Toon posts:

planet internet adsl problemen, vervolg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet asynchronous ppp support in mijn kernel aanzetten. Hoe doe ik dit? Ik ben nieuw met redhat en heb geen flauw idee hoe ik dit doe, kan iemand ff een (stappenplan met commando's )ofzow posten?

Ik refereer nog even naar mijn topic " pppd call adsl: werkt niet" daarin wordt de oplossing geboden. Dit is niet echt een dubbele post denk ik, aangezien het hier om een compleet ander onderwerp gaat dat ook interessant is voor andere redhat 7.1 gebruikers met adsl problemen. :)

Verwijderd

Je zou dit eens kunnen lezen. Misschien zijn er wat kleine aanpassingen nodig, misschien niet. Mandrake is vrijwel compatible met RH. Die kernel optie moet je zelf ff opzoeken.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik hoop dat je een grafische omgeving hebt:

Eerst make xconfig (geen grafische omgeving dan make config of make menuconfig)

Hier kun je alle opties instellen die je wilt hebben ook ppp async poorten e.d.

Vervolgens doe je make dep daarna make modules daarna make modules_install en dan make clean en dan make bzImage

Wat gebeurt er?

Bij de make dep worden de dingen die niet gecompileerd hoeven te worden er uit gehaald

Bij de make modules worden de modules gemaakt die vervolgens zijn in te laden met insmod en te verwijderen met rmmod.

Bij make modules_install worden de modules geinstalleerd in de juiste directory.

Bij make clean wordt alle commentaar uit de source code gehaald. Dit moet je niet voor make modules doen want dan krijg je problemen. Waarom weet ik niet.

Bij make bzImage wordt de eigenlijke kernel gemaakt.

Vervolgens moet je bzImage naar /boot copieren met het commando

cp /usr/src/<kernel>/arch/i386/boot/bzImage /boot

En dan moet je je lilo.conf nog even aanpassen om met de nieuwe kernel te kunnen op starten.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
JE stelt dus voor dat ik een nieuwe kernel maak...
maar zit daar dan ook die Asynchronous optie bijin als ik het op deze manier doe?

ADSL moet werken, ik wil kunnen internetten!

Verwijderd

Icculus; heb je het nou niet iets geleerd, nadat er al 3 topics van je gesloten zijn? ;)

Het is niet de bedoeling dat je elke keer een nieuw topic opent, omdat de oplossing die gegeven wordt weer een iets andere aanpak vergt.
Je had gewoon in [topic=234915] verder kunnen gaan.
Zo raakt men compleet het overzicht kwijt. Voor mensen als wij die jou proberen te helpen, is dit in ieder geval niet echt fijn ;)

Maar goed een kernel compileren is ook al regelmatig voorbij gekomen. [search=kernel compileren].
Het is niet iets dat je zomaar even doet, als je het nog nooit gedaan hebt. Vergeet vooral niet de HOWTO op www.linuxdoc.org te lezen. Vooral de config stap is een belangrijke! Als je dit fout doet, dan start je systeem niet meer op.

In het kort.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
cd /usr/src/linux
make mrproper
make menuconfig   of   make xconfig    of  make config
make dep
make bzImage
make modules
make modules_install
cp System.map /boot/System.map-<kernel-versie>
mv /boot/System.map /boot/System.map-<oude kernelversie>
ln -s /boot/System.map-<kernel-versie> /boot/System.map
cp /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage-<kernel-versie>
edit /etc/lilo.conf voor je nieuwe kernel image
/sbin/lilo -v

Dit is hem dus heel in het kort! Zorg dat je zeker weet wat je aan het doen bent ;)