan met wat je wilt. Je zit er niet voor 60 jaar aan vast. Je kan heel makelijk op jouw leeftijd de rest van je leven moeilijker maken hoor. Door gewoon alles uit je handen te laten vallen en je niet te realiseren dat je als je volwassen bent, dat je dan niet je mammie hebt die alles voor je regelt en oplost

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Daarbij wil ik nog aantekenen dat er veel studenten zijn die maaaaaaanden vrij hebben in de zomer en dat ze als ze hun tentamens (= werk) netjes halen, ze ook nog allerlei bufferweken en inhaalweken vrij zijn.

Ik zeg niet dat het studentenleven makkelijk is, maar om te zeggen dat het een ramp is: dan had je een ander studie moeten kiezen of moeten gaan werken.

Verwijderd

Yo, ik vindt het hier wel grappig en heb de oplossing gevonden....: Als we nou eens allemaal 7 dagen per week voor elkaar leven, dan komt de voldoening vanzelf in het feit dat je een hoger doel dient en dat je nuttig bezig bent.... we kunnen ook doorgaan met individualiseren en een hoop en meer voor ons zelf verwachten, maar dat gaat op een gegeven moment toch mis.
Let maar op: als je een beetje met passie voor je medemens de dingen doet en doelen stelt, dan steekt dat anderen aan en treed de wet van de vermenigvuldiging in werking en wordt de 21e eeuw misschien nog wel de eeuw van de vermenselijking,,

(hopend dat ik alles de eerste keer dat ik post goed doe, groet ik en ga ik mijn weekend in)

Verwijderd

/me is voor meer robots :7

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op vrijdag 28 september 2001 09:43 schreef Lordy79 het volgende:
Daarbij wil ik nog aantekenen dat er veel studenten zijn die maaaaaaanden vrij hebben in de zomer en dat ze als ze hun tentamens (= werk) netjes halen, ze ook nog allerlei bufferweken en inhaalweken vrij zijn.

Ik zeg niet dat het studentenleven makkelijk is, maar om te zeggen dat het een ramp is: dan had je een ander studie moeten kiezen of moeten gaan werken.
ja he zonder diploma gaan werken denk het dus niet anders krijg je het zelfde soort wekr als jou en daar heb ik dus geen zin in >:)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zaterdag 29 september 2001 14:33 schreef senater het volgende:

[..]

ja he zonder diploma gaan werken denk het dus niet anders krijg je het zelfde soort wekr als jou en daar heb ik dus geen zin in >:)
Hehehe :+ Ach... ik ben een gelukkig mens en heb elke dag plezier in mijn werk. Financieel kan ik rondkomen, dus wat wil ik nog meer? Als ik er geen uitdaging meer in zie dan ga ik om promotie vragen en als ik dat niet krijg ga ik weer studeren :)

Pagina: 1