• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 09:14
Hallo allemaal,

voor school moet ik een onderzoek doen naar pda's en alles wat daarmee samen valt. Nu is mijn vraag aan jullie: Wat zijn nu precies de voor- en nadelen van pda's. En hoe zien jullie de toekomst van pda's. Alvast bedankt.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Is het bij een onderzoek niet de bedoeling dat JIJ dat onderzoekt ipv dat wij het voorkauwen?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

hehehehe.. tering

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 09:14
Op maandag 24 september 2001 16:42 schreef Acolyte57 het volgende:
Is het bij een onderzoek niet de bedoeling dat JIJ dat onderzoekt ipv dat wij het voorkauwen?
ja maar dit is wel lekker makkelijk voor mij he!!!!

Nee maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, en hier zitten toch ook de mensen die er veel van weten enzo...

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Een groot deel van de communicatieverloopt tegenwoordig via internet: de secretaresse boekt afspraken in de centrale electronische agenda, belangrijke berichten komen via mail binnen, nieuws/weer vind je op internet, etc.

Deze informatie komt altijd binnen op mn laptop, maar de laptop heb ik niet altijd bij me. Aangezien het niet zinvol is om alle informatie uit te printen of over te pennen in mn agenda is mn PDA ideaal. Alhoewel het ding behoorlijk klein is (Rex6000: PCMCIA kaart, net zo groot als creditcard) vind ik het toch vervelend dat je het altijd bij je moet dragen.

Voordeel:
Belangrijke informatie kun je altijd bij je hebben (terwijl de grote homp data elders wordt bewaard), PDA kan je middels piep-signalen herrinneren aan afspraken, kleiner als papieren agenda.

Nadeel:
Soms ziet het er "ballerig" uit om een PDA bij je te hebben, apparaat is relatief duur (papieren zakagenda kost nog geen tientje!)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb een tijd een palm als agenda gehad maar ik schrijf toch echt 10 keer sneller dan dat graffiti getik. Het is me ook gaan vervelen na een tijd. Daarom ben ik weer terug gegaan naar mn succes agenda. Het moet een echte verbeterende functie hebben dan wat je normaal gebruikt en qua agenda vind ik dat gewoon ruk. Buiten dat vind ik het heerlijk om docs te lezen en te mailen of gamen op het ding.

Misschien dat zo'n Revo met zo'n klein keyboardje wat meer voor mij is. EPOC is trouwens ook best leuk.

Verwijderd

Ik gebuik nu al een tijdje mijn Palm Vx en het grootste voordeel is dat je een snelle sync hebt tussen je portable agenda en planner in mijn laptop cq netwerk.

Nadeel is wel dat het schrijven in een Palm langzamer gaat dan met een gewone pen.

Kortom, Spookster is een tevreden gebruiker van zijn pda.
:)

btw, bij normaal onderzoek verzamel je een hoop informatie en verwerk die met je eigen inzicht in een conclusie. Dus niet letterlijk overnemen van de posts in dit topic, maar er een rode draad in proberen te ontdekken.
Succes

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:19
Mijn Palm IIIxe gebruik ik voornamelijk om al mijn grote en vooral kleine afspraken te noteren en om te zorgen dat ik dngen niet vergeet. Ik vind zelf namelijk dat ik een vrij druk rooster heb (niet alleen school) en als ik het druk heb dan vergeet ik afspraken snel. Toen dat een paar keer nogal lullig uitgevallen was heb ik die Palm gekocht. Nog geen spijt gehad.

Voordeel:
* Het dwingt me leesbaar te schrijven en een tijd aan alles toe te kennen.
* Er kunnen ook veel adressen in
* Kleine applicaties die nuttig zijn heb ik ook geinstalleerd, denk aan een IP calculator of een database met elektrische grootheden en constanten.

Nadelen:
* Batterijen
* Patserig imago
* Ik schijf sneller op papier
* Het duurt wel eens ff voor ik iets gevonden heb.

Zoals met alles: je moet eraan wennen. Mijn planning is een heel stuk netter geworden sindsdien.

Succes en trek uit deze post idd je eigen conclusie.

There is no place like 127.0.0.1

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Tja, ik heb een tijd zo'n ding moeten gebruiken en ik werd er persoonlijk helemaal gestoord van. Ik ben dus blijkbaar iemand die dingen op papier wil en in kan bladeren. Verder vind ik behoorlijk irritant dat je op een of andere manier een tijd aan iets moet hangen (zal vaak ook wel handig zijn maarja).

Dus ik heb dat ding weggegooit en heb weer lekker m'n papieren agenda waar ik lekker in kan strepen enzo.

Het lijkt me dat de + en - voor iedereen heel anders zullen zijn. De toekomst is natuurlijk dat ze nog beter/sneller/handiger/mooier zullen worden, en dat het straks (??) een totaalpakket zal worden: GSM+PDA
Pagina: 1