Toon posts:

V8200 VGA én TV-out tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vraag lang geleden al eens gesteld, maar nog steeds heb ik geen oplossing kunnen vinden ;( :

Weet iemand hoe je een Asus V8200 (Deluxe) zodanig kan configureren zodat de VGA en TV-out tegelijk ge-enabled zijn ? Tot op heden is het me niet gelukt.

Ik begrijp dat de resolutie hiervoor niet hoger kan zijn dan 800x600 maar dit vindt ik vooralsnog geen probleem. De bestaande tooltjes als TVtool en zo bieden geen uitkomst omdat op deze Asus kaart een afwijkende (Philips) videochip wordt gebruikt.

Heeft iemand al ontdekt of en hoe het wel kan ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Dacht het niet kon hoor.

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Welke tv chipset heb je op je videokaart? Mijn Hercules GF2 met Conextant BT869 kan het namelijk wel. Ik gebruik altijd drivers van nVidia (21.81 op dit moment) en het programma TV-Tool. Je moet wel eerst uitzoeken of je monitor een hele lage refreshrate aankan (ik geloof 50 Hz).

Verwijderd

Topicstarter
De videochip is een Philips V7100 (lekker verwarrend type op Asus Vxxxx VGA kaarten, maar goed). Volgens mij snapt TVtool dit chippie niet, maar kan ook niets anders vinden...

Hellup !

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
klopt. philips tv-out chippies worden niet door tv-tool ondersteund en ook niet door tvcc200 o.i.d. Typisch geval van jammer dus

Verwijderd

Topicstarter
Okee, waar zijn de handige softwareboys onder ons die 'even' een tooltje in elkaar kunnen hobbieën :) ?

Volgens mij ben ik niet de enige met deze wens, ik kant alleen nie...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, blijkbaar alleen hw freakzz

Verwijderd

Hier ben ik nu ook mee bezig.

Voor een presentatie in een grote zaal heb ik 2 beamers en schermen, waartussen de afstand 20 meter is. Via de laptop geef ik alles weer op de schermen, hiervoor gebruik ik 20 meter S-video en 6 meter VGA kabel. Mijn laptop staat dus bij het ene scherm.

Ik krijg gewoon beeld door de TV-out (s-video kabel) en de VGA aansluiting (Vga kabel) te gebruiken, maar videofilms afspelen lukt niet, en dat is nu wel de bedoeling. :)

De laptop is een Acer TravelMate, met een Ati Radeon videokaart aan boord.

Weet iemand een oplossing of tip, zodat avi video's afspelen wel lukt?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 09:37:
Ik krijg gewoon beeld door de TV-out (s-video kabel) en de VGA aansluiting (Vga kabel) te gebruiken, maar videofilms afspelen lukt niet, en dat is nu wel de bedoeling. :)

Weet iemand een oplossing of tip, zodat avi video's afspelen wel lukt?
Afaik is dat een ander probleem, als ik die "niet" in je quote op de juiste plaats heb ingevoegd: zoek in je player eens op overlay settings en schakel dat in- of uit. Staat trouwens gewoon in de faq: De grote tv-out FAQ

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1