Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Errr... command.com in Xp? 
Probeer eens met cmd.exe...
Probeer eens met cmd.exe...
sorry mijn fout heb nu de vraag iets veranderd
heb ik ook al gedaan maar dan werkt het dus ookniet.Op maandag 24 september 2001 16:43 schreef Nielsz het volgende:
Probeer het es met system();
??
hij start hem keurig in de achtergrond dus ik kan niks doen
Kopie-pasta van php.net:
Anyway, waarom zou je Pinnacle Studio op de server willen starten? (I don't see the use of it...)
Oftewel: geen output met exec() en system() en met passtru() alleen de return-value van het programma... Dus alleen programma's opstarten in de achtergrond zonder schermuitvoer...passthru
(PHP 3, PHP 4 >= 4.0.0)
passthru -- Execute an external program and display raw output
Description
void passthru (string command [, int return_var])
The passthru() function is similar to the exec() function in that it executes a command. If the return_var argument is present, the return status of the Unix command will be placed here. This function should be used in place of exec() or system() when the output from the Unix command is binary data which needs to be passed directly back to the browser. A common use for this is to execute something like the pbmplus utilities that can output an image stream directly. By setting the Content-type to image/gif and then calling a pbmplus program to output a gif, you can create PHP scripts that output images directly.
Note that if you start a program using this function and want to leave it running in the background, you have to make sure that the output of that program is redirected to a file or some other output stream or else PHP will hang until the execution of the program ends
Anyway, waarom zou je Pinnacle Studio op de server willen starten? (I don't see the use of it...)
omdat ik een active desktop maak
Hmm .. mischien heb je de werking van System/Passthru/exec niet helemaal begrepen...
De bedoeling van deze functies is dat ze een programma/script uitvoeren, vervolgens wachten op de uitvoer en hier iets mee gaan doen.. Erg handig om dingen te maken die php wat moeilijker kan (Zoals die imagestreams)
Als jij echt een programma wil laten opstarten, dan zou je (In het geval van linux) een scriptje moeten maken met daarin
, maar ja .. Windows he
De bedoeling van deze functies is dat ze een programma/script uitvoeren, vervolgens wachten op de uitvoer en hier iets mee gaan doen.. Erg handig om dingen te maken die php wat moeilijker kan (Zoals die imagestreams)
Als jij echt een programma wil laten opstarten, dan zou je (In het geval van linux) een scriptje moeten maken met daarin
code:
1
| /sbin/prognaam & |
, maar ja .. Windows he
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Tsja, kan wel met asp/vbs... Maarja, daar kan je ook evil dingen mee doen he...Als jij echt een programma wil laten opstarten, dan zou je (In het geval van linux) een scriptje moeten maken met daarin
code:
1 /sbin/prognaam &
, maar ja .. Windows he
oke, wie kan mij vertellen hoe ik van af mijn desktop een proggie kan openen.
zonder een icon te gebruiken????
zonder een icon te gebruiken????
exec('c://xxx//xxx.jpg');
zo
vergeet niet // ipv \\ !
(wat moet ik dat vaak zeggen btw)
//edit
doe ik het zelf nog verkeert
zo
vergeet niet // ipv \\ !
//edit
doe ik het zelf nog verkeert
Goedzo, razor-x aan jou heb ik wat!!!!!!!!!!!!!!!Op maandag 24 september 2001 22:17 schreef razor-x het volgende:
exec('c://xxx//xxx.jpg');
zo
vergeet niet // ipv \\ !
Pagina: 1