Geen inspiratie
Verwijderd
Geen fan adapter nodig, Delta fan erop en zelfs de Swiftech word verslagen.
maar dit is een echt faq vraag
maar idd, de swiftechs zijn erg goed
te koop bij oc-sjop
Ik heb zelf 3 verschillende coolers gehad (op mijn Athlon 1300@1466).
Eerst de Spire Cooler MA324-30B3 met een zwaardere fan, maar toen werd mijn cpu zo heet dat ik mijn shirt uit moest trekken. Onder normaal gebruik was ie ok, zekr voor die prijs (3 tientjes)
Toen heb ik de Noisecontrol Silverado gekocht. Zelfde verhaal; voor niet overklokkers m.i. een prima oplossing. Als je je cpu echt op zijn kloten gaat geven, zie boven, (met een gesloten kast), dan trekt ie het net niet. Zowel ik als Eynstein hebben de Silverado getest, en beiden met ditzelfde resultaat.
Nu draai ik de GlobalWin WBK-38. iets meer geluid ok, maar niet dat je er gek van wordt (net niet). Houdt mijn cpu'tje op @1466 prima rond de 52 graden stressed, en da's prima te noemen.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Ad Astra Per Aspera
Airco...Op maandag 24 september 2001 16:30 schreef Kuijpmans het volgende:
Waterkoeling
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Heb ik ook ( nog ) ( wordt gewerkt aan H2O koelingOp maandag 24 september 2001 16:33 schreef Xsion het volgende:
ik heb de volcano 2 en die houdt mijn cpu(1400) mooi onder de 50.
bij mij stressed op 34 / 35 graden ... maar wel met extra casemod ...
Ad Astra Per Aspera
Verwijderd
is ie al ergens te koop eilijk?Op maandag 24 september 2001 16:20 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
De beste is natuurlijk: "Alpha PAL8045"
Geen fan adapter nodig, Delta fan erop en zelfs de Swiftech word verslagen.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Ja hoor, maar in NL moeten we nog een weekje wachtenOp maandag 24 september 2001 16:35 schreef SM-DoubleD het volgende:
[..]
is ie al ergens te koop eilijk?
hoeveel draait ie op 1400 (temp please)?? want ik heb em ook gekocht..moet em alleen ff afhalenOp maandag 24 september 2001 16:37 schreef Wierdo_NL het volgende:
Mijn NoiseControl Silverado houdt op dit moment mijn TB 1400@1533 op 53 graden (@ Cow) En de coolers draaien op 10Volt d8 ik..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
ik mis alleen en bepaald soort fan...
de sluizen..ik kan me nog herinneren dat er van die coolers waren met 3 fans..
1 op de koeling... 1 voor aanvoer en de andere voor afvoer ..en dat in van die mooie luchtsluizen (net als op schiphol)
Verwijderd
Ik heb ook een 1400 met silverado... Gewoon het 10 volt verloopje ertussen, en natuurlijk artic silver II. In win2k zit de temp rond de 40 graden... ik heb er nu ook 4 80 mm fans in zitten, net via HW monitor geinstalleerd, ben ff rebooten en dan krijg je wat meer tempsOp maandag 24 september 2001 16:52 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
hoeveel draait ie op 1400 (temp please)?? want ik heb em ook gekocht..moet em alleen ff afhalen
Verwijderd
Dat zijn niet de beste, kijk maar naar de specs van de Alpha PAL8045: http://www.micforg.co.jp/c_pal8045e.htmlOp maandag 24 september 2001 16:59 schreef MCJW_mark het volgende:
AAvid is het allebest, gaat ontzettend lang mee! maar zijn heel moeilijk te krijgen in Nederland. Ze maken wel veel geluid.
en niet normaal?? of maakt ie dan teveel lawaai?
Verwijderd
Ok, ff gereboot...Op maandag 24 september 2001 17:09 schreef gitaarwerk het volgende:
ben beniewd...maar waarom verloopje?
en niet normaal?? of maakt ie dan teveel lawaai?
CPU temp zoals ie nu in VIA HW monitor staat: 47 graden.
Geluid valt behoorlijk mee!
Is mijn temp btw goed of kan dat veel lager? Zie mn sign voor specs.
Daar is natuurlijk maar 1 antwoord op mogelijk: Noisecontrol Silverado. Niet goedkoop, wel goed. Mijn cpu (zie sig) loopt prima met de Silverado op 8 volt. Heerlijk stil en koel. Kan je nagaan hoeveel ie nog verder kan op 10v of 12v.... 1.6, 1.7 Ghz? Wie weet..Op maandag 24 september 2001 16:18 schreef Future_Man het volgende:
met welke socket A cooler kan ik mijn AMD Athlon 1,4 tot minimaal 1,5 oc'en
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
kost wat maar dan heb je ook wat
Verwijderd
De Silverado is verleden tijd... Alpha PAL8045 rulez from now on!Op maandag 24 september 2001 19:11 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..silverado ruled volgends mij..als je zo'n ding hebt is et net een status... net als onze lieve koningin bea met der statige hoedjes van der
Deze Alpha is geschikt voor zowel de 'overclockers' als de 'niet-overclockers', ligt er gewoon aan welke 80mm fan je erop schroeft. En dit alles voor dezelfde prijs als een NoiseControl Silverado
zijn deze allemaal slecht of gewoon goedkoop?
Verwijderd
Waarom gaan voor een mindere koeler? Koop gewoon de Alpha PAL8045 wanneer die uit is (mid-oktober) en je hebt er geen omkijken meer naarOp dinsdag 25 september 2001 10:30 schreef Future_Man het volgende:
http://shop.wintelco.nl/Cooler.html
zijn deze allemaal slecht of gewoon goedkoop?
Wil je de beste koeling performance, schroef er dan een Delta screamer op.
Ga je voor stilte, zet er dan een Papst fan op van 12 dBA.
Trouwens valt de prijs ook wel mee, heatsink + fan samen zit je nog steeds onder de fl.150,-
Het enige wat je moet doen is kijken of je moederbord wel geschikt is om deze koeler erop te plaatsen. Deze word namelijk met 4 schroeven aan je moederbord vastgeschroeft. Dit kan je zien via: http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html
ehh..ik las net dat ie nog net uit is..Op maandag 24 september 2001 19:40 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
De Silverado is verleden tijd... Alpha PAL8045 rulez from now on!
Deze Alpha is geschikt voor zowel de 'overclockers' als de 'niet-overclockers', ligt er gewoon aan welke 80mm fan je erop schroeft. En dit alles voor dezelfde prijs als een NoiseControl Silverado
maar goed.. de silverado is toch nou niet bepaald een slecht coolertje?? right?
Verwijderd
Silverado is zeker niet slecht, ik heb 'm namelijk zelf ook. Maar ik wil de beste cooler hebben en dat is de Silverado gewoon niet meer. Dus stap ik over naar Alpha PAL8045Op dinsdag 25 september 2001 18:15 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ehh..ik las net dat ie nog net uit is..
maar goed.. de silverado is toch nou niet bepaald een slecht coolertje?? right?
In de vrieskast?Op maandag 24 september 2001 16:29 schreef Roman het volgende:
Spire 5p53b3 (100% koper) met swiftkill adapter en een 80x80 fan en het liefst met een Spacer er tussen voor het bescheremn van de core. Kost totaal 130 piek. En mijn core is full stressed 38 graden.
38 graden stressed voor een Thunderbird is wel er weinig IMHO.
Ik geloof hier niet veel van .....
Kan wel hoor want datis die van mij ookOp dinsdag 25 september 2001 18:50 schreef Black_Adder het volgende:
[..]
In de vrieskast?
38 graden stressed voor een Thunderbird is wel er weinig IMHO.
Ik geloof hier niet veel van .....
Heb een Thermalright SK6.
Voor de beste koeler moet je ff zoeken op tweakers.net en dan cooler roundups.
Dit topic is gesloten.
![]()